RECENZIA: Láska dvoch svetov

 Láska dvoch svetov

Katarína Kuniková

Za knihu ďakujem autorke ♥

 

Po mega úspešnom debute vydáva Katarína Kuniková druhý román Láska dvoch svetov. Tento príbeh dokáže napísať spisovateľka, ktorá pozná tajomstvá života v malom meste aj v exotickom Iráne. Je vášnivý a strhujúci, plný zážitkov a udalostí. Dokáže ho pochopiť každý, kto verí v osudovú lásku.

Zoznámte sa so Sabinou, ktorá prežila dospievanie v Iráne a našla si prácu, o ktorej nesmie nikto vedieť. Zoznámte sa s Richardom, hasičom, takým ktorého fotia do kalendárov. Spoznajte ich príbuzných, priateľov a partnerov. Budete cítiť púštnu horúčavu ma bruškách prstov, popolček spálenísk aj chuť zmrzliny v letnom popoludní. Tento román nestačí čítať, môžete ho prežívať s galériou jeho hrdinov. Je fascinujúci a vášnivý, s citom pre detail aj zmyslom pre humor. 


Katka Kuniková sa po vydaní debutu Zákon príťažlivosti (recenziu nájdete tu) ihneď dostala do povedomia slovenských čitateľov a vystrelila sa tak medzi úspešné slovenské autorky.

Po prečítaní jej prvej knihy sa mnohí čitatelia dožadovali odpovedí na otázky, ktoré sa nakopili okolo vedľajších ale aj hlavných postáv. Čo sa s nimi potom stalo? Aký bol ich osud?
Keďže fanúšikovia Zákona príťažlivosti si z vedľajších postáv obľúbili najmä Richarda, autorka im vyhovela a venovala mu samostatnú knihu.

Autorka má skvelý štýl písania, ktorým si ma získala už pri prvej knihe. Aj keď je príbeh rozprávaný treťou osobou, dokázala som sa doň skvelo vžiť. Dej ma od začiatku pohltil a ja som si užívala každú stranu.
Musím pochváliť krásne a reálne opisy, vďaka ktorým som sa naozaj mohla preniesť na iné miesto - a to do horúceho Iránu.
Keďže sama autorka tam istý čas žila, vedela čitateľovi skvelo predostrieť situáciu v moslimskej krajine, kde sa spôsob života diametrálne líši od toho nášho. Veľmi ma bavilo sledovať tieto rozdiely a spoznávať novú kultúru (hoci len prostredníctvom knihy).

Postavy mi boli sympatické, najmä Sabina, s ktorou som spoznávala čaro Iránu. Richard sa v tejto knihe blysol ešte viac a mohla som ho lepšie spoznať.
Páčil sa mi vývoj ich vzťahu i ich spoločná minulosť a jej prepojenie na prítomnosť, no stále mi niečo chýbalo.
Trvalo dosť dlho, kým sa opäť stretli a celé to bolo veľmi krátke.
Autorka zrejme nechcela napísať prvoplánovú romantiku, čo sa jej aj podarilo, ale v istých chvíľach som mala pocit, akoby až veľmi rozvíjala osobný život postáv a ich minulosť.
V konečnom dôsledku by mi to neprekážalo, ak by dala Sabine a Richardovi viac spoločného priestoru. Takto sa mi zdalo, že celý ich vzťah sledujem z rýchlika.
Nechápte ma zle, z celej knihy išla nádherná emócia, ale tá, medzi hlavnými aktérmi, mi bola dožičená len krátky čas.

Kniha sa mi páčila, mala taký dobrý náboj a preniesla sa na mňa pozitívna emócia. Oceňujem aj prepojenie s predchádzajúcou knihou, ktorá sa mi ale páčila viac.
Napriek tomu túto knihu vnímam veľmi kladne. Príjemne sa čítala, bavila ma a naozaj som si ju užila, hoci ten koniec bol taký hŕŕ.
Autorku však aj tak chválim a teším sa na jej ďalšie knižné počiny.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.