Nevhodné správanie: Miešať prácu s potešením sa nevypláca. Alebo áno?

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk


Pracovný pomer ukončený s okamžitou platnosťou - pre nevhodné správanie. Neverila som vlastným očiam. Deväť rokov! Deväť prekliatych rokov som drela v jednej z najväčších amerických spoločností, a po návrate z dovolenky mi poslali výpoveď. Všetko pre jedno plážové video s kamarátkami. Podotýkam súkromné video natočené v čase osobného voľna. Nie všetci to videli rovnako. Vytočená do nepríčetnosti som si otvorila fľašu vína a od srdca napísala najvyššiemu riaditeľovi, tomu milionárovi, čo si o ňom a praktikách vo firme myslím.

Nečakala som, že mi odpovie. A už vôbec som nečakala, že si s pánom zazobaným začneme písať pravidelne. Nakoniec uznal, že mi krivdili a dohliadol na to, aby som prácu dostala späť. Lenže to nebola jediná vec, s ktorou mi chcel Grant Lexington pomôcť. V žiadnom prípade som sa nechcela zapliesť so šéfom šéfky svojho šéfa, hoci neskutočne dobre vyzeral a bol nebezpečne sebavedomý a šarmantný. Nebolo by to vhodné. Bolo by to priam nepatričné! Takmer ako video, ktoré ma do kaše dostalo. Nuž, dve chyby sa navzájom nevynulujú, no niekedy z toho môže byť dvakrát toľko zábavy.

Vi Keeland je medzi slovenskými, ale i českými čitateľkami veľmi obľúbená. Jej romanticko-erotickými  románmi si u nás vybudovala slušnú základňu fanúšičiek, ktoré jej novinky vždy netrpezlivo očakávajú a veľmi sa na ne tešia.

Ja som sa k jej tvorbe dostala len nedávno a začala som rovno od konca, čiže novinkou Nevhodné správanie.
Zaradila som sa aj ja medzi fanúšičky Vi Keeland?


Kniha sa začína tým, ako sa hlavná hrdinka Ireland zobúdza s opicou a zisťuje, že v alkoholickom opojení napísala nie práve najslušnejší mail riaditeľovi firmy, v ktorej je zamestnaná. Teda bola, keďže ju pre nedôstojné video na internete vyhodili.
Ireland bola fajn postava. Nejako špeciálne som si ju neobľúbila, ale ani mi neprekážala. Pôsobila však na mňa nemastno-neslano. Občas mi aj trošku liezla na nervy, ale naozaj len miestami.
Čo sa týka Granta, z toho som doteraz mierne zmätená. Na začiatku pôsobil úžasne, hneď by som ho brala. No ako šiel čas a s Ireland sa spoznali viac, akosi som voči nemu nadobudla odstup. Na ňom mi niečo vyslovene vadilo. Ťažko mi definovať, čo to bolo, no dosť ma to počas čítania rušilo. Nie je hádam nič horšie, keď autor vytvorí postavu, ktorú si máte cielene zamilovať, ale nestane sa to, poprípade dôjde k presnému opaku. Nuž, sto ľudí, sto chutí.


Príbeh sám o sebe bol pekný. Taká klasika, že podriadená a šéf sa nakoniec dajú dokopy. Predchádzalo tomu však pár momentov, ktoré ich vzťahom zamávali a preverili ich túžbu byť spolu.

Pozitívom bolo, že autorka sa venovala okrajovo aj ťažšej téme a to psychickým chorobám a ich dôsledkom. Venovala tomu retrospektívy, ktoré majú čitateľovi pomôcť spoznať Grantovu minulosť a možno aj osobnosť.
Avšak, ako vravím, bolo to len niečo, čo malo (podľa môjho názoru) dodať knihe vážnosť a aj hĺbku, aby to nebolo len o tom, ako si obyčajné dievča uchmatne bohatého podnikateľa.


Nevhodné správanie je typický ženský román, ktorý špeciálne nenadchne, ale ani neurazí. Je to oddychovka, ktorá vám spríjemní dva-tri večery.
Takže aká je odpoveď na otázku, či som sa stala fanúšičkou Vi Keeland?
Asi taká, že na zadok som z nej nespadla, ale nie je ani na zahodenie. Do radu veľkých nadšencov sa však zatiaľ nestaviam.
Uvidíme, čo prinesie jej najnovší slovenský preklad Rivali, do ktorého sa čoskoro pustím...


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.