RECENZIA: Kým nás pravda nerozdelí

Kým nás pravda nerozdelí

Emily D. Beňová

Predstavte si, že dostanete od života novú šancu.
Čo urobíte?
Siahnete po nej alebo ju kvôli strachu necháte uniknúť pomedzi prsty?

Norrin je... zlodejka. Dievča, ktoré denne kradne, aby prežilo. Jediné, čo si praje, je vyslobodiť sa z tyranie vlastného strýka, ktorý je všetko možné, len nie vzorný ujo. A zrazu sa jej sny stanú skutočnosťou. Má možnosť začať nový život, na novom mieste, s novou identitou a po boku muža, ktorý sa na prvý pohľad javí ako jediná záchrana.
Lenže čo ak zdanie v tomto prípade klame? Môže mu veriť?
A čo ak nemá na výber, ak chce prežiť?


Na knihu som veľmi dlho pokukovala, pretože sa mi páčila anotácia a na Martinuse mala veľmi dobré hodnotenia. No práve tie hodnotenia mi nešli do hlavy a nejako som neverila, že každý z tých ľudí knihu reálne čítal. Autorka ma však na besede ubezpečovala, že ak by mala ešte platiť niekoho, aby písal pozitívne recenzie, asi by vyšla na psí tridsiatok. Takže nakoniec som sa nechala zlomiť a knihu som si kúpila. Oplatilo sa?

Od začiatku sa kniha dobre čítala a veľmi rýchlo ma vtiahla do deja. Začiatok bol hlavne taký vysvetľovací, že kto je kto a podobne. Trošku mi prekážalo, že niektoré postavy o sebe v podstate na počkanie vysypali niekoľko informácií, ktoré mohli byť podávané aj postupne počas viacerých kapitol. No pokiaľ to Emily vyhovovalo takto, tak je to v poriadku. Nie je to nič, čo by ovplyvňovalo môj pohľad na knihu.

Prvá tretina knihy bola veľmi zamotaná. Každá kapitola priniesla nejaké nové tajomstvo či akciu. Menilo sa veľa vecí a týmto autorka vo mne udržiavala napätie. Síce som tušila, že nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá, no nechcela som vo veľkom hádať dopredu, tak som sa teda nechala prekvapiť. Niektoré moje teórie, ktorým sa predsa len neubránila, sa naplnili, iné nie, no rozuzlenie bolo vskutku zaujímavé. 


Keď som sa už nejakú tú pravdu dozvedela, prišla na rad láska. Páčilo sa mi, že autorka nedopustila, aby sa postavy do seba hneď bezhlavo zamilovali. Všetkému dávala voľný priebeh a aj citom. Netlačila na pílu a spravila veľmi dobre. Mohla som sledovať postupný vývin vzťahu medzi hlavnými postavami. Od istej rezervovanosti a odstupu sa dostali až k láske. Ale ako som písala, Emily im dala dosť času, aby k takejto zmene došlo. 

Myslím, že existuje len veľmi málo žien, ktoré nemajú rady tému, aká bola aj v tejto knihe. Chudobné dievča a bohatý majiteľ veľkého impéria. Každá by sme chceli byť na mieste danej hrdinky, no žiadna by si nechcela prejsť tým, čím musela ona. V podstate nemala čo stratiť a tak konala, aby vôbec prežila. 
Počas celej knihy ma sprevádzali jej pocity a myšlienky v podobe výčitiek, ktoré trýznia každého človeka, ktorý ma v sebe aspoň štipku čestnosti. Niekto by povedal, že už toho bolo veľa, ale myslím si, že každý už niekedy spravil niečo, čo mu nedalo spať. A v tomto prípade nešlo len o klamstvo či krádež, ale o ľudský život. 

Keď sa pozriem na mužského hrdinu, tiež sa mi veľmi páčil. Zodpovedný, láskavý, ale aj trochu výbušný. Presne táto jeho "horúca krv" sa mi páčila najviac, pretože som najintenzívnejšie prežívala práve tie momenty, keď si od neho Norrin musela vypočuť nie veľmi pekné slová. Keďže neznášam, keď niekto na mňa kričí a najradšej by som sa v danej chvíli rozplakala, vedela som sa do jej pocitov vžiť a bolo mi jej miestami ľúto, keďže v podstate bola obeť, no vynadané bolo jej.

Knihu autorka zakončila otvorene a mňa navnadenú na ďalšiu časť. Hlavnú hrdinku nechala v (podľa mňa) neriešiteľnej situácii a naozaj si neviem predstaviť, čo si prichystala pre pokračovanie. No mám taký pocit, že na povrch vyjde ešte viac tajomstiev než doteraz.

Kniha má niečo cez tristo strán, ale číta sa naozaj veľmi dobre. Mne to síce trvalo dva mesiace, ale škola a veci okolo toho mi nenechávali veľa energie na čítanie. Odporúčam ju čítať, keď budete mať čas, pretože ak ju vezmete do ruky a poriadne sa do postáv vcítite, nebudete ju chcieť odložiť preč. 


 

3 komentáre:

  1. Ďakujem za recenziu. <3 S láskou Emily D. B.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pred par dnami som tiez docitala knihu a uz sa tesim na jej pokracovanie.Zaciatok bol zoznamovaci kto je kto a dalej uz to bolo napinave,co bude dalej nasledovat.Bolo to velmi napinave,a uz som zvedava ako to bude pokracovat.Ale predpokladam ze nakoniec ostanu spolu len to bude este daleka cesta a bude tam dost zapletiek.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, tie začiatky už také zoznamovacie bývajú, preto som to nejako nebrala do celkového hodnotenia :) a je pravda, že aj ja som veľmi zvedavá, že ako to bude pokračovať, pretože Emily nechala Eleanor v podstate (pre mňa)neriešiteľnej situácii...a tiež predpokladám "happy end", snáď sa nemýlime ;)

      Odstrániť

Používa službu Blogger.