Frajer na záskok

Frajer na záskok

Kasie West

  
Gia, úspešné a pekné dievča, má veľmi veľký problém. Stojí opustená na parkovisku pred budovou, v ktorej sa koná školský ples. Nemôže neprísť, ale nemôže prísť ani sama. Jej (ex)frajer sa s ňou rozišiel tesne pred všetkým, čo bolo pre Giu dôležité. Chcela ho totiž predstaviť sovjim kamarátom, ktorí jej akosi toho priateľa neverili.
V totálnom zúfalstve sa chytí prvej príležitosti, ktorá sa jej naskytne. Vezme so sebou totálne neznámeho chlapca a z jednorázovej záležitosti sa stane celkom zamotaný príbeh.

„Konečne mi posunula papierik s odkazom. Na tej oslave budeš hrať jeho priateľku. Jeho novú frajerku. Dlhuješ mu to." 

Knihu som si vybrala na základe mena hlavnej hrdinky. Gia, ako Gia Marie Carangi a Montgomeryová, ako Aria Montgomeryová z PLL. Vtedy som si povedala, áno, to bude osud. Potom som zistila, že až taká osudová nebola, aj keď sa mi po prečítaní páčila.


Štýl písania je ľahký, pre čitateľa nenáročný. Kniha sa dobre číta a nie je núdza o mnoho vtipných momentov. Príbeh znie, ako niečo neuveriteľné, ale ja by som spravila asi to isté, čo hlavná hrdinka. Predsa len, každému záleží na spoločenskom statuse. Takže, nie je to až tak nereálne.
Kniha na mňa spravila dobrý dojem, ktorý pretrváva aj po niekoľkých prečítaniach. Človek sa k nej rád vracia, keďže je milá, nenáročná a oddychová. Naozaj som sa pri nej uvoľnila. Pre dospievajúce dievčatá ako stvorená!

    Úryvok knihy z vnútornej strany prebalu :
„Čaute všetci, toto je Bradley."
Zdvihol ruku a zamával. Nevedela som, či si robí žarty, alebo má taký zvyk. „Rád vás spoznávam," povedal hlbokým a chrapľavým hlasom.
Claire naširoko otvorila oči a pozrela na mňa, akoby hovorila: Dobré, Gia!
Jules sa vrátila k povýšenému výrazu, hneď ako si ho premerala. Zadržala som dych. Čakala som, že povie, že sa vôbec nepodobá na chalana z fotiek ani na chalanov, s ktorými obyčajne chodím. Ona však vypustila: „Prekvapuje ma, že sa ti sem chcelo."
Pozrel sa mi priamo do očí, prešiel mi rukou po chrbte a potom ma chytil okolo pása. „Gii na tom veľmi záležalo," povedal a pritiahol si ma k sebe. Po chrbte mi prebehli zimomriavky. Inštinkt mi hovoril, aby som sa odtiahla, lenže tak by som sa k Bradleymu určite nesprávala. Oprela by som sa oňho a šťastne by som sa usmiala. Prinútila som sa k tomu.
Jules sa uškrnula. „V tomto duchu sa nesie váš vzťah? Spravíš to, na čom Gii záleží?" snažila sa zavtipkovať.
Jej frajer Garett sa zasmial, ale rýchlo ho to prešlo, keď ho ďalší z chalanov buchol do chrbta.
„Nie, ale možno by to tak malo byť," povedal môj frajer na záskok, skôr než som sa stihla k tomu vyjadriť.
Všetci sa na tom zasmiali. Okrem mňa, pretože som bola až príliš zaneprázdnená sledovaním Jules.
„Ideme tancovať," povedal môj partner. Keď ma viedol na parket, uvedomila som si, že vôbec netuším, ako sa volá. Preto, keď ma na parkete ten-chalan-ktorého-meno-som-nepoznala chytil do náručia, oprela som si mu hlavu o hrudník a zašepkala som: „Prepáč."
Používa službu Blogger.