Začnite znova s Monou Kasten

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk ♥

 

Allie Harperová odchádza na vysokú školu za vidinou nového začiatku. Vzdáva sa snobského života a necháva minulosť za sebou s vedomím, že už nikdy neprehovorí s rodičmi. Pred začiatkom semestra je však ťažké nájsť vhodný podnájom. Dobré izby sú obsadené, ponúk je žalostne málo. Chvíľu to vyzerá na noc v aute, keď sa vyberie na poslednú obhliadku. Byt je nádherný, ale má jednu chybu. Volá sa Kaden White. Príťažlivý chalan s ľahostajným prístupom k životu by možno stál za hriech, ale to arogantné a odmerané správanie! Pravda, Allie nemá na výber, tak sa nasťahuje. 


Kaden jej vo dverách oznámi súbor pravidiel. Ak sa ich podnájomníčka nebude držať, môže sa rovno zbaliť:

  1. Neobťažuj ma svojimi babskými problémami.
  2. Nekomentuj moje dámske návštevy.
  3. NIKDY sa spolu nevyspíme.
Na prvý pohľad jednoduché. Veď kto by sa chcel zapliesť s takým neotesancom ako Kaden? No Allie postupne zisťuje, že v Kadenovi sa skrýva oveľa viac, ako sa zdá a na svoje správanie má vážny dôvod.

Young adult knihy v posledných rokoch získavajú veľa pozornosti. Sú čítané nie len ich cieľovou skupinou, čiže tínedžermi, ale obľubu nachádzajú aj u dospelých čitateľov.
Týchto kníh je na trhu skutočne veľa, a preto je každým dňom ťažšie prísť s niečím novým, čo by mohlo zaujať. Často je však vidieť, že sú obdobia, ktorým dominuje istá téma (upíri, smrteľné choroby, lgbt, bad boys a pod.).
Potom sa sem-tam stane, že sa knihy v niečom podobajú. Niekedy to človek prehliadne, inokedy mu to môže kaziť dojem.
Jedno z toho sa prihodilo aj mne... 


Allie, hlavná hrdinka, uteká od rodičov a z rodného mesta, aby začala odznova na univerzite. Po prvotných patáliách s bývaním nachádza vhodný byt, ktorý ma iba jeden háčik - Kadena Whitea.
Ten Allie prichýli, no hneď na začiatku stanoví presné pravidlá ich spolunažívania, aby nedošlo k nedorozumeniam, čím sa všetko začína.
Hlavné postavy, Allie a Kaden, boli sympatické a rýchlo si ma získali. Kaden sa mi síce zaryl pod kožu o trochu viac, ale v konečnom dôsledku sa na hlavných protagonistov nemôžem sťažovať.

„Nový život, nový byt. Ale s takým spolubývajúcim?"

 

Sťažovať sa však budem na niečo iné.
Čítali ste Počkám na teba (J. L. Armentrout)? Ja áno.
Keďže som vyššie spomínanú knihu čítala a nebolo to tak dávno, pamätala som si obsah. Preto som sa veľmi čudovala, keď som v Začať znova našla veľa podobných prvkov.
Presne o tomto bol predslov na začiatku recenzie - o podobnosti titulov.
Podobnosť č.1: Obidve hlavné hrdinky sú zo zámožných rodín, no dobrovoľne utekajú pred chápadlami svojich rodičov na univerzitu.
Podobnosť č.2: Jedna býva so svojím vyvoleným priamo v byte, druhá býva rovno vo dverách naproti svojmu frajerovi.
Podobnosť č.3: Rovnaká trauma z minulosti.
Naschvál som sa pozrela, kedy boli obe knihy vydané v origináli.
Víťazom sa stáva Počkám na teba, vydaná v roku 2013, pričom Začať znova pochádza z roku 2016.
Nemôžem povedať, že by bolo úplne všetko rovnaké. Obidva príbehy mali svoje vlastné smerovanie, no aj tak som sa nevedela ubrániť mierne negatívnym pocitom.


Napriek tomu sa však kniha čítala ľahko, rýchlo a bola skvelou oddychovkou, ku ktorej som si večer s radosťou sadala.
Po celý čas visia vo vzduchu tajomstvá minulosti a chémia medzi postavami je tiež celkom slušná.
Napriek podobnostiam s inou knihou, ktoré som spomínala, nemám čo vytknúť. Tí, ktorí starší titul od Armentrout nečítali, nebudú mať so Začať znova žiadny problém, keďže nebudú mať s čím porovnávať.
Musím však povedať, že kniha sa mi ako celok páčila a teším sa na pokračovanie.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.