Modlitby za unesené

Modlitby za unesené

Jennifer Clementová

„To najlepšie, čo sa v Mexiku môže dievčaťu stať, je byť škaredá." 

 V štáte Guerrero je veľkým nešťastím byť dievčaťom. Svoje o tom vie aj Ladydi, trinásťročné dievča, ktoré žije len s mamou. Nemôže sa pekne učesať, nosiť šminky či nalakovať si nechty. Ak by to bola spravila, sama by sa predhodila kartelom, ktorých návštevy sprevádzali únosy dievčat. Ladydin otec ich kraj opustil presne tak, ako všteci muži iných žien. Jediné, čo im nechávali, bol AIDS a nemanželské deti. Ladydi sa nakoniec naskytne príležitosť utiecť pred týmto všetkým a odíde pracovať ako pestúnka do Acapulca. To však netuší, že bude svedkom udalosti, ktorá jej do života prinesie ešte viac nešťastia. 

 „Musím malé dievčatá upravovať, aby vyzerali ako chlapci, staršie dievčatá, aby vyzerali všedne, a krásne dievčatá tak, aby vyzerali ako škaredé."

 Námet je veľmi zaujímavý. Naozaj si je potrebné uvedomiť, že niekde na Zemi sa niečo takéto naozaj deje. Že dievčatá sa tvária, že sú chlapci a ich matky zisťujú, že sa deti ich kamarátok podobajú na ich manželov. Je to možno ojedinelé, ale nie nereálne. Kniha určite nie je nejako úžasne napísaná. Skôr mám pocit, že ju autorka vydala so zámerom upovedomenia spoločnosti. Priama reč je ťažko čitateľná, keďže je bez úvodzoviek. Niekedy som sa v tom naozaj strácala.
Niekomu by možno vadilo jednoduché zmýšľanie postáv, ale keď som sa nad tým zamyslela, uvedomila som si, že to k nim jednoducho patrí. Nemajú patričné vzdelanie a preto sa nemôžeme diviť, že ich myšlienkové pochody sú trošku primitívne, aj keď v mnohých prípadoch praktické. Nie je to kniha pre náročných čitateľov, ale aspoň ukazuje svet, ktorý je nám neznámy. 

 Úryvok knihy zo zadnej strany prebalu:
Keď otec odišiel, moja matka, ktorá si nikdy nedávala servítku pred ústa, vyhlásila: Ten sviniar! Prichádzame tu o svojich mužov, dostávame od nich aids, ktorý chytili od svojich amerických štetiek, kradnú nám naše dcéry, naši synovia odchádzajú, ale ja túto krajinu milujem viac než vlastný dych.
Potom veľmi pomaly vyslovila slovo Mexiko a potom ešte raz. Bolo to, akoby to slovo lízala z taniera.
Už odmalička ma matka učila, že sa mám modliť za nejakú vec. Robili sme to vždy. Modlila som sa za mraky a pyžamá. Modlila som sa za žiarovky a včely.
Nikdy sa nemodli za lásku a zdravie, vravela matka. Ani za peniaze. Keď Boh začuje, čo naozaj chceš, nedá ti to. Zaručene.
Po otcovom odchode moja matka povedala: Pokľakni a pomodli sa za lyžičky. 

Knihu nájdete na: modlitbyzaunesene/bux.sk


3 komentáre:

  1. Som taká nadšená, že moje rozbité manželstvo bolo obnovené. nedávno sme sa zmierili viac ako mesiac, aj keď to bolo ťažké a zdá sa, že sa všetko vrátilo do normálu. Začal sa ku mne správať lepšie a bol to pre nás oboch liečebný proces. Nočná mora, ktorá trvala takmer tri (3) roky pred naším rozchodom, je konečne za nami. Je to ako keby sme sa znova zamilovali. Obaja sme zahodili minulosť a posunuli sme sa ďalej a po prvýkrát po dlhom čase vyzerá budúcnosť oveľa jasnejšie. Nemôžem slovami vyjadriť, aký som vďačný Pánu Voodoo, je to, akoby sme o sebe konečne znovu objavili veci, vďaka ktorým sme sa do seba zamilovali, všetky tie iskry, príťažlivosť a náklonnosť, kvôli ktorým sme sa vzali, boli znovu zapálené. Ďakujem VOODOO LORD za záchranu môjho rozpadnutého manželstva a privedenie môjho manžela späť ku mne. Ak máte nejaký problém vo svojom manželstve alebo vzťahu, kontaktujte VOODOO LORD prostredníctvom e-mailu – voodooconnect60@gmail.com alebo Whatsapp +2348097014925

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Láska je krásna, keď ju má niekto doplniť. Voodoo Lord je skutočný čarodejník a veľmi jedinečný a mocný muž s múdrosťou. Nemohla som otehotnieť, pretože som mala problémy s plodnosťou. Manžel sa so mnou kvôli tomu rozviedol. Veľmi som sa bála, vždy som plakala a dokonca som uvažovala o samovražde, ale moja kamarátka ma zoznámila so skvelým mužom známym ako Voodoo Lord, ktorý jej tiež pomohol vyriešiť jej vlastný problém. Dala mi jeho email, kontaktoval som ho a všetko vysvetlil. Uistil ma, že mi pomôže, že sa nemusím báť. Voodoo Lord mi vrátil radosť do života a do mojej rodiny, priviedol ku mne môjho manžela so svojimi duchovnými silami, otehotnel ma, vyliečil rakovinu mojej sestry svojimi špeciálnymi schopnosťami a tiež pomohol môjmu nevlastnému bratovi vyhrať v lotérii 1 milión dolárov. Voodoo Lord je skutočne talentovaný a veľmi dobrý človek, ktorý naozaj vie, ako robiť svoju prácu. Nebyť Voodoo Lorda, môj život by bol v troskách. Ďakujem veľmi pekne Voodoo Pane, nikdy neprestanem hovoriť o tom, aký si skvelý a mocný. Slová nedokážu vyjadriť, ako dobre ste pre mňa a moju rodinu urobili, a verím, že slová budú stačiť na opísanie vašej dobrej a skvelej práce. Ak potrebujete duchovnú pomoc, prečo neutekať za Voodoo Lordom, kontaktujte ho prostredníctvom jeho e-mailu: voodooconnect60@gmail.com alebo whatsapp +234 8097014925 alebo Telegram +234 8097014925 a on vám pomôže. Voodoo Lord je neškodný, bezpečný a spoľahlivý, preto ho teraz kontaktujte, aby vyriešil akýkoľvek problém, ktorý máte.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.