RECENZIA: Krízový plán (Michaela Zamari)

Za knihu ďakujem autorke ♥

Dokážete si predstaviť, že by ste celý svoj život podriadili jednému cieľu? Svoje návyky, výdavky, a dokonca aj sexuálnu orientáciu?

Deana o tom vie svoje. Začína sa to takmer nevinne. Cez leto sa šialene zamiluje do cudzinca, s ktorým sa následne musí rozlúčiť, pričom ich delí takmer desaťtisíc kilometrov. Vymyslí plán, ako si našetriť a vymeniť Európu za americký sen. Načas sa vzdá súkromia a ponúkne svoj dvojizbový byt na prenájom. Vrátane seba. Všetci záujemcovia sú však zmesou najbizarnejších indivíduí a ako posledná možnosť sa ukáže rovesník opačného pohlavia. Na inzerát sa jej ozve Miky, hľadajúci dočasný azyl. Dea mu zo zúfalstva nahovorí, že je lesbička, aby ho presvedčila, že nič nehrozí, ak sa k nej nasťahuje. Vyjde to a finančný problém je vyriešený. Takmer. Miky je totiž nielen milý, inteligentný, zábavný a poriadkumilovný, ale ešte aj prekliato sexi. Až vtedy nastáva jej skutočný problém...

Vykľuje sa z toho love story, s ktorou nepočítali, a Dea váha, či si vybrala správneho. Vzájomne pre seba predstavujú krízový plán. Ale čo ak jeden z nich neznáša klamárov, no zamiluje sa do toho najväčšieho? Lož má krátke nohy. Zvládne beh na dlhé trate so súperom, akým je pravá láska?
Román Krízový plán je voľným pokračovaním série Šéf môjho šéfa.

Myslím, že Mišku Zamari vám už ani nemusím predstavovať, ale ak predsa len áno, tak to rada spravím. Predstavte si človeka usilovného, priateľského, so zmyslom pre humor a veľkým spisovateľským talentom, pretože presne taká Miška je.
Veľkú časť svojho ja, podľa mňa najmä tú vtipnú, vkladá do svojich kníh a z každej jednej ide poznať, že ju Miška písala s veľkou láskou a pokorou, a že sa jej písaniu úplne oddala.
Inak tomu nebolo ani pri Krízovom pláne, ktorý vyšiel v auguste tohto roku (a predstavte si, že Miška už píše ďalšiu knihu!!!).

Aj keď je Krízový plán už štvrtou knihou zo série Šéf môjho šéfa, nezúfajte, pretože čítať sa dá aj samostatne. Ja sama som ju brala tak, ako keby som predošlé časti vôbec nečítala a bola som prekvapená, že Miška dokázala spojiť životy postáv predošlých kníh a rozvíjať ich aj tu, kde im dala priestor, ktorého síce nebolo veľmi veľa, ale bol úplne dostačujúci. Myslím, že nezainteresovaný čitateľ by s nimi problém nemal a vzťahy medzi nimi by určite rýchlo pochopil.
Odstrašiť môže aj hrúbka knihy (je to taká menšia tehlička), ale písmenká sú veľké, formát menší a štýl spisovateľky taký chytľavý, že kniha sa prečíta raz-dva.

Čo sa týka štýlu autorky, musím Mišku veľmi pochváliť, pretože tam je vidieť obrovský posun.
Ja som všetky knihy tejto série prečítala v tomto roku, a tak ich mám v čerstvej pamäti.
Ako som spomínala vyššie, Miška má chytľavý štýl, ktorý vás núti otáčať strany. Potom v jej písaní nachádzam i niečo svojské, jej vlastné, čo neviem pomenovať, ale ihneď by som vďaka tomu text písaný ňou spoznala. Humor, ktorý do kníh vkladá je veľmi osviežujúci, odľahčujúci a ja som si podpichovanie postáv nesmierne užívala.
Tiež obdivujem, ako Miška vždy príde s niečím novým. Stačí si prečítať anotácie jej kníh a zistíte, že jej fantázia je skvelá. Každé jej dielko ponúka niečo nové, iný príbeh, ktorý vás chytí za srdce, no aj pobaví a možno rozplače. 

Tomuto celému napomáhajú postavy, ktoré sú mi vždy sympatické a najmä tie mužské som si rýchlo obľúbila. Do každého jedného hlavného mužského predstaviteľa som sa zamilovala a nevedela by som si vybrať, ktorého jedného z nich by som brala.
Miky, hlavná postava z tejto knihy, si vás získa veľmi rýchlo a veľmi som sa tešila, že aj on si našiel svoje šťastie.
Deana k nemu neskutočne sadla a perfektne sa dopĺňali.
Páčilo sa mi, ako jemne a pomaly sa ich vzťah vyvíjal. Všetko bolo postavené na maličkostiach. Takto sa spoznávali oni, no spoznávala som ich aj ja a to najmä Deanu, ktorá bola úplne novou postavou.

Po celý čas som bola zvedavá, ako pravda vyjde najavo. Nakoniec som sa dočkala a záver knihy sa mi taktiež veľmi páčil. No a nebola by to Miška, ak by nenechala priestor na nový príbeh...
Krízový plán bol veľmi príjemný, vtipný a romantický. Toto je kniha ako stvorená na oddych.
Pokiaľ hľadáte vianočný darček, nemáte nad čím uvažovať. Toto poteší aj staršiu tínedžerku, ale aj manželku, sestru či mamu.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.