Placebo My

Placebo My 

Baja Dolce


Keď sa životy Emy a Chrisa konečne dostali do rovnováhy a mnohé nedorozumenia sa stali len nepríjemnými pripomienkami minulosti, hlavní aktéri nadobudli pocit, že prišiel ich vytúžený pokoj a napokon si vyslúžili status MY. Ale čo ak to je len ticho pred búrkou? Alebo rovno hurikánom?
Jeden telefonát rozohral v Eminom živote úplne novú hru, v ktorej boli hlavnou výhrou jej najbližší. Aby však zaistila ich bezpečnosť, musí hrať podľa pravidiel, ktoré jej diktujú znovu ožité tiene minulosti. 

V stávke sú jej priatelia, rodina a vzťah s najmilovanejším Chrisom. 

Bude mať Ema dostatok odvahy na to, aby ich zachránila? Stane sa placebo skutočným liekom? 

„Pravá láska nemusí zákonite zafungovať pri prvom stretnutí, no môže sa do životov prikradnúť pomalšie, ale zato intenzívne a neodvolateľne."

Kniha je skutočne dobrá vtedy, keď je zmáčaná slzami, alebo sa od nej odráža smiech. Jednoducho vyvoláva emóciu. Konkrétne v tejto knihe toho veľa na smiech nie je, ale ak sa pozriem celkovo na celú sériu, spĺňa všetky požiadavky. Rozosmeje, rozplače, rozhnevá či vzbudí lásku. Proste zasiahne vaše Ja. 

Začala by som prológom, ktorý odhaľuje kľúčový moment v minulosti, ktorý ovplyvnil prítomnosť. Vysvetľuje konanie niektorých postáv a už vtedy som cítila prísľub napínavého deja, pretože aj keď som čítala tie pekné pasáže, vždy som bola v napätí, čo ma čaká. Ako čitateľa ma to udržiavalo v strehu a tá nervozita bola príjemným spestrením inak romantickej knihy. Taktiež sa mi páčilo, že na začiatku Baja striedala pekné a menej pekné okamihy, ktoré sa perfektne vyvažovali a nikdy som nevedela, čo sa kedy stane. 

Všimli ste si, že Baja sa v každej knihe zameriava na iný druh vzťahu? Zatiaľčo sa v Placebo On sústredila na vzťah Emy a Chrisa, v Ja už dala veľký priestor priateľom a v MY celkovej rodine. Ako pokrvnej, tak aj tej, ktorá sa vytvorila počas Eminho života. Páčilo sa mi sledovať tento postupný vývin, ako sa z pár ľudí, ktorými bola Ema obklopená, postupne stala neodmysliteľná súčasť jej života. Takto, myslím si, prirástli postavy k srdcu aj mnohým čitateľom, ktorí mali možnosť spoznávať ich úplne od začiatku rovnako ako Ema. 

Ako sa spomína v anotácii, tak Emine nočné mory ožijú a pokúsia sa ju odlúčiť od jej blízkych. Naša hlavná hrdinka musí opäť čeliť traumatizujúcim spomienkam minulosti. Avšak, po krátkom čase jej tajomstvá vyplávajú na povrch a Ema tak akoby prežívala všetko ešte raz. Baja na nej ukázala, aké vie byť pre obeť nepríjemné, keď sa jej blízki dozvedia pravdu. Že najhorším možným riešením je tohto človeka ľutovať. Ľútosť ešte nikomu nepomohla a v takýchto prípadoch už vôbec nie. Radšej byť pre človeka oporou a pomôcť mu prísť na iné myšlienky ;)

Neviem prečo, ale my ženy máme tendenciu byť superhrdinkami. Preto sa vždy namotáme na nejakého alfasamca, o ktorom si myslíme, že ho zmeníme zo dňa na deň. Tu je tú našu superschopnosť badať asi najčastejšie. No nebojte sa, iné prípady nezaostávajú! Jeden z nich prežívala práve Ema. Nominovala sa na spasiteľku a bola odhodlaná všetko zvládnuť na vlastnú päsť. Nezazlievam jej to, chcela predsa ochrániť svojich blízkych, ale toto nebola situácia, v ktorej by si poradila sama. Neskôr to aj zistila. 

 Kvôli svojmu superhrdinstvu musela klamať ľuďom okolo a tvrdiť veci, ktoré vôbec neboli pravda. Takto sa pomaly zamotávala do hry a so sebou ťahala aj ostatných hoci neúmyselne. Baja zaujímavo vykreslila, aké ťažké je nebyť úprimný k priateľom a ako sa to vie človeku skôr či neskôr vypomstiť. O následkoch takéhoto konania ani nebudem hovoriť. Strach je však silný súper a sama neviem, ako by som sa v takejto situácii zachovala. 

Veľmi príjemne ma prekvapil Christopherov pohľad, ktorý som vôbec nečakala. Konečne som sa dozvedela, ako veci vníma on a čo preňho Ema a ich vzťah naozaj znamená. V tejto časti knihy bol dej trošku taký "okukaný" , ale mne sa jednoducho Bajin štýl písania neskutočne páči, takže to nevidím ako negatívum. 

 Ku koncu sa pôvodne romantické dielko mení na triler. Zo šťastia sršiaceho Placebo On sme sa plynulo dostali cez Ja až k drámou nasiaknutému Placebo My. Posledné kapitoly som čítala so zatajeným dychom a s napätím, ktoré sa stupňovalo každou stranou. Na scénu prichádzajú veľké odhalenia a zvraty, ktoré na poslednú chvíľu menia sled udalostí. Rozhodnutia postáv sú kľúčové a neostávajú bez odozvy. Baja ukazuje, ako nás už ranné detstvo ovplyvňuje v tom, akým človekom raz budeme. 

Baja sa po celú sériu venovala téme zneužívania detí, ktorá je, bohužiaľ, aktuálna. Poskytla nám, čitateľom, pohľad do duše obete tohto činu. Poukázala na to, že naše dnešné rozhodnutia ovplyvňujú zajtrajšok. Preto sa nebojte pomáhať tým, ktorí pomoc naozaj potrebujú. Možno práve vďaka vám sa z nich raz stanú skvelí ľudia!

V tejto časti síce nie je toľko romantických momentov, no o to viac tu je obety, ktorú musela Ema podstúpiť, aby si konečne vybojovala svoj kúsok neba. 

Neodporúčam len túto knihu, ale rovno celú sériu. Za týždeň a pol ju máte prečítanú a verte mi, stane sa vašou súčasťou. Budete nad ňou premýšľať, bude sa vám o nej snívať a totálne sa do nej zamilujete! Pretože ani táto séria nie je len placebo efekt...

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.