RECENZIA: Pokušenie s vôňou Gucci

Pokušenie s vôňou Gucci

Nina Frisby


Za knihu ďakujem autorke ♥

Mladá ambiciózna novinárka Andrea Matyašovičová má stabilné zamestnanie, stabilného priateľa a stabilný život. S Tomášom pracujú na svojej kariére a spoločne splácajú úver. Jedného dňa však nečakane dostali výpoveď spolu s celou redakciou týždenníka Ulica. V nádeji, že sa jej podarí napísať bombastickú reportáž zo zákulisia slovenskej módy a tak získať svoju rubriku naspäť, zamestná sa Drea (tak Andreu všetci volajú) ako osobná asistentka excentrického geja Maxima Tarriniho – enfant terrible slovenskej módy.
Nič však nie je, ako sa na prvý pohľad zdá. Vzťah s Tomášom škrípe, sebecký a nevypočítateľný Maxim Tarrini je ešte skazenejší ako jeho povesť a nový majiteľ týždenníka, bohatý a príťažlivý Čech Aleš Stránsky, má zjavne záujem o viac ako len o Dreinu profesionalitu.
Udrží si Drea svoje postavenie a povesť v bratislavskom módnom svete? Odhalí, kto sa v skutočnosti skrýva pod menom Maxim Tarrini? A koho vlastne naozaj miluje?

Typujem, že pod menom Nina Frisby si väčšina z vás predstavila zahraničnú autorku. Neboli by ste ďaleko od pravdy, keďže Nina naozaj žije v zahraničí, konkrétne v Kalifornii. Niektorých však možno prekvapím skutočnosťou, že je Slovenka.
V posledných mesiacoch som sa snažila čítať oveľa viac slovenskej tvorby a naďalej sa utvrdzujem v tom, že na Slovensku máme množstvo skvelých autorov, ktorým len treba dať šancu. V médiách apelujú: „Dovolenkujte na Slovensku!"
Ja kričím: „Čítajte slovenských autorov!"

Na knihe ma ako prvé zaujala obálka. Je krásna, elegantná a skvelo vystihuje dej. Má v sebe istú ženskosť, ktorá ulahodí dámskemu oku a pohladí na duši.
V druhom rade som sa hneď potešila prepojeniu s módou. Každá z nás si rada kúpi niečo pekné, každá občas podľahne najnovším trendom a mnohé určite sledujete módu aj aktívne.
Ja sa radím k veľkým milovníkom módy, a preto som sa na túto knihu nesmierne tešila.

Od samého začiatku sa mi čítala príjemne a vcelku rýchlo. Autorka ma dokázala zasvätiť do vzťahov medzi Andreou a jej priateľmi, no dej aj tak napredoval. Vďaka vsuvkám, kde Andrea spomínala na minulosť, som si dokázala vytvoriť lepšiu predstavu o jej vzťahoch a priateľoch a zároveň sa príbeh naďalej posúval, čo sa mi veľmi páčilo. Bolo to milé spestrenie počas jednotlivých kapitol a taktiež som týmto spôsobom oveľa viac spoznala vedľajšie postavy a ich osudy.

Andreu som mala rada. Bola cieľavedomá, ambiciózna a vždy si hľadala zadné dvierka. Páčilo sa mi, do akej situácie ju autorka zasadila. Niekoľkoročný vzťah, ktorý sa stáva akousi rutinou a nový šéf, ktorý by stál za hriech. V tomto bode by si človek povedal, že je predsa jasné, ako to skončí. Poviem vám ale tajomstvo...Až také jasné to nie je.
Táto kniha nie je vôbec o perfektných životoch a o dívaní sa cez ružové okuliare. Aj tu si postavy prechádzali problémami, ktoré sa denne stávajú aj nám alebo ľuďom v našom okolí.


Najviac sa v knihe riešili problémy Andrey a jej dvoch kamarátok. Životné patálie im dávajú zabrať a ich vzájomné priateľstvo ukázalo, aké silné my ženy sme, ak sa spojíme.
Táto kniha bola plná módy, no aj ženských tém, ktoré všetky veľmi dobré poznáme. Ich pestrú paletu zabezpečili rôznorodé postavy, pričom každá bola iná.
Práve ich rôznorodosť bolo to, čo ich spájalo. V tom, čo jednej chýbalo, ju druhá dopĺňala. Páčilo sa mi, že aj keď nie vždy spolu súhlasili, alebo nie vždy boli spokojné so správaním tej druhej, dokázali sa podržať.

Kniha má veľmi dobrú zápletku. Priznám sa, na začiatku sa mi nezdalo, že sa bude riešiť niečo viac ako len vzťah s úžasným šéfom, ale bola som prekvapená.
Autorka sa nezaprela a skúsenosti z práce vložila do svojho diela. Hlavná hrdinka a aj Nina zdieľajú rovnaké povolanie - novinárka.
Vďaka tomuto bolo pozadie žurnalistiky perfektne vykreslené. Dozvedela som sa mnoho nových faktov a informácií, ako šoubiznis v skutočnosti funguje.
Tieto poznatky zároveň pomohli autorke vymyslieť skvelú zápletku, ktorej odhaľovanie ma neskutočne bavilo.

Romantiky tu až tak veľa nebolo, ale vôbec mi to neprekážalo. Potvrdilo sa, že nie vždy je zlato všetko, čo sa blyští.
Táto kniha je skvelá. Príjemná oddychovka, ktorá vás bude baviť od prvej kapitoly až po tú poslednú. Trefne vyobrazila slovenský šoubiznis, krízu vo vzťahu, priateľskú súdržnosť.
Na svoje si prídu aj milovníci Bratislavy, v ktorej sa celý dej odohráva a je tam detailne opísaná.
Ku záveru knihy už len toľko, že som čakala niečo iné, ale nie som sklamaná, pretože potrebujeme viac takýchto reálnych príbehov.

Pokiaľ milujete módu, zaujíma vás pozadie žurnalistiky a chcete vedieť, ako to v šoubiznise naozaj chodí, táto kniha je tá pravá.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.