Francúzska lekcia: Jachta na juhu Francúzska, teplo, more a príťažlivý mladý vdovec už na vás čakajú!

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada ♥

Mladej architektke Josie sa zo dňa na deň obráti život hore nohami: namiesto očakávaného povýšenia v práci dáva výpoveď a v slabej chvíľke prijme ponuku, aby odišla na Francúzsku riviéru strážiť dieťa ovdovenému miliardárovi. Po impulzívnom odchode sa však dostavia pochybnosti. Ako sa má starať o dieťa, keď s tým nemá žiadne skúsenosti? A prečo jej nikto nepovedal, že sa bude o dievčatko starať na jachte – veď lode odjakživa neznáša! A hlavne – čo si má počať, keď ju jej šéf neskutočne priťahuje, ale podľa zmluvy si s ním v žiadnom prípade nesmie nič začať? Úspešný podnikateľ Xavier, ktorý nadovšetko miluje svoju desaťročnú dcérku Dauphine, si s novou pestúnkou tiež nevie dať rady. Dlho si myslel, že do svojho zlomeného srdca už žiadnu ženu nevpustí. Prečo by mal riskovať, že sa opäť trpko sklame, aj keď po nej prahne spaľujúcou túžbou? Nebude lepšie poslať ju čo najskôr preč? 

Francúzska lekcia obsahuje presne to, čo my ženy v knihách a filmoch rady nachádzame – zlomeného muža, ktorého hlavná hrdinka svojou prítomnosťou vytiahne z dna a pri ktorom je jeho konto často bonusom navyše (aj keď hráme formu a tvárime sa, že to tak nie je, ale ruku na srdce a priznajte si, že je), tiež veľa lásky a erotických scén, pričom jedno i druhé je vsadené do nádherného prostredia plného luxusu.
Nie, nerobím z nás žien zlatokopky, len konštatujem, že toto sú veci, ktoré nám pripomínajú rozprávky z detstva a je jasné, že keď si chcem oddýchnuť a utiecť z reality, siahnem po podobnom žánri, kedy sa opäť na chvíľu môžem spolu s hlavnou hrdinkou cítiť ako princezná.
A napriek tomu, že vyššie spomenuté môže teraz vo vašich očiach stavať knihu medzi povrchné príbehy, našťastie to až tak úplne nie je pravda.

 

Kniha je od začiatku dynamická a veselá, aj keď sa začína tým, že Josie dáva v práci výpoveď. Nič lepšie však spraviť nemohla, keďže práve to ju zaveje na jachtu na juhu Francúzska s veľmi milou posádkou, úžasnou mladou slečnou a jej ešte úžasnejším otcom.
Veľmi sa mi páčila chémia medzi Josie a Xavierom, ktorá sa medzi nimi nachádzala od ich prvého stretnutia. Presne takto si predstavujem, že sa prejavuje láska v jej počiatkoch, keď človek poriadne ani nevie, čo hovorí, má chuť ujsť a nevie, čo so sebou.
Aj keď by som túto knihu radila skôr k slow burn romantike, keďže na posun vo vzťahu si bolo potrebné počkať, vôbec mi to neprekážalo, pretože som dovtedy lepšie spoznávala ostatné postavy.
Josie som si rýchlo obľúbila, niekedy som sa v nej našla a celkovo som k nej mala pozitívny vzťah.
So Xavierom to bolo presne také, aké to asi aj malo byť. Tiež sa mi od začiatku páčil, ale rovnako ako jeho správanie miatlo Josie, miatlo aj mňa, takže občas som mala chuť sa s ním pohádať. Našťastie nešlo ani tak o zlého chlapa ako skôr o zraneného. Niesol si škaredé jazvy z minulosti, takže asi ani on sám nevedel, čo s citmi, ktoré zrazu pri Josie cítil.


„Ibaže vzťahy medzi pracháčmi a babami, ktoré pre nich pracujú... Z toho väčšinou nevzíde nič dobré. Pretty Woman nepočítam. Nerovnováha moci je jednoducho sviňa. A navyše tá jeho minulosť, chápeš? To je poriadny mlynský kameň."

 


Sadol mi autorkin štýl. Bol jednoduchý, kniha sa čítala veľmi dobre a rýchlo, rada som sa k nej vracala. V istom momente som ale mala pocit, že sa nejako nič nedeje, ale že sa dej akosi zasekol. Síce bolo pekné čítať o kúpaní sa v mori, o chutnom jedle, plážach, trhoch na pobreží a krásnej architektúre, ale žiadalo sa mi nejaké ozvláštnenie.
To sa dostavilo trochu neskôr a nie úplne v takej podobe, aby som s tým bola spokojná. Veľké napätie, ktoré prišlo pred koncom, príbeh síce trochu oživilo, ale mala som pocit, že som tým len akosi preletela a nevyvolalo to vo mne požadovaný efekt.
Autorka mohla danú situáciu viac natiahnuť, trochu ešte vybičovať emócie postáv a aj čitateľov a je škoda, že tak nespravila.
Napriek tomu sa mi príbeh ako celok páčil. Hoci som si na začiatku myslela, že pôjde o jednoduchšie a plytkejšie dielko, keď som sa do knihy zahryzla, vedela som nájsť aj hlbšie momenty, chvíle a myšlienky.

 

Francúzska lekcia je perfektná kniha na letné dni. Jej čítanie som si veľmi užila, keďže som do nej nešla s prehnanými očakávaniami. Preto som ostala prekvapená, že hlavné postavy boli veľmi fajn a bavilo ma sledovať ich postupné zbližovanie.
Táto kniha mi veľmi dobre padla a myslím, že milovníčky tohto žánru si pri nej prídu na svoje.



Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.