Útek do Ríma: Slávna speváčka sa ako Audrey Hepburnová vyberie oddýchnuť si do Ríma... Ale nie do toho talianskeho!

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri ♥

Amelia Rosová, fanúšikom známa ako Rae Rosová, je vyčerpaná z dlhoročného pestovania imidžu popovej princeznej. Inšpirovaná obľúbeným filmom Audrey Hepburnovej Prázdniny v Ríme odchádza uprostred noci na dovolenku do Ríma... Do Ríma v Kentucky.


Keď Noah Walker nájde Ameliu v pokazenom aute na svojom trávniku, dá jej jasne najavo, že na problémy celebrít nemá čas ani trpezlivosť. Je priveľmi zaneprázdnený vedením obchodu s koláčmi, ktorý mu odkázala stará mama, a napomínaním milých, no zvedavých susedov, aby sa starali o vlastné záležitosti. Nechá ju síce bývať v hosťovskej izbe, ale len dovtedy, kým jej neopravia auto – potom bude odkázaná sama na seba.


Zrazu však vidí inú stránku Rae Rosovej – je dobrosrdečná a bláznivá, ale po rokoch strávených na očiach verejnosti sa cíti osamelo. Nemôže si pomôcť a podľahne jej šarmu. Amelia sa čoskoro bude musieť vrátiť k oslnivému životu celebrity, no dovtedy s Noahom strávi čarovné chvíle v malom mestečku a jeho zatrpknuté srdce znova otvorí láske.

Ani Amelia napokon neodolá a zamiluje sa nielen do malebného Ríma, ale i do svojho nevrlého sprievodcu. Aj Audrey však nakoniec musela Rím opustiť...

Ak ste ešte nevideli Prázdniny v Ríme s Audrey Hepburn, veľmi vám ich odporúčam. Po prvé, je to naozaj pekný film a po druhé, lepšie pochopíte niektoré momenty v knihe, keď sa rozhodnete prečítať si ju.
Popravde, v mojom prípade bola práve náklonnosť k vyššie spomenutému filmu dôvodom, prečo som po knihe siahla.
Hneď prvé strany ma utvrdili v tom, že pôjde pravdepodobne o vtipné a nie len romantické dielko. Bola som prekvapená, ako ma autorka už po niekoľkých vetách dokázala rozosmiať. Zároveň tieto úsmevné momenty neboli prehnane bizarné či nereálne. Mali tú správnu dávku nadhľadu a prirodzenosti, ktoré sa dopĺňali.
Preto som si už po prvých päťdesiatich stranách poznačila, že boli výborné a tak nenútene vtipné.

 

Samozrejme, že primárnu úlohu v celom príbehu zohrávala romantika a láska. Medzi postavami to iskrilo od samého začiatku a niekedy som si už priala, aby sa to niekam posunulo. Chodili okolo seba ako okolo horúcej kaše a obaja sa báli z nej ochutnať.
Toto naťahovanie času mi však neprekážalo. Skôr som strácala trpezlivosť neskôr, keď v jednej chvíli si priznali city, ktoré k sebe prechovávajú a o pár strán ďalej sa tomu opäť bránili, čo síce bolo v ich situácii pochopiteľné, ale skôr ma to ako čitateľa už začínalo unavovať.
Na škodu veci bolo aj to, že isté veci autorka natiahla až príliš a iným dala priestor len na niekoľkých stranách. Bolo to citeľné najmä na konci, že tam vládne akási nerovnováha.
Ale čo bolo extrémne milé, tak asi to, že prvý sa viac zaláskoval práve Noah. To sa v knihách tak často nevidí, že si muž prizná city skôr. Tento krok som veľmi ocenila.

„Keď je v stávke niečie srdce, musíte toho zvážiť veľa."

 


Čo sa týka deja, ten sa niesol v pokojnom duchu, ale po čase to bolo pre mňa dosť jednoliate a monotónne. Viackrát som si povedala, že by som prijala nejaký väčší zvrat alebo niečo, čo by príbehom trochu viac otriaslo. Ako to už býva, prišlo to pred koncom, ale nebolo to niečo, čo by som nečakala. Nemôžem povedať, že by ma to výrazne sklamalo, ale úprimne, autorka sa s týmito momentmi mohla pohrať trochu viac. Ako som povedala, niektoré scény ubehli veľmi rýchlo a boli to práve tie na posledných stranách, ktoré by si práve zaslúžili najviac priestoru. Škoda.

Knihu ale inak vnímam pozitívne. Postavy boli sympatické, najmä Noah sa mi veľmi páčil a obyvatelia v mestečku, kde bol dej zasadený, predstavovali príjemné spestrenie.
Síce tam doteraz vnímam viac možností na nejaké zvraty, možno trošku napätejšie situácie, ktoré by rozprávanie okorenili, ale vzhľadom na kategóriu, do ktorej kniha patrí, prižmúrim očko, keďže som vedela, že idem čítať niečo, pri čom si hlavne oddýchnem a nebudem riešiť veľkú drámu.

 

Myslím, že Útek do Ríma ocenia najmä tí, ktorí majú radi vzťahy, ktoré na prvý pohľad vyzerajú, že nevydržia ani deň, kde obaja pochádzajú z rozdielnych svetov a skĺbiť ich je síce ťažšie, ale nie nereálne. A aj keď v knihe nenájdete nejaké dramatické situácie, romantiky tam je dosť a vtipných momentov tiež, takže po tejto stránke vás určite nesklame.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.