RECENZIA: Kaviareň v Kodani (Julie Caplin)


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada

Pripravte si šálku voňavej horúcej čokolády, natiahnite si hrubé ponožky, schúľte sa do kresla a vydajte sa spolu s hlavnou hrdinkou Katie do Kodane. Čaká vás prekvapivá cesta za povestným dánskym šťastím a... romantickou sladkou láskou.
 
Mladá a krásna Katie nikdy nemala ustlané na ružiach. Mama jej zomrela príliš skoro a otec nezvládol situáciu práve najlepšie. Napriek tomu si dokázala vybudovať úspešnú kariéru v jednej z najprestížnejších londýnskych PR agentúr a nájsť skvelého priateľa. K šťastiu jej chýbalo už len vytúžené povýšenie.
Sny o úspešnej kariére a veľkej láske však zrazu visia na vlásku, keď sa dozvie, že jej úžasný priateľ ukradol nápad, vďaka ktorému ho povýšili namiesto nej. A tak sa Katinou poslednou nádejou stáva cesta do Kodane, kde sa musí pokúsiť získať nového klienta. Spočiatku otravný výlet s hŕstkou ešte otravnejších novinárov sa postupne mení na jedno úžasne dobrodružstvo, ktoré nakoniec všetkým zmení život.

Očarujúca Kodaň s jednou úžasnou kaviarňou, v ktorej to vonia škoricou, koláčikmi a horúcou čokoládou, v ľuďoch totiž dokáže znova zapáliť oheň lásky. A tentoraz nebude výnimkou ani Katie... 
Táto kniha mi prišla ešte koncom augusta, ale pre nedostatok času a aj naschvál som si ju odložila na chladnejšie jesenné dni.
Už pri pohľade na obálku, ktorá je nádherná, pochopíte, že táto kniha si vyžaduje teplú deku, hrubé ponožky, hrnček, z ktorého sa parí a dážď za oknom.
Nechajte sa zaviesť do dánskej metropoly, kde knižné postavy zažili neopakovateľné dobrodružstvo! 

Prvé, čo ma veľmi prekvapilo bolo, že existuje výraz pre spojenie svetrov, svetielok, sviečok a všetkého útulného - hygge.
Toto slovíčko sa v knihe veľakrát spomínalo a dokonalo ju vystihuje. Práve hygge atmosféra bola tým, čo ma po celý čas čítania sprevádzalo. 

Kniha je rozdelená na tri časti - Londýn, Kodaň a opäť Londýn.
Keď som sa ocitla v Londýne prvýkrát, spoznala som hlavnú hrdinku Katie, ktorá pomaly ale isto strácala radosť z práce, priateľ ju podrazil a rodina bola od nej do istej miery závislá.
Hnaná sklamaním, hnevom, no i odhodlaním, sa rozhodla prijať pracovnú ponuku, ktorá znamenala možnosť vycestovať do Kodane.
Ak sa mám  priznať, v prvých kapitolách som sa nejako nevedela začítať a od Katie som si udržiavala odstup, pretože ma ako postava veľmi neoslovila.
 
„Vitajte v útulnej kaviarni, kde to vonia škoricou, horúcou čokoládou a láskou." 
 
Keď sa pozriem na kapitoly z Kodane, tak to už bolo oveľa lepšie. Katie som vnímala pozitívne, hoci som si k nej nejaký špeciálny vzťah nevytvorila.
Na začiatku cesty na mňa autorka vychrlila snáď 2/3 postáv a ja som bola zmätená. Veľa mien, pracovných pozícií, tvári a pováh. Postupne som sa do toho dostala, ale trochu mi to trvalo.
Páčila sa mi však rôznorodosť týchto postáv, ktoré mi boli veľmi sympatické a po čase som si niektoré do istej miery obľúbila.
Niektoré sa počas deja zmenili a ukázali, že pravá podstata človeka je v jeho vnútri. Autorka zároveň stavila na silu priateľstva a prikladala mu veľký význam. 

Kodaň bola opísaná veľmi dobre, mnohé miesta som si vedela predstaviť a najradšej by som tam šla.
Tieto kvetnaté opisy však už nemôžem oceniť pri jedle. Som za to, aby mi autor čo najviac priblížil, ako niečo vyzerá, vonia alebo chutí, no v tomto prípade už toho bolo na mňa veľa.
Opisy dej naťahovali a brzdili ho, čím sa mi kniha čítala pomalšie.
 
Ku koncu sa, po presune späť do Londýna, odohralo niekoľko zvratov, ktoré však s dejom nejako nezamávali a predvídala som jedna radosť a dokonca mi predpovede aj vyšli.
Nechcem znieť negatívne, pretože kniha bola fajn. Nič ťažké ani dlhé. Mne však po celý čas niečo chýbalo alebo prekážalo (to neviem doteraz).
Niektoré situácie sa mi však veľmi páčili a podobné dobrodružstvo by som určite brala aj naživo.

Knihu hodnotím neutrálne. Neľutujem, že som si ju prečítala, ale ešte raz by som do toho asi nešla. 


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.