Dievča bez mena: Josie Quinnová rieši ďalší prípad, v ktorom ide o život jej snúbencovi a malému bábätku. Zachráni ich životy a aj svoj vzťah?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada


Keď detektívka Josie Quinnová dorazí na miesto činu na okraji Dentonu, je zdesená brutalitou útoku. Obeť bojuje o život a novorodené dieťa zmizlo.
Na inom mieste sa snaží ukryť krásna mladá žena. Zdá sa, že by mohla byť Josiiným vodítkom k prípadu uneseného dieťaťa, ale záhadná žena nevie, kto je, kde sa vzala ani čoho sa tak bojí. Isté je, že je na smrť vydesená... Alebo svoju amnéziu len predstiera? Je dievča bez mena svedkyňa, podozrivá alebo možno budúca obeť?
Neskôr Josie nachádza indície, ktoré ju utvrdzujú v presvedčení, že nezvestné novorodeniatko a neznáma žena majú čosi spoločné, že ten, kto ich spája, je veľmi nebezpečný a že sa jej prípad začína veľmi osobne dotýkať.

Má Josie riskovať život dieťaťa, aby zachránila mnoho ďalších? Alebo dokáže nájsť iný spôsob, ako zastaviť neľútostného vraha?

 

Po pokračovaní série Detektívka Josie Quinnová (o prvej časti si môžete prečítať tu) som pôvodne chcela siahnuť už skôr, ale kvôli nedostatku času a kvôli iným titulom, ktoré ma v danom období zaujali viac, som jej čítanie odkladala.
Nakoniec som sa k Dievčaťu bez mena predsa len dostala. Nečakala som veľký posun oproti predošlej časti, a preto bolo moje prekvapenie o to väčšie. Hoci som prvému dielu vytkla viac nedostatkov, v tejto časti by som ich hľadala márne.

 

Dievča bez mena bolo písané presne tak, ako to mám rada. Krátke, ale výstižné kapitoly na detektívkach veľmi oceňujem a autorka ma ani teraz nesklamala.
K svižnému deju napomohli i dialógy. V texte sa nachádzalo veľa priamej reči, ktorá dobrým tempom príbeh posúvala.
Páčilo sa mi, ako sa autorka pohrala so vzťahovými väzbami medzi postavami. Josie totiž musela zachrániť dieťa ženy, ktorá jej prebrala exmanžela. Do toho sa zaplietlo dané dievča bez mena, pri ktorom to vyzeralo, že má zas niečo s Josiným priateľom Lukom.

 

Pri Dievčati bez mena si však autorka dala aj viac záležať na zápletke. Celý čas pri sebe paralelne bežali viaceré línie, ktoré sa nakoniec zliali do jednej. Týmto krokom ma autorka veľmi milo prekvapila, keďže som podobný krok nečakala vzhľadom na to, ako bola písaná predošlá časť.
Príbeh ma celkovo veľmi zaujal, o čom svedčí aj fakt, že som knihu prečítala za jeden deň.


„Múdra rada, veliteľka. Nikdy nie je múdre nasierať ľudí, ktorí majú to, čo chcete najviac, však?"


Celkom zaujímavým krokom bolo prepojenie prípadov s políciou. Aj v tejto časti sa do danej záhady zaplietli členovia policajného zboru (po ich súkromnej stránke) a spravilo to dej o to atraktívnejším.
Milé pre mňa však bol moment, keď Josie požiadala o pomoc Trinity, mladú a ambicióznu novinárku. Verte mi, že by spolu tvorili skvelé vyšetrovateľské duo a ja dúfam, že ich spolupráca dostane viac priestoru v pokračovaniach.

 

Zároveň som si vytvorila oveľa lepší vzťah s Josie, než tomu bolo v prvej časti. Tentoraz sa mi jej správanie páčilo a ako postava si ma získala. Vnímam to ako obrovské plus najmä vzhľadom na fakt, že v predošlej časti tomu tak nebolo.
Josie si vedela stáť za svojím a dokázala dať city bokom, keď to bolo potrebné. Zároveň sa ich však nebála ani prejaviť a akosi mi trochu prirástla k srdcu.

 

Dievča bez mena je skvelá detektívka, ktorú prečítate rýchlo, ale o to viac sa vám jej dej bude páčiť. Je akčný, zamotaný a v konečnom dôsledku aj prekvapivý.
Pre mňa je táto kniha obrovským prekvapením a teším sa na pokračovanie.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.