Takto o rok: Vtipný príbeh o novoročnom prekliatí, ktorý vás zaručene rozosmeje!

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri

Minnie Cooperová s istotou vie iba to, že každý narodeninový deň jej zaručene prinesie smolu a že za to všetko môže Quinn Hamilton, muž, ktorého nikdy nestretla. Narodili sa krátko po polnoci, na Nový rok, v tej istej nemocnici, no peňažnú odmenu za prvé dieťa roka 1990 v Londýne – a napokon aj meno, ktoré malo patriť Minnie – získal Quinn. S takým „šťastím" sa niet čo čudovať, že každé narodeniny sú pre ňu čoraz väčšou katastrofou. Keď Minnie v deň ich spoločných narodenín neplánovane spozná Quinna na silvestrovskej párty, zistí, že šťastena ho neopustila ani v dospelosti. Zdá sa, že očarujúci, šarmantný podnikateľ má všetko, čo si človek môže želať – na rozdiel od Minnie, ktorej hrozí, že príde o pekáreň na koláče, aj o bývanie. Každý žije v inom svete, no z nejakého dôvodu na seba stále narážajú a každé náhodné stretnutie v nich roznecuje vzájomnú túžbu. Dojímavý príbeh je citlivým sprievodcom cestami, ktorými nás osud – navzdory všetkému –privedie k najneočakávanejším stretnutiam a ľuďom.

Určite poznáte typické romantické filmy televíznej stanice Doma, ktoré sa nikdy nekončia inak než happyendom. Spomínam ich preto, lebo táto kniha mi tieto filmy veľmi pripomínala, no zároveň mala väčšiu výpovednú hodnotu (nič proti béčkovým romantickým filmom v piatok večer).

Veľmi sa mi zapáčila Minnie, hlavná hrdinka, ktorá bola smoliarka a práve jej časté nehody mi vyčarili úsmev na tvári. Minnie verila, že je prekliata a Silvester spolu s Novým rokom považovala za najhoršie dni svojho života. Potom však stretla Quinna.
Quinn bol úžasný. Síce by som ho miestami za jeho čudné správanie nakopala, ale nakoniec to bol úžasný mužský hrdina, ktorý sa mi ihneď v prvej kapitole zapáčil.
Málokedy sa stane, že mi sadnú obidve hlavné postavy, ale tu sa tak stalo. Minnie mi totiž veľakrát pripomínala mňa a Quinn sa k nej dokonalo hodil. Moje srdce zaplesalo!

 

Keď sa Minnie stalo niečo zlé, matka vždy poznamenala: „Narodila si sa ako smoliarka, moja milá." Tá mantra ju sprevádzala celý život.


Okrem sympatických postáv musím vypichnúť aj humor autorky. Nečakala som to, ale pri tejto knihe som sa parádne nasmiala. Bolo v nej množstvo bizarných situácií, ktoré viedli k vtipným záverom. Absurdnosti niekedy nemusím, ale tieto boli veľmi milé a hlavne disponovali faktom, že sa pokojne môžu udiať aj v ozajstnom živote.

Mnoho situácií v knihe vyplývalo z náhod. V deji bola trefne vyobrazená sila osudu a že ak sa niečo má stať, tak sa to zaručene stane.
Platilo to aj v prípade Minnie a Quinna, ktorých som mohla lepšie spoznať vďaka kapitolám, ktoré sa vracali do silvestrovských a novoročných dní minulých rokov. Minnie a Quinn sa počas nich niekoľkokrát minuli a mne neostáva nič iné len konštatovať, že ich k sebe ťahal osud.


Veľmi sa mi páčilo, že sa Minnie s Quinnom vedeli i pohádať (a koľko!). Toto vyvážilo všetky bizarné momenty, ktoré knihe vnášali humorný nádych. Príbeh bol tým pádom vyvážený.
Poviem pravdu, kniha je strelená, ale takým správnym spôsobom. Bola veľmi milá, jemná a romantická. Dokázala ma priviesť na iné myšlienky a skvelo som si pri nej oddýchla.
Pokiaľ hľadáte čítanie na sviatky, toto musíte mať!


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.