RECENZIA: Osud nevyjednáva

 Osud nevyjednáva

Michaela Zamari

„Ak nemusíte chrániť svoje telo, prestanete chrániť aj srdce?"



Za knihu ďakujem autorke ♥

 

Séria pokračuje, príbeh Liany a Johannesa, dva diely v jednom!


Ich životné cesty sa mali pretnúť už niekoľkokrát. Avšak osud má svoj vlastný časový harmonogram.

Johannes je mladý, úspešný a charizmatický Švajčiar s nadhľadom, ktorý si nenechal zničiť charakter vysokým číslom na bankovom účte. Liana je sebestačná žena, ktorá miluje cudzie jazyky, venuje sa tlmočníctvu, dabingu či videám, a popritom sa po náročnom rozchode snaží znovu nadobudnúť životnú rovnováhu pri novej rodine na Slovensku.

Týždeň na čarokrásnom ostrove v Indickom oceáne vrcholiaci svadbou ich najlepších priateľov im konečne umožní stretnúť sa.
Ich materinské jazyky sú odlišné, ale k vzájomnej príťažlivosti nie sú potrebné titulky.
Iskra preskočí takmer okamžite, no čosi vo vzduchu im bráni, aby svojim citom nechali voľný priebeh. Obaja však pocítia nový elán, príval vášne a spaľujúcu túžbu.

Johannes môže mať takmer všetko a ženu ako Liana hľadal pridlho, lenže, čo ak mu Liana môže dať všetko, okrem toho jediného, čo si za peniaze nekúpi?

Má vôbec zmysel púšťať sa do vzťahu, ktorý je vopred odsúdený na zánik? Môže ich ťažká prekážka spojiť, alebo ich navždy rozdelí?


Miška Zamari je nie len skvelá autorka a úžasná osôbka, ale aj zanietená cestovateľka. Túto svoju záľubu vkladá aj do svojich kníh, v ktorých postavy nemajú o cestovanie veľkú núdzu.

A ak sa aj takmer celý dej odohráva na našom rodnom Slovensku, malé výlety do zahraničia prostredníctvom postáv si Miška predsa len neodpustí a vždy nás spolu s nimi zavedie na zaujímavé miesta.

Príbeh Liany a Johannesa sa z prvej polovice odohráva na exotických Maldivách, kde sa zároveň dozvedáme aj o pokračovaní osudov postáv z predchádzajúcich dvoch kníh.
Ja som knihu čítala v auguste počas horúcich dní, keď som si naplno vedela užiť atmosféru krásneho ostrova.
Miška čerpala z vlastných cestovateľských skúseností, ktorými knihu obohatila a ponúkla mi tak nezabudnuteľný zážitok, ktorý mi skvelo nahradil neuskutočnenú dovolenku (ísť na Maldivy za 14,90? No neberte to! :D).

Vzťah hlavných postáv sa niesol v znamení doberačiek, podpichovačiek a podobne, čo sa mi neskutočne páčilo. Áno, mám rada, ak je medzi postavami od začiatku silná chémia a do istej miery aj vášeň, ale ak sa to spojí aj s humorným doťahovaním, kniha si ma ihneď získa. A hádajte čo! Tu sa tak stalo.
Obidve postavy mi boli od začiatku veľmi sympatické a hlavne Johannesa som si rýchlo obľúbila. Bol presne taký typ, ktorý sa mi páči - svetlé oči aj vlasy, dospelý muž s dušou chlapca a veľkým...srdcom! (Už ste mysleli na niečo iné, čo? :D ... Ako  vidíte, asi som od Johannesa prebrala náladu na srandičky)

Ako asi pri všetkých zaľúbencoch, ani títo sa nevyhli nejakej prekážke. V tomto prípade ju predstavoval Lianin zdravotný stav, ktorý celý vývin vzťahu akosi brzdil, ale o to predsa šlo. Ďakujem Miške, že vytvorila chlapa, ktorý sa nevzdáva a je ochotný prijať ženu, ktorú miluje so všetkým, čo k nej patrí. Teším sa, že chlapec sa nezľakol, nezdupkal a nešiel sa naháňať za ďalšou sukňou.
Zároveň chválim Lianin obetavý charakter, vďaka ktorému myslela viac na iných než na seba. Hoci, ako sa aj v knihe ukázalo, je niekedy na škodu chcieť našich blízkych pred našimi problémami uchrániť. Treba im dať na výber a ak nám chcú pomôcť a stáť pri nás, dovoľme im to. Potom to môže dopadnúť ako v prípade Liany a Johannesa.

Ak by som mala hodnotiť, ako sa mi táto kniha páčila oproti predchádzajúcim Miškiným knihám, rozhodne sa nebojím povedať, že najviac. Jej štýl písania sa posunul na vyššiu úroveň a podľa mňa latku zvysoka preskočila (niežeby predošlé knihy boli zlé, ale naozaj je vidieť veľký posun). Erotické scény (a nie len tie) boli nádherné opísané a ja som si čítanie jednoducho užívala.
Kniha je hrubá, ale vôbec sa toho neľakajte. Dokonca vám bude na konci ľúto, že sa to už končí...Alebo nie?
Čo deň sa pustím do pokračovania - Krízového plánu. Prirastie mi nová dvojica k srdcu ešte viac?

Kým budete čakať na recenziu na Krízový plán, prečítajte si Osud nevyjednáva. Neoľutujete ♥

 

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.