Skvelý úlovok: Snúbenec jeho dcéry vyzerá byť dokonalý. Až na to, že nie je.

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran ♥

Ryan vyzerá ako dokonalý snúbenec. Bystrý, úspešný a pekný – skutočný úlovok. Avšak Ed, Ryanov budúci svokor, je presvedčený, že Ryan klame. Všetky inštinkty ho varujú, že jeho dcéra je vo veľkom nebezpečenstve – ale nikto to nevidí. S blížiacim sa dátumom svadby sa Ed vydáva odhaliť Ryanove tajomstvá, kým nebude príliš neskoro... Triler z rodinného prostredia je vystavaný na presvedčivom napätí, sympatických, no nedôveryhodných postavách a napínavých dejových zvratoch.

Ak by som túto knihu mala opísať jednou vetou, povedala by som: „Nie všetko je zlato, čo sa blyští."
Ed sa týmto heslom riadil od momentu, keď mu jeho dcéra Abbie predstavila svojho priateľa. Ryan bol proste dokonalý. Ale ruku na srdce, čo je dnes naozaj dokonalé? A nie, nerátajú sa ani účty influenceriek na instagrame. Ed sa seba spytoval to isté a budúcemu zaťovi neveril ani ten pekný nos medzi očami. A toto bolo základom pre zápletku o podozrievavom otcovi a až príliš perfektnom snúbencovi.


Skvelý úlovok sa začal rezko. Autor ma ihneď vtiahol do deja a to konkrétne do momentu, keď Edovi bolo oznámene zasnúbenie jeho dcéry. Podozrenie voči čerstvému snúbencovi sa dostavilo hneď a mne už len ostávalo tipovať, či sa tieto dohady aj potvrdia.
Popravde, uvažovala som aj nad svojimi pocitmi, ktoré vo mne vyvolal snúbenec a následne Ed. Prvý dokázal opantať aj mňa a druhému by som s radosťou pomohla dolovať špinu na jeho budúceho zaťa. Proste som sa ocitla medzi dvoma mlynskými kolesami.
Tieto pocity ma poháňali v čítaní, keďže som chcela vedieť, kto je ten zlý. Hoci musím uznať, že sa to každou kapitolou menilo. Raz som verila jednému, potom druhému a bola som pekne zmätená.
Chvíľu som si dokonca myslela, že autor použil Eda ako nespoľahlivého rozprávača, keďže som mala pocit, že ani on nehovorí všetku pravdu a má svoje tajomstvá. A tie skutočne mal...


„Keď niečo vyzerá príliš dobre na to, aby to bola pravda, tak je to zvyčajne preto, lebo to pravda nie je."


Autor tiež vložil do deja postavu, ktorá síce pre príbeh samotný nemala kľúčovú funkciu, ale dopomohla k tomu, aby som bola ako čitateľ ešte viac na vážkach.
Došlo totiž k zmiznutiu Georga, Abbienho bývalého frajera. Kto za tým bol?
Otec, ktorý si dcéru chránil ako oko v hlave a hľadal chybu na každom jej priateľovi alebo snúbenec, ktorý by sa mohol cítiť ohrozený jej ex? Sila, čo?
A v podobnom duchu sa niesla celá kniha. Chvíľu bol o krok vpred jeden, onedlho na to už druhý. V podstate to bola naháňačka na mačku a myš a ja som si musela vybrať, na koho víťazstvo si stavím.


Triler to bol síce trošku slabší, keďže vyslovene napätých momentov som nezažila až tak veľa, ale kde mu bolo ubrané v napätí, tam mu bolo pridané na chytľavosti. Skvelý úlovok  si ma totiž ulovil od prvej strany a držal ma až dokonca.
Čo sa týka deja a smerovania k  záveru, ako som povedala, bavilo ma to. Autor stavil na krátke kapitoly, čo ja preferujem a to najmä pri tomto žánri (a pri detektívkach), takže sa kniha čítala aj veľmi rýchlo. Ako sa kniha končila a došlo k vyvrcholeniu deja, ostala som milo prekvapená. Pár vecí som nečakala, niektoré postavy som odhadla zle a tiež som si mylne tipla ich vývoj počas deja.  


Skvelý úlovok je vhodná voľba, ak čítate skôr niečo ľahšie, milšie, krajšie (čiže nejakú romantiku a podobne) a preto máte chuť na zmenu, hoci nie až takú drastickú.
Pre mňa bola táto kniha príjemným spestrením a osviežením. Zároveň nečítam trilery v pravom slova zmysle, takže tieto slabšie odvary sú pre mňa ako stvorené, ale netvrdím, že by neoslovili aj skúsenejšieho čitateľa tohto žánru.
A v neposlednom rade som si z príbehu vzala ponaučenie, že krása nie je všetko a nerovná sa vždy dobru. 


PS: Upozornenie pre budúce nevesty...
Nečítajte to pred svadbou, inak začnete pochybovať (minimálne ja by som začala) :D


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.