Azaelov pád: Experiment pätice slovenských autoriek. Podaril sa?

 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress

Rosalie nikdy netúžila zachraňovať svet. Sebastian nikdy nechcel byť tajným agentom. Napriek tomu im osud obom rozdal iné karty.
Patologička Rosalie mala v živote iba jeden cieľ – pomáhať ľuďom z bezpečia svojho laboratória. Lenže keď prijme ponuku na utajený výskum, jej život sa otočí naruby. Podľa inštrukcií v obálke má nájsť tajomného architekta Sebastiana. Charizmatický muž jej však odhalí sprisahanie, na ktorom sa údajne podieľa aj ona.
Rosalie a Sebastian pomyselne stoja na opačných stranách brehu, no ťahá ich k sebe silná príťažlivosť. Ak chcú ochrániť nevinných a svoju rodinu, musia spojiť sily. Môže Rosalie dôverovať neznámemu spojencovi? Smrtiaci Azael rozprestiera krídla. Preteky o čas sa začínajú…

Karanténa bola dlhá a pre väčšinu ľudí aj nudná. Mohli sme si ju však krátiť rôznymi činnosťami a predpokladám, že u mnohých z vás to bolo najmä čítaním.
Počas tohto obdobia však naše autorky nezaľáhali a tvorili, aby nám priniesli niečo, čím si budeme krátiť karanténu počas tretej vlny (ktorá, pevne verím a dúfam, nepríde,ale kto vie...).
Došlo k spojeniu piatich našich autoriek.
Vladimíra Šebová, Ivica Ďuricová, Vanda Kys, Michaela Zamari a Baja Dolce prišli s niečím, čo tu ešte nebolo - s Autorskou štafetou.
Podarilo sa tejto pätici splniť ciele štafety a priniesť plnohodnotný príbeh?


Ak by mi dal niekto papierik s menami vyššie spomínaných autoriek a povedal mi, že spolu napíšu knihu, tipovala by som to na nejakú veľkú romantiku, erotiku a všetko s tým spojené. Určite by som však nečakala príbeh, ktorý sa skôr podobá akčnému filmu.
Dej bol od začiatku dynamický. Neustále sa niečo dialo a plynulo sa prechádzalo od jednej situácie k tej ďalšej. Preto sa kniha čítala rýchlo a nedala mi vydýchnuť.
Skvelým spestrením boli destinácie, ktoré sa menili.
Rosalie  a Sebastian, hlavní predstavitelia, ma zaviedli do Florencie, kde sa začala ich spoločná cesta. Neskôr putovali od Mníchova cez Prahu až po Sydney.
Práve striedanie prostredia veľmi pomohlo k napredovaniu deja a k tomu, že nebol jednotvárny. Nikdy som nevedela, kde skončia Rosalie a Sebastian nabudúce, čo sa mi páčilo.



Rosalie a Sebastian boli sympatické postavy, ktoré som si rýchlo obľúbila. Len mi prekážalo, že chémia medzi nimi neprešla až na mňa. Keď nejaký romantický moment začal, mala som pocit, že ihneď skončil. Toho mi bolo trošku ľúto.
Na druhej strane, nemôžem im to zazlievať, keďže na pleciach mali budúcnosť celého sveta a snažili sa zastaviť sprisahanie globálnych rozmerov.
Našla sa však ešte jedna vec, ktorá ma rušila. Chaos.
Viackrát som sa počas čítania musela zastaviť a zamyslieť, kto, s kým, kde, prečo. Chvíľami akoby vôľa udržať dynamiku príbehu bola na úkor zrozumiteľnosti.
V deji sa totiž vyskytovali ľudia, ktorí menili strany, resp. sedeli na dvoch stoličkách. Takže som musela byť pozorná, ak som nechcela, aby mi niečo uniklo.


Napriek tomu som však s knihou spokojná.
Prekvapilo ma jej zaradenie medzi romantiku. Ja by som to určite hodila medzi niečo akčné, pretože toto mi vynahradilo hocijaký akčný film.
Tiež chválim autorky, ktoré napriek ich veľkému počtu dokázali skĺbiť svoje nápady a napísať knihu, ktorá má vysokú výpovednú hodnotu, keďže na Slovenskom trhu som sa ešte s ničím podobným nestretla.


Pokiaľ máte radi dej plný akcie, napätia so štipkou romantiky, toto určite bude pre vás to pravé.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.