Dedička ruže: Môže byť cesta k pravde vydláždená klamstvami, peniazmi a krvou?


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress ♥

Violet sa po piatich rokoch vráti pamäť na starý život prepletený traumatickými zážitkami. Zo sirotinca si ju vezme do opatery jej prísna teta Ida, ktorá je odhodlaná spraviť z nej žiadanú, ambicióznu dámu z vysokej spoločnosti a zároveň zbraň schopnú zbaviť sa ich spoločného rivala – obávaného Alfreda Zivaka. Dávny rodinný priateľ obvinil Violetiných rodičov z ohavných zločinov, ktoré údajne spáchali pre sektu Čierna ruža.


Napriek tomu, že dôkazy vypovedajú o ich vine, Violet s tetou neveria médiám ani Alfredovi. Chcú odhaliť pravdu ukrytú za sieťou dôkladne popretkávaných klamstiev.

Violet je pripravená vzdať sa morálnych zásad a urobiť čokoľvek preto, aby očistila meno svojej rodiny. Netuší však, do čoho sa zamotáva. Strata blízkych je menším zlom v porovnaní s tajomstvami, ktoré na ňu striehnu z minulosti.

Bude dostatočne silná na to, aby dosiahla svoj cieľ, keď jej život skomplikuje príťažlivosť k synovi jej najväčšieho nepriateľa?

 

Keď som si prvýkrát prečítala anotáciu Dedičky ruže, absolútne som si nevedela predstaviť, čo od nej môžem čakať. Vznášal sa nado mnou prísľub darkromance, klamstiev, tajomstiev, pomsty a prahnutia po pravde. Stále som však nebola presvedčená, že do toho chcem naozaj ísť. Nakoniec som knihe dala šancu a prekvapenie na seba nenechalo dlho čakať.

 

Autorka v úvode nasadila svižné tempo. Ihneď v prvej kapitole som mala možnosť spoznať detskú verziu hlavnej hrdinky a aj prísnu a neoblomnú povahu jej tety Idy.
Pár strán mi trvalo, kým som sa do príbehu naplno ponorila, pretože autorka nevyužívala typické mená a aj jej štýl bol o čosi ostrejší, než som pri ženách zvyknutá.
Potom som sa však od knihy nevedela odtrhnúť.

 

Veľmi rýchlo som nadobudla dojem, že sledujem film.
Pred očami som mala Violet a jej cestu k odhaleniu pravdy, ktorá si od nej žiadala maximálnu odovzdanosť. Disciplína, sebakontrola, odhodlanie, odvaha a klamstvo sa stali jej každodennými mantrami.
Ak ste videli film Červená volavka (s Jennifer Lawrence v hlavnej úlohe), Violet predstavovala podobný typ postavy. Bola vycvičená na to, aby potlačila svoje potreby a vnímala len to, čo je potrebné k dosiahnutiu jej cieľa menom Alfred Zivak.
K nemu sa vedela najlepšie dostať cez jeho ratolesti.
Opäť siahnem do kinematografie, pretože momenty so Zivakovcami mi pripomenuli seriál Elite.
Prestížna súkromná škola, užívanie si života ruka v ruke s drogami a alkoholom, pocit moci a nedotknuteľnosti, kúpanie sa v peniazoch, kastovníctvo a zhýralosť. Violet sa musela medzi nich infiltrovať, čo sa jej podarilo, ale objavil sa jeden menší problém – láska.


„Pokiaľ nie ste ochotní spraviť čokoľvek preto, aby vyšiel váš plán, nezačínajte s ním."

 


Autorka tiež vsadila na striedanie dejových línií. Často sa vracala do minulosti a to konkrétne do obdobia, keď sa Violet dostala pod ochranné krídla svojej tety, ktorá z nej doslova vytrénovala dokonalú klamárku, herečku a špiónku.
Neskôr boli opísané i momenty, keď sadostala do sídla sekty Čierna ruža.
Čas, ktorý tam strávila, bol vodítkom k pochopeniu na akom princípe sekta funguje. Páčilo sa mi, že som mohla preniknúť aj za jej brány a neostala pre mňa len akousi neotvorenou Pandorinou skrinkou.

 

Dedička ruže je rozsiahle dielo, ktoré zachytáva viacero paralelne bežiacich príbehov, o ktorých som ani netušila.
Každý skrýval nejaké tajomstvá, tí, ktorí mali moc sa neštítili ničoho a dokonca ani vraždy. Ukázalo sa, že peniaze naozaj hýbu svetom.
Pre mňa táto kniha predstavuje na slovenskej scéne niečo, čo tu ešte nebolo alebo minimálne som to ja ešte nemala možnosť prečítať.
Autorka využila všetky prvky, ktoré mám rada a to intrigy, manipuláciu, klamstvá, tajomstvá, skutočné charaktery ľudí za zatvorenými dverami.

 

Poviem rovno, že Dedička ruže nie je pre každého. Veľa romantiky v nej nenájdete. Aj tá láska, ktorú som spomínala, je poňatá dosť osobitým spôsobom, takže žiadne vyznania citov a podobne.
Za to v knihe nájdete dosť násilia, sexuálnych scén a nadávok. V tomto prípade to však dodávalo deju na autenticite, takže som to nevnímala ako niečo negatívne.
Jediné, čo vytknem, je vek hlavnej hrdinky. Violet bola skvelá postava. Mne síce povahou na míle vzdialená, ale dokázala si ma získať. Každopádne, všetko, čím si prešla a rozhodnutia, ktoré robila, mi niekedy k jej veku nesedeli, pretože by som jej tipovala viac rokov. Ale rešpektujem rozhodnutie autorky a chápem, že tento vek bol pre príbeh asi najideálnejší.
Inak som so všetkým veľmi spokojná.

 

Kniha mi priniesla niečo úplne nové, svieže a neotrepané. Nevedela som sa od nej odtrhnúť a klobúk dole pred autorkou, že dokázala napísať takto zamotaný príbeh, a že bol natoľko prepracovaný, že som mu bez výhrad uverila. 
Veľmi sa teším na pokračovanie!

1 komentár:

  1. Ďakujem krásne za recenziu. Napísala si to skvele. Teším sa, že si ťa kniha získala.

    Majka Danihelová (nejako sa neviem pripojiť na účet, tak píšem aspoň takto)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.