Iba s tebou: Pripomeňte si teplé dni letnou novinkou z pera dvoch slovenských autoriek

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress

Ona je tvrdohlavá a impulzívna. On je drzý a všetkých si drží od tela. Obaja sa pre minulosť vyhýbajú vzťahom. Ako to dopadne, keď sa tí dvaja stretnú a preskočí medzi nimi iskra?

Pred nástupom do maturitného ročníka očakáva Nika obyčajné leto, ktoré chce stráviť s kamarátkou Sárou na kúpalisku a brigádovaním v športovom klube. Na začiatku prázdnin sa v ich štvrti objavia dvaja chalani – príťažlivý, no výbušný a neprístupný Damián a jeho malý brat, ktorý takmer nerozpráva.

Nika na Damiána naráža na každom kroku. Vie, že by sa od neho mala držať čo najďalej. Najmä po tom, čo sa prihodilo jej sestre. No čím dlhšie ho pozná, tým silnejšie je jej tušenie, že Damián ukrýva tajomstvo, ktoré ho trápi a pre ktoré sa správa ako hulvát.

Podarí sa jej preniknúť cez jeho hrubé brnenie a preniesť sa cez jeho minulosť? Dokáže sa Nika vyrovnať s tým, čo sa stalo jej sestre, a zaľúbiť sa?

K prázdninám neodmysliteľne patrí nejaká letná láska, ktorú však možno dostať aspoň v knihách, ak to teda nevyjde na vlastnej koži.
Simona Kutišová a Silvia Demovičová spojili sily a priniesli na trh sviežu tínedžerskú romantiku, ktorú si radi prečítajú aj dospelí čitatelia.
Pokiaľ si chcete pripomenúť teplé letné dni, môžete tak spraviť s touto knihou. A ak sa stále neviete rozhodnúť, nech sa páči, snáď vám pomôže recenzia.


Nikolou, hlavnou hrdinkou, mi autorky veľmi ulahodili, keďže ja sama som pred nástupom do maturitného ročníka. Ihneď mi bola po zistení tejto informácie bližšia a dokázala som sa do nej rýchlo vžiť.
Predstavovala bežnú tínedžerku, ktorá mala svoje starosti, tajomstvá a sny. Autorky z nej nevytvorili úžasnú femme fatale, ale ani ustráchanú srnku, čo sú dva extrémy, ktoré v tomto YA žánri badať často.
Nika bola skromná a rozumná, no podobne ako mnohí v jej veku sa musela pretĺcť rôznymi patáliami. Či už to bola minulosť jej sestry, ktorá ju poznačila, kamoška, ktorá sa snažila z ich priateľstva len profitovať alebo chlapci, ktorí jej prinášali slasti i strasti.
Autorky vytvorili skutočne vierohodnú hrdinku, ktorá je taká reálna, až by som sa nečudovala, ak by naozaj existovala.

„Myslím, že neexistuje správny čas a miesto, iba správny človek.
Na ničom inom nezáleží."


Napriek tomu, že kniha je hlavne letná oddychovka, ktorá má za úlohu vzbudiť v čitateľovi túžbu po podobnej láske horúcich dní, nesie i niekoľko ťažkých tém.
Vždy sa veľmi teším, ak sa v príbehu rozoberajú i skutočné ľudské problémy, na ktoré mnoho častokrát zabúdame, ak sa s nimi nemusíme vysporiadať sami. Pritom tu sú a žiadajú si našu pozornosť.
V Iba s tebou autorky otvorili tému sexuálneho obťažovania až znásilnenia, pred ktorými si spoločnosť stále zatvára oči. Ukázali, ako to dokáže poznačiť nie len obeť, ale aj jej blízkych.
Tiež rozoberali predsudky a to, že nič nikdy nie je čierno-biele. Každá minca má dve strany a v tejto knihe je krásne zobrazené, ako niekedy stačí dať človeku šancu a neodsudzovať ho vopred. 


Dej bol plynulý, z jedného momentu sa ladne prechádzalo k tomu ďalšiemu a ani sekundu som sa nenudila.
Vo vzduchu viselo niekoľko tajomstiev či už z Nikinej alebo Damiánovej strany. Niektoré sa dali predvídať viac, iné menej, no priniesli požadovaný konečný efekt.
Na to, aká je kniha útla a ako rýchlo sa čítala, ma úplne pohltila a bolo mi veľmi ľúto, keď sa skončila.
Na konci som sa neubránila slzám a musela som si dať na chvíľu pauzu od všetkého, aby som predýchala záver. Už dávno mnou nejaká kniha tak nezamávala.
Preto ďakujem autorkám za tento skvelý zážitok a netrpezlivo očakávam pokračovanie.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.