Veci, ktoré v nás ostanú navždy: Útek z vlastnej svadby, jedenásťročná utajovaná neter a mrzutý fešák za chrbtom. Čo ďalšie Naomi postretne po jej príchode do Knockemoutu?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Aurora ♥


Bradatý zlý chlapec Knox si rád užíva život presne tak ako svojuj kávu: osamote. Teda ak nerátate jeho baseta Waylona. Knox neznáša drámu a nepoľaví, ani keď sa k nemu dostaví v podobe zúfalej nevesty, ktorá ušla spred oltára.

Naomi práve utiekla z vlastnej svadby, no zároveň sa ponáhľala na pomoc svojej odcudzenej dvojičke. V Knockemoute vo Virgínii, na prvý pohľad drsnom mestečku, sa spory riešia po starom... päsťami a pivom. Zvyčajne v tomto poradí.
Škoda, že Naomino dvojča sa vôbec nezmenilo. Po tom, čo jej Tina ukradne auto a peniaze, nechá jej nečakaný darček: neter, o ktorej Naomi ani len netušila. Naomi sa tak ocitne v neznámom meste bez auta, práce, plánu a domova, s jedenásťročným dieťaťom, o ktoré sa musí postarať.

Knox má svoje dôvody, prečo si zvyčajne nezačína s komplikovanými a náročnými ženami, zvlášť ak sú to romantičky. Naomin život mu však vybuchol priamo pred očami, a tak sa rozhodne pomôcť jej postaviť sa na nohy, a keď sa tak stane, má v úmysle vrátiť sa k svojmu pokojnému osamelému životu. Teda taký bol pôvodný plán, až kým sa problémy nezmenili na niečo skutočne nebezpečné.

Veci, ktoré v nás ostanú navždy už na prvý pohľad svojou hrúbkou hlása, že pôjde o zamotaný príbeh, že sa toho udeje veľa. Autorka ma dlho nenaťahovala a príbeh rozbehla od prvej strany. Na Naomi sa okrem nevydarenej svadby začali sypať ešte aj problémy jej sestry. Tá jej totiž zanechala svoje dieťa a nikto nevedel, kam zmizla. Takto sa Naomi ocitla v Knockemoute, stále slobodná, s dieťaťom na krku a mrzutým Knoxom za zadkom.
Naomi sa mi od začiatku páčila. Pripomínala mi často mňa. Mala rada pravidlá, ktoré sa museli dodržiavať a zoznamy, podľa ktorých sa postupovalo. Ale rovnako ako ja, aj ona v kritických situáciách spravila unáhlené rozhodnutie, o čom svedčil už len samotný útek z jej vlastnej svadby.
Knox bol veľmi mrzutý, zamračený, nepríjemný. Aj keď bol opísaný ako veľký fešák, aj tak mi miestami už liezol svojou povahou na nervy. Takže jeho charakter splnil svoj účel.
Jediná vec, ktorá mi na Knoxovi a Naomi naozaj prekážala, bol ich vek. Ich správanie bolo fajn, primerané situáciám, ale vôbec nie primerané ich veku. Na začiatku som si myslela, že majú obaja pred tridsiatkou. A potom som sa dozvedela, že sa točia okolo štyridsiatky... Občas mi pripadali trochu nevyspelí, akoby sa zasekli v čase pred desiatimi rokmi a všetky traumy z toho obdobia si niesli až doteraz.

 

Kniha je napísaná ľahko, preto sa čítala veľmi dobre, plynulo a rýchlo. V tomto prípade preto ani jej hrúbka nie je problém, keďže naozaj celý dej pekne ubieha.
S čím som ale mala ťažkosti bol fakt, že príbeh bol trošku ako jazda na horskej dráhe. Chvíľami šlo o naozaj kvalitnú vec, ktorá mala hlavu a pätu. Hlbšiu myšlienku som našla hneď pri Naomi, s ktorou sme tiež mali spoločnú črtu a to vždy všetkým vyhovieť aj na úkor nás samých. Snažila sa vykompenzovať správanie svojej sestry a na seba veľmi nehľadela, čo ju v podstate dohnalo až k sobášu, s ktorým nebola stotožnená.
Knox zase nemal peknú minulosť a najmä dospievanie, čím jeho postava tiež nadobudla istý rozmer.
Ale bohužiaľ, často sa vyskytli momenty, kedy to v deji bolo samé klišé. Vtedy som mala chuť prevracať oči a aj strany. Knox predstavoval typického badboya, ktorý sa postupom času vplyvom hlavnej hrdinky a jej lásky začne roztápať a meniť. To je všetko pekné, ale jeho správanie pekné niekedy naozaj nebolo a niektoré scény mi prišli cez čiaru.

 

„Niektoré veci v nás ostanú navždy. Obaja sme túžili po niekom, kto nás bude ľúbiť dosť na to, aby nám vynahradil každú jednu chvíľu, keď sme niekomu nestačili."

Prvá tretina knihy bola taká gýčovinka. V podstate to nebolo nič, s čím by som sa ešte nestretla. Potom sa príbeh viac zamotával, prehlboval, lepšie som spoznala postavy a musím sa priznať, že ma začal oveľa viac baviť a naozaj som miestami badala lepšiu kvalitu než v iných pasážach.
Tiež si myslím, že kniha mohla byť pokojne aj o niekoľko desiatok strán tenšia, pretože nie všetky scény boli nevyhnutné a už bez nich by bola aj tak poriadne hrubá. Ale ako som napísala vyššie, vďaka príjemnému štýlu a jazyku sa čítala rýchlo a dobre.
Koniec ma mal pravdepodobne držať v napätí a priniesť požadované vyvrcholenie. Je škoda, že ja som ho skôr vnímala tragikomicky a prišiel mi akýsi nedomyslený ba priam až patetický.

 

Táto kniha sa mi hodnotila ťažko, keďže nie všetko bolo zlé, ale ani nie všetko bolo dobré. Autorka mohla postavám uštedriť mladší vek, ktorý by viac korešpondoval s ich správaním. Tiež mohla ubrať pár strán a koniec trošku viac vygradovať.
Na druhej strane sa mi páčila Naomi, keď sa správal pekne tak aj Knox a vedľajšie postavy boli tiež veľmi fajn. V deji sa našli aj veľmi dobré a silné momenty, ktoré zavážili pri hodnotení. Musím spomenúť aj erotické scény, ktoré boli azada jednými z najlepších, aké som kedy čítala. Plusom je, že som miestami dvihla kútiky úst...
Takže pre mňa sú Veci, ktoré v nás ostanú navždy príjemným jednorazovým čítaním, ktoré nenadchne, ale ani prílišne nesklame.





Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.