Líška jedna hrdzavá: Ako lásku, priateľstvo a zradu vnímajú muži? To sa dozviete v novinke Lukáša Viglaša, v ktorej vytvoril medzi snom a realitou veľmi tenkú hranicu

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress

Niektoré príbehy balansujú na pokraji sna a reality. Rovnako ako tento neobyčajný príbeh muža, ktorého život sa na prvý pohľad zdá byť takmer dokonalý. Vlastní úspešnú kaviareň v centre mesta a životom ho sprevádza milovaná partnerka a dlhoročná partia bláznivých, no verných kamarátov. Lenže je všetko také idylické, ako sa zdá?

Odpovede prídu vďaka zvláštnym snom s tajomnou hovoriacou líškou v hlavnej úlohe. Aby toho nebolo málo, do života mu z ničoho nič vtrhne nádherná žena s líščou hrivou a jeho svet sa otrasie v základoch pod žiarou ohnivej hrdzavej.

Láska, vernosť a priateľstvo postupne podstupujú doslovnú skúšku ohňom a na rad prichádza otázka: Je to všetko skutočnosť alebo len zmätok v myšlienkach? Aké spojenie je medzi líškou zo sna a ryšavou Vanesou z reality?

Hovorí sa, že medzi láskou a nenávisťou je tenká hranica. V prípade tejto knihy platí, že rovnako minimálny je i rozdiel medzi snom a realitou, čo naznačuje už samotná anotácia.
Zároveň však obsah prezrádza málo a príbeh toho skrýva oveľa viac. Nechajte sa líškou opantať aj vy a ponorte sa do tohto neobyčajného románu.

Keď sa na príbeh Michala pozriem spätne, išlo vlastne o úryvok zo života normálneho mladého muža, ktorý pracuje, spolu s priateľkou si užíva spokojný život a piatky trávi s kamarátmi pri kartách a poháriku. Predsa len v tom bolo niečo viac a prejavilo sa to príchodom Vanesy.
Už len samotný spôsob ich zoznámenia bol nezvyčajný, ale nie až natoľko, aby sa nemohol stať. To sa mi na tejto knihe veľmi páčilo. Mnohé momenty hraničili s bizarnosťou, ale nikdy hranicu neprekročili a ako veľmi by som chcela namietať, že sú pritiahnuté za vlasy, nemohla by som, pretože každý jeden z nich by sa naozaj mohol odohrať (a ja verím, že sa aj dejú).

Autor pri písaní zvolil každodenný jazyk, takže doň zakomponoval aj nadávky, ktoré ma nerušili. Skôr by som sa priklonila k tomu, že knihe pridali na autentickosti.
A keď som už pri autorovi, Lukášovi Viglašovi, nemôžem nespomenúť, že na knihe ma zaujal už len fakt, že je písaná z pohľadu muža mužom, pričom rozoberá najmä tému lásky.
Veľmi som sa tešila na to, ako opačnému pohlaviu nazriem do hlavy, keďže rozdielne zmýšľanie žien a mužov ma vždy fascinovalo.


Od začiatku sa mi páčili sny s hovoriacou líškou. Bola som zvedavá, čo nimi autor sleduje, čo chce cez ne povedať či ukázať. Prinútilo ma to premýšľať nad tým, ako môže život nenápadne človeku naznačovať, že sa neuberá správnym smerom.
Tiež oceňujem ako autor vyobrazil dnešné vzťahy, ktoré v mnohých prípadoch (bohužiaľ) stoja na peniazoch. Ide o akýsi novodobý trend, ktorý sa v príbehu podarilo perfektne zobraziť. Preto mi bolo Michala občas ľúto. Vyzeralo to, že si žije v bubline nevedomosti, pričom ho mnohí okolo len využívajú. Príchodom Vanesy sa to však pomaly začalo meniť. Aj tým sa ukázalo, ako sa človek, ktorý si myslí, že ma naozaj všetko, môže mýliť.

Líška jedna hrdzavá je v podstate ukážka toho, ako niekto môže mať pocit, že žije naplneným životom a predsa to nemusí byť pravda. Cez rôzne postavy, sympatické i menej sympatické, sa uplatnila spravodlivosť, akoby chcela kniha povedať, že každý dostane len to, čo si zaslúži.
Zároveň som sa aj zasmiala, hnevala som sa, spolu s Vanesou som si zamilovala Michala.. Nuž čo viac dodať. Asi len to, že pokračovanie by ma potešilo :)


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.