Škandalózna princezná: Byť anglickou princeznou nie je také ľahké, ako by sa mohlo zdať. Najmä ak ide o lásku

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk

Život princeznej Adeline má ďaleko od rozprávky. Ako členku kráľovskej rodiny ju odmala prenasledujú novinári, striehnu na každý jej krok a priživujú sa na jej škandalóznych aférach. V paláci sa musia obracať, aby ututlali všetky Adelinine romániky. A to najmä pred kráľom. Kráľovská dcéra sa tvrdohlavo odmieta podriadiť tradíciám a očakávaniam monarchie a vydať sa za muža, ktorého jej vybral otec. Napriek odhodlaniu zachovať si slobodnú vôľu a žiť ako normálny človek, sa v zlatej klietke čoraz viac dusí. Druhý dych naberie až po stretnutí so slávnym hollywoodskym hercom Joshom Jamesonom. Doteraz sa nikomu neklaňala, no jemu sa bezvýhradne podriaďuje. No len za dverami svojej izby. Josh možno vládne filmovému plátnu, ale v jeho žilách nekoluje ani kvapka modrej krvi, a tak sa ich vzťah nesmie dostať na verejnosť. Inak kráľ urobí všetko, aby ich rozdelil.

O britskej kráľovskej rodine mám niečo načítané, minimálne základné informácie a sem-tam nejaké pikošky. Ako veľký fanúšik seriálu The Crown som sa o jej členov zaujímala ešte viac. Preto si určite viete predstaviť, že som do tejto knihy šla s istými očakávaniami. Síce mi bolo jasné, že nepôjde o vrchol literárnej tvorby, ale prostredie, do ktorého autorka zasadila dej, ma presvedčil. Ktorá z nás by aspoň na chvíľu nechcela byť princeznou a stredobodom záujmu slávneho herca?
Nuž, ja som po prečítaní tejto knihy dané želanie rýchlo prehodnotila...

 

Začnem pozitívami, ktorých veľa nebude.
Ocenila som výber prostredia, ktoré mi ulahodilo. Keďže aj vo mne stále drieme malé dievčatko, ktoré sníva o tom, že sa stane princeznou, opisy paláca, záhrad a rôznych zákutí sa mi veľmi páčili. Vedela som si predstaviť, ako sa nimi prechádzam v dlhých tylových šatách.
Autorka sa okrem opisov miest vedela s textom celkovo pohrať. Erotické scény boli asi najlepšie z celého príbehu. Kniha sa čítala rýchlo a svižné tempo si zachovala do konca, hoci kvalita deja s počtom prečítaných strán úmerne klesala, pričom už na začiatku to nebolo bohviečo.
Posledná vec, ktorá sa mi celkom páčila, bolo nahliadnutie do životov príslušníkov kráľovského rodu. Zistenia, čo všetko skrývajú a aký zlomok z toho pozná verejnosť a fakt, že na všetko majú ľudí, knihu príjemne ozvláštnili.

 

Čo sa mi však veľmi nepáčilo a predstavovalo to naozaj veľký problém od prvej až po poslednú stranu, bola hlavná hrdinka.
Adaline bola otrasná postava. Chápem, že bolo možno autorkiným zámerom ju trošku rozmaznať, veď konieckoncov nikdy nemala núdzu o materiálne zabezpečenie a ľudia robili, čo jej na očiach videli, ale na mňa to malo neblahý účinok. Adaline sa správala sebecky, namyslene, hrdo a hlúpo. Bohužiaľ, v niektorých momentoch mi pripomínala slabší odvar Laury z 365 dní, čo teda nie je najlichotivejšie prirovnanie. Jej predstava zábavného večera pozostávala z párty, alkoholu a sexu. Nemala v sebe ani štipku zmyslu pre zodpovednosť, stále myslela len na seba a to, ako jej skoro celá rodina krivdí a bráni žiť bežný život (ktorý by ona žiť mohla, ale to by sa princezná musela vzdať všetkých výhod vyplývajúcich z členstva v tejto ne/podarenej rodinke). Poviem rovno, že jej neustále fňukanie a sťažovanie sa mi liezlo na nervy.
Autorka sa snažila trošku jej zvýšiť reputáciu, ale jeden darovaný náramok z nej princeznú svojho ľudu nerobí.


„V našej rodine sa človek najprv zosobáši s trónom, až potom s partnerom, a zriedka so srdcom."

 


Nuž, aká princezná, taký aj jej výber životného partnera.
Josh ma skôr odpudzoval než priťahoval. Pôsobil až príliš sebavedomo, nechápal význam slovka nie a nech si hovorí kto čo chce, podľa mňa mu aj tak celý čas šlo ani nie tak o princeznino srdce ako skôr o to, čo má trošku nižšie.
Postavy mi vôbec nesadli. Ich povahy ma iritovali a nevytvorila som si k nim absolútne žiadny vzťah, ba priam ma chytala až antipatia.
Je mi jasné, že nejde o žiadny svetoborný počin, ale predsa len som čakala viac mozgovej hmoty.

 

V konečnom dôsledku je kniha dosť slabá. Prípady, kedy autorka použila zlé oslovenie pre niektorého z členov rodiny, už ani nejdem rozoberať, pretože to je asi najmenší problém celej knihy.
Ku koncu som už strany preskakovala a koniec nemohol byť predvídateľnejší. V prvom rade nedával zmysel a v tom druhom by si kráľovská rodina podobný škandál s dedičmi nedovolila zverejniť. Toto však pochopia tí, ktorí knihu čítali.
Ja sa k nej neplánujem vrátiť a ani ju neodporúčam. Okrem vášnivých scén a pekne opísaného prostredia nemá čo ponúknuť.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.