RECENZIA: Lovec (Arne Dahl)


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada♥


 I. diel strhujúcej švédskej detektívnej série s vyšetrovateľmi Samom Bergerom a Molly Blomovou

Keď bez stopy zmizne len pätnásťročná Ellen, vyšetrovateľ Sam Berger je jediný, kto je presvedčený o tom, že sa stala obeťou sériového vraha. Púšťa sa do nebezpečného pátrania, ktoré ho privádza na stopu záhadnej ženy z jeho minulosti. Postupne objavuje aj ďalšie obete a pri každej nachádza malé ozubené koliesko zo vzácnych hodiniek... Z jeho hodiniek. Ani netuší ako a sám sa stáva lovcom i podozrivým v tejto nebezpečnej hre, ktorá čoraz naliehavejšie vyplavuje z jeho minulosti dlho pochovaných démonov. Podarí sa nakoniec Samovi Bergerovi vypátrať vraha skôr, ako zabije ďalšie mladé dievča? A kto je záhadná žena, ktorá sa objavuje na každom mieste činu? Samovi Bergerovi nezostáva nič iné, len sa pokúsiť vrátiť v čase, na miesto, kde sa pred dávnymi rokmi tento príbeh začal... 

Švédske krimi a detektívky sú medzi čitateľmi veľmi populárne a ja sama som si ich tiež veľmi obľúbila.
Rada vám predstavím ďalšiu novinku z dielne vydavateľstva Grada, ktoré ma týmto žánrom pravidelne zásobuje, za čo im veľmi ďakujem.
Arne Dahl sa radí medzi velikánov švédskej krimi, a preto som bola veľmi zvedavá, ako sa mi kniha bude páčiť. Ostala som veľmi milo prekvapená...

Na začiatku som mala pocit, akoby ma autor hodil do studenej vody, no nemyslím to v zlom. Na nič nečakal a vhupol rovno do deja, čo mi veľmi vyhovovalo, keďže ja radšej vezmem mätúci začiatok s tým, že neskôr sa všetko vysvetlí, než pomalý a rozťahaný úvod.
Od prvej kapitoly som mala množstvo otázok ohľadom prípadu ale i ohľadom hlavnej postavy - vyšetrovateľa Sama Bergera.
Musím sa priznať, v jeho myšlienkach som sa párkrát trochu stratila. V podstate som nechápala, o čom točí, ale ako som spomenula vyššie, neskôr sa všetko vysvetlilo a pekne do seba zapadlo.
Sam bol sympatická a tajomná postava. Hoci bol tvrdohlavý a šiel hlavou proti múru, získal si moju dôveru a rada som sledovala jeho snahu o nájdenie páchateľa. 

„Čas je tvoj najväčší nepriateľ..."


Veľmi oceňujem námet knihy - z detektíva sa stáva podozrivý. S podobnou témou som sa zatiaľ nestretla, takže ma to potešilo, že trošku vyjdem zo stereotypu.
Keď sa karta obrátila a Sam sa ocitol na muške vyšetrovateľky Molly, kniha ma začala baviť ešte viac.
Kapitoly, keď bol vypočúvaný, si naplno získali moju pozornosť a doslova som ani nedýchala. Svoje uplatnenie si tam našla psychológia, ktorú mám veľmi rada, takže som si prišla na svoje.
Neskôr, keď Sam a Molly svoje sily spojili, mi začali jednotlivé skladačky prípadu do seba zapadať.
Tiež oceňujem útržky z minulosti, ktoré boli príjemným spestrením a celý príbeh upevnili akoby v základoch.

Naháňanie vraha (áno, môžem to tak pomenovať, pretože im vždy prekĺzol pomedzi prsty) trvalo len pár dní, počas ktorých sa však stalo mnoho vecí.
Autor si udržal moju pozornosť po celý zvyšok knihy a vypätá atmosféra vo mne vzbudzovala skvelé pocity, vďaka ktorým som si čítanie veľmi užila.
Ku koncu knihy boli moje nervy už naozaj vybičované...A aké pocity vo mne zanechali posledné vety ani nehovorím.

V tejto detektívke som našla všetko, čo mám na nich rada - prepojenie na minulosť, skvelý zvrat, kopu tajomstiev a neočakávaný záver.

Tuším, že druhá časť mi bude mať naozaj čo ponúknuť.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.