365 dní: Oplatí sa siahnuť po knižnej predlohe filmového trháku?

 

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk

Laura s priateľom Martinom trávia dovolenku na Sicílii. Hneď na druhý deň, na jej dvadsiate deviate narodeniny, Lauru unesú. Zločin má na svedomí hlava sicílskej mafiánskej rodiny, mladý a príťažlivý Massimo Torricelli. Pred niekoľkými rokmi takmer prišiel o život pri prestrelke. V stave klinickej smrti uvidel záhadné dievča, z ktorého sa vykľula Laura. Len čo sa Massimo prebral, prisahal, že ju nájde a získa si jej srdce za každú cenu.
Laura nemá na výber. Môže si užívať prvotriedny luxus, relatívnu slobodu, no nesmie utiecť. Inak jej najbližším hrozí smrť. Laura má odteraz 365 dní, aby sa do Massima zaľúbila a rozhodla sa s ním ostať.

Predpokladám, že väčšina čitateliek (ale i čitateľov) videla film 365 dní, ktorému ako predloha poslúžila práve táto kniha.
Na Netflixe sa z neho rýchlo stal hit a istý čas sa hovorilo len o tom. Bol porovnávaný s Fifty shades a nad predstaviteľom Massima sa rozplývala nejedna diváčka.
Práve film viedol k tomu, že sa zrazu enormne zvýšil dopyt po knihe. To znamená, že sa teraz po takmer roku a pol od premiéry filmu, môžeme tešiť z knihy v slovenčine.
Čo je lepšie? V preklade - čomu venovať svoj čas?


Všetko sa začína únosom Laury, do ktorej sa zaľúbila hlava sicílskej mafiánskej rodiny.
Massimo, ako inak, je krásny, príťažlivý, vplyvný a, samozrejme, bohatý. Je to smutné, ale toto je snáď väčšina vlastností, ktorými oplýval. Ešte k tomu pridám žiarlivý, majetnícky a s násilníckymi sklonmi. Ktorá by si to nechala ujsť, však?
Laura mi hneď na začiatku nesadla. Je fajn zmýšľať o sebe pekne, ale ona sa doslova vychvaľovala. Zároveň som mala pocit, že dovolila, aby si ju Massimo kupoval. Všetko sa riešilo novým oblečením alebo sexom.
Konieckoncov, aj od erotických scén som čakala viac, no nebolo mi dopriate.
Odhliadnuc od tohto, veľmi mi prekážalo, keď Massima provokovala a potom plakala, že je k nej zlý.
Kontrastmi v povahe však nedisponovala len ona, ale i jej drahá polovička. Obaja boli plní protikladov, ktoré niekedy až nedávali zmysel.


Zmysel
je ďalšia vec, ktorú je potrebné spomenúť a v knihe ho hľadať neodporúčam, keďže by ste ho niekde ani nenašli.
Ako som spomenula vyššie, správanie a premýšľanie postáv sa mnohokrát bili. Bili sa však asi aj autorkine nápady, keďže som postrehla pár nepresností, ktoré mi nesedeli.
Akosi tomu celému chýbala logika.
No uznajte. Massimo Lauru nezamkne, ale nemôže odísť. Je preňho ako anjel, ale doslova ju vydiera.
Len som nad tým krútila hlavou a dvíhala obočie.
Som typ čitateľa, ktorý má rád, ak je konanie postáv vysvetlené aspoň do takej miery, aby som rozumela, prečo robia to, čo robia. Tu mi však podstata unikala.
Laurine najčastejšie činnosti by sa dali zhrnúť ľahko. Pitie šampanského (a fakt veľa a často), robenie napriekov Massimovi a odpadávanie.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale bolo toho na mňa príliš. Príliš ploché.


Popravde, z knihy som mala zmiešané pocity. Asi som bola prekvapená, že si to niekto vybral ako predlohu pre film. Nuž, toto dnes medzi ženami letí, čo narobíme.
Jediným pozitívom bolo, že kniha sa čítala veľmi rýchlo, dobre a musím uznať, že koniec ma prekvapil a navnadil na druhú časť, ktorú si už pravdepodobne aj tak neprečítam.
Podľa mňa bol film lepší (minimálne hudba v ňom). Dokonca si pamätám, že keď som ho pred rokom videla, celkom sa mi páčil, hoci od knihy ďaleko neutiekol, no aj tak by som si 365 dní radšej pozrela.

Knihu by som si už druhýkrát neprečítala.


2 komentáre:

  1. Možno som trocha staromódna, ale práve pre toto nie som moc na podobné filmy či knihy aj keď viem, že nie všetky knihy a filmy musia byť práveže zlé, ale niekedy mám pocit, že už po väčšinou to ide akoby cez kopirák a potom anotácia vyzerá trocha inak, ale inak v podstate je všetko tak ako to z filmov poznáme či kníh podobných žánrov poznáme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno, ja som tiež staromódna, hoci som niekedy podobné témy mala rada, ale už ma to prestalo baviť, keď som si uvedomila, že to vlastne nie je zdravé... :)

      Odstrániť

Používa službu Blogger.