Jim Kwik vás naučí ako správne myslieť!

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran ♥

Myseľ je najvýkonnejšia technológia na svete, ku ktorej ste nikdy nedostali návod na použitie. Až teraz.

Obmedzenia neexistujú. Hoci ľudia tvrdia opak, máte neobmedzený potenciál – ak viete, ako používať svoju myseľ. Slávny kouč myslenia Jim Kwik už dvadsaťpäť rokov pracuje s najlepšími hercami, športovcami, výkonnými riaditeľmi a mimoriadne úspešnými ľuďmi, ktorým pomáha odhaliť ich skutočné schopnosti. V tejto prelomovej knihe prináša vedecké a overené postupy, ktoré majstri používajú na urýchlenie učenia a na dosiahnutie svetových výsledkov.

S touto knihou:

  • Ovládnete svoje zvyky: zbavíte sa negatívnej rutiny a bez námahy si osvojíte pozitívnu.
  • Naštartujete svoju produktivitu: porazíte štyroch „zloduchov“, ktorí obsadili vaše neurónové dráhy.
  • Načriete do nekonečnej motivácie: objavíte nevyčerpateľné palivo, ktoré vás poženie priamo k cieľu.
  • Odstránite otupenosť mozgu: získate prístup k odborným technikám a tipom od najlepších jedál na podporu myslenia po optimalizáciu spánku.
  • Vycibríte si sústredenie: vo svete rozptýlení a preťaženia budete priami a nezastaviteľní.
  • Naučíte sa čokoľvek: rýchlo čítať, lepšie sa rozhodovať a spoľahlivo si zapamätať všetko od mien až po cudzie jazyky bez ohľadu na vek.
Myseľ bez hraníc ukrýva tajomstvo, ktoré vám zmení život: keď sa naučíte, ako sa učiť, oslobodíte sa od obmedzujúcich predsudkov, dosiahnete prelomový úspech a budete žiť výnimočný život. Táto kniha nie je teoretická. Je to praktická, jednoduchá a overená mapa, ktorá podrobne vyznačí cestu k vášmu ja bez hraníc.

Motivačným knihám neholdujem, keďže máločo si z nich reálne odnesiem. Prečítam si ich, prikývnem hlavou na súhlas, poviem si, že by bolo pekné takto niečo vo svojom živote zmeniť, ale po prečítaní na to zabudnem a som tam, kde na začiatku.
Prečo som sa teda rozhodla prečítať si Myseľ bez hraníc?
Pretože mi ponúkla niečo iné. Nezameriava sa na životný štýl či rôzne životné situácie, ale venuje sa našej mysli, ktorú vníma ako najvýkonnejšiu technológiu na svete, ktorú keď sa naučíme správne používať, budeme nezastaviteľní. 


Ako autor niekoľkokrát v knihe poznamenal, najdôležitejšie na všetkom sú začiatok a koniec. Vtedy človek činnosti venuje najviac pozornosti a preto si aj najviac zapamätá.
Pamätám si, že som niekde čítala o tom, že taktiež je najlepšie spraviť dobrý prvý dojem hneď pri zoznamovaní. Dôvod som pred chvíľou uviedla.
Keď som sa po prečítaní nad týmto zamýšľala, zistila som, že autor to pri tejto knihe skvelo uplatnil.
Predslov napísaný doktorom Markom Hymanom sa mi veľmi páčil a naladil ma na tú správnu vlnu. Úvod, ktorý nasledoval potom, ma naštartoval ešte viac a s radosťou a najmä zvedavosťou som sa pustila do objavovania svojej mysle. 


Určite mnohí poznáte ľudí, ktorí sú typ vodu káže, víno pije.
Nedá sa napísať knihu bez osobných skúseností a motivačnú už vôbec nie. Autor je akýmsi učiteľom a knihou nás učí niečomu novému, čo máme aplikovať v reálnom živote. Tu, podľa mňa, musí platiť, že autor si niečím podobným sám prešiel a má to odskúšané.
Hneď na prvých stranách som zistila, že Jim Kwik bude skvelý mentálny kouč, pretože sám prekonal obrovskú ťažkosť.
Ako malý utrpel zranenie hlavy. Odvtedy mal problémy s čítaním a učením. Bol preto terčom posmechov, urážok a hlúpych poznámok. Neveril si, pretože mu neverili iní. Jedného dňa sa to rozhodol zmeniť a teraz sa bez problémov dokáže naučiť čokoľvek a ako môžeme vidieť, napísal i knihu.

 

„Ako si zdokonaliť myslenie, učiť sa rýchlejšie a žiť výnimočný život."


 Od prvých strán to bolo plynulé a dynamické čítanie.
Napriek tomu, že sa autor opieral o veľké množstvo štúdií a faktov, vôbec to nebolo nudné teoretické čítanie. Všetky citácie, ktoré použil, trefne sadli do kontextu a absolútne som sa nenudila.
Veľmi sa mi páčili malé i väčšie cvičenia roztrúsené po knihe. Mnohé som si označila, aby som sa k nim neskôr mohla vrátiť a vždy som si v praxi vyskúšala to, o čom som predtým len čítala.
Kwik sa venoval veľmi zaujímavým témam. Od mysle, cez učenie, motiváciu, metódy, až po skutočnú myseľ bez hraníc.

 

Po celý čas som mala pocit, akoby stál autor pri mne a prihováral sa mi. Kniha bola písaná ľahko, jednoducho a hovorovo, aby sa autor priblížil naozaj každému.
Mnoho tém zobrazoval v podobe príbehov zo svojho života alebo života ľudí okolo seba. Tým kniha nabrala iný, hlbší a reálnejší rozmer.
Veľakrát som si vďaka tomu kládla otázku: Keď sa to podarilo niekomu inému, prečo by sa to nemohlo podariť mne?

 

Myseľ bez hraníc zbúrala všetky moje predsudky a argumenty, ktoré boli odpoveďou na vyššie uvedenú otázku. Naskytol sa mi nový pohľad na používanie mozgu v bežnom živote a ide o také malé zmeny, ktoré vedú k zlepšeniu, že to snáď ani nepocítite.
Z knihy som si mnoho vecí odniesla a snažím sa aplikovať ich v každodennom živote. Hoci sa posúvam malými krokmi, posúvam sa.
Knihu odporúčam všetkými desiatimi!

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.