RECENZIA: Zákulisie samovydávania

Zákulisie samovydávania

Michaela Zamari

Za knihu ďakujem autorke ♥

Túžili ste niekedy po vydaní vlastnej knihy? Ak áno, ponúkam vám náhľad do zákulisia samovydávania. Bez prikrášlenia, úprimne a priamo. Táto kniha obsahuje viac ako 90 % môjho „know-how" a pomôže vám zorientovať sa v džungli samovydávania.
Nájdete v nej aj odpovede na otázky, ktoré som ja nemala komu položiť, keď som sa rozhodla vydať si prvú knihu na vlastné náklady. Nenašla som totiž nikoho, kto by sa už predo mnou vybral s tými istými podmienkami rovnakým smerom.
Kniha priateľským jazykom mapuje, čo som sa naučila za vyše dva roky intenzívnej práce, keď som stihla popri zamestnaní vydať za 14 mesiacov 4 knihy.
A teraz vás pozývam do zákulisia. Idete?
Ďalej obsahuje opis celého procesu, ako sa môže obyčajný smrteľník bez vydavateľstva dopracovať od hotového rukopisu k tlačenej knihe. Spomínam v nej všetky plusy vydávania kníh na vlastné náklady, ale aj mínusy, nech si sami zvážite, či ste ochotní obetovať svojmu snu všetok čas, energiu a potrebné financie.

Či už ste autor, alebo iba vášnivý knihomoľ, táto jednohubka je určená aj vám.


Keď som začala s blogovaním, postupne sa u mňa vytvorila túžba zistiť, ako to s vydávaním kníh na Slovensku vlastne funguje. Ja osobne som dlho žila s tým, že kniha sa dá vydať len cez vydavateľstvo. Miška je prvá spisovateľka, u ktorej som sa stretla so samovydaním.
Ako ste si mohli prečítať v anotácii, Miška je v tomto smere naozaj expert, keďže má na konte už niekoľko kníh, ktoré vyšli pod jej záštitou (a o tom, že za 14 mesiacov ani nehovorím).
Pokiaľ vás zaujíma, koľko času, energie a financií ju to stálo, dajte na mňa a knihu si prečítajte ;)

Hneď v prvých kapitolách sa Miška venovala okrem iného aj gramatike. Vypísala niekoľko najčastejších chýb, ktoré autori robia. Veľmi zreteľne a prehľadne vysvetlila, ako sa takýmto kiksom vyhnúť. Táto časť sa mi veľmi páčila a pomohla i mne. Ja som na gramatiku veľmi háklivá, takže za toto palec hore!
Tiež som si hneď všimla, že sa nebojí hovoriť o reálnych číslach. Viete, ako to je na Slovensku. Ľudia sa boja povedať, koľko zarábajú, alebo aké majú výdavky. Toto nejako nepochopím, keďže každý zarába adekvátne k jeho vzdelaniu či pracovnej pozícii, takže sa aj logicky viem dopracovať k približnému zárobku.
Pri Miške som si hlavu nad číslami lámať nemusela, keďže dané sumy pekne a bez okolkov uviedla. Toto bolo pre mňa veľkým plus, keďže som si vedela presne predstaviť, aké sú v tejto branži výdavky a aké zárobky.

Nemusíte sa vôbec báť, že kniha je napísaná nejako zložito a až veľmi odborne. Miška práveže použila veľmi príjemný štýl a ja som mala celý čas pocit, ako by stála pri mne a hovorila mi to.
Ak sa aj nejaké to odborné slovko našlo, veľmi rýchlo a zrozumiteľne ho vysvetlila.
Zároveň napísala kapitoly súvislo, išla pekne od začiatku a z jednej kapitoly sa plynulo dostala k druhej.
Veľmi sa mi páčilo, že vždy za každou časťou aspoň v skratke porovnala samovydávanie s vydavateľstvom. Takto som si vedela utvoriť ucelenejší obraz o tom, čo je vlastne výhodnejšie alebo pre autora lepšie.
Miška nedala len na svoje poznatky a názory, ale viackrát oslovila aj ostatných kolegov. Pri kapitolke o blogovaní svoj pohľad na vec napísala Jaji (@jaji_books), ktorá sa v týchto vodách pohybuje už veľmi dlho a v marketingu sa vyzná. Pri kapitole Wattpad Miška oslovila viacerých autorov, ktorí na tejto platforme tvoria, alebo na nej začínali.
V tejto knihe dostanete cenné rady od ľudí, ktorí vedia, ako to v tomto knižnom svete funguje.

Či ste vášnivý čitateľ alebo nádejný spisovateľ, táto príručka o samovydávaní vám určite rozšíri obzory a možno sa ňou raz, pri vydaní vlastnej tvorby, budete riadiť.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.