Matkin hrob: Josie Quinnová vyšetruje vraždu mladej ženy spred tridsiatich rokov. Podarí sa jej zistiť, kto bol vrahom a akú úlohu v celom prípade zohráva jej matka?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada ♥

Keď dvaja malí chlapci nájdu pri hre v lese pochované telo, policajnej náčelníčke Josie Quinnovej sa začínajú vracať nepríjemné spomienky. Aj ona sa ako dieťa v tom lese hrávala, aby bola čo najďalej od svojej nevyspytateľnej matky Belindy Roseovej. Josie však už nemôže svoje spomienky ďalej potláčať. Policajná analýza dokáže, že nájdené telo patrilo mladej žene zavraždenej pred tridsiatimi rokmi. Žene menom Belinda Roseová... 

Josie svoju matku roky nevidela a nechce na tom nič meniť. Spojenie medzi ňou a prípadom ju však donúti oživovať veci, ku ktorým sa už nikdy nechcela vracať. Blíži sa odhalenie tajomstva. Keď sa nájde ďalšie telo, navždy jej to zmení život. Je jasné, že niekto z Josinho okolia sa nezastaví pred ničím, len aby udržal pravdu navždy hlboko pochovanú. 

Dokáže Josie vybojovať bitku s démonmi zo svojej minulosti, aby dokázala ochrániť ďalšie nevinné životy? 

Matkin hrob je už tretí prípad detektívky Josie Quinnovej. Po prečítaní prvej časti (recenzia tu) som si nebola istá, či chcem v sérii pokračovať. Potom som sa ale po vydaní druhej časti (recenzia tu) nechala zlomiť a spravila som dobre. Dievča bez mena ma pohltilo, a preto som si bola istá, že siahnem aj po pokračovaní. Každý diel série riešil prípady, ktoré zabŕdli aj do osobného života Josie, ale práve tento tretí sa jej dotýkal najviac.

 

Ako to bolo aj v predošlých knihách, autorka so začiatkom a rozbehom príbehu nijak neotáľa a ihneď čitateľa vtiahne do deja. Síce aj dlhšie úvody sú fajn, pokiaľ majú opodstatnenie, ale tu by sa značne stratila dynamika, ktorá sa často drží po celý čas čítania.
Napomáhajú tomu i krátke kapitoly. Naozaj asi nemôže byť nič lepšie než krátke, ale výstižné pasáže, ktoré zachytia podstatu daného momentu. Vtedy ma neruší nič okolo a môžem sa sústrediť na to dôležité. Toto umenie Lise Regan, autorke, naozaj ide a Matkin hrob nebol výnimkou.

 

„Tvoja mama z teba trochu šalela, tak sa mi zdá. Keď mala pri sebe čosi také pekné. Každý venoval pozornosť iba tebe. Tvoj otec sa už za tvojou matkou ani len neobzrel, keď si prišla na svet. A to jej nikdy veľmi nesedelo, vieš?"

V prvej časti mi Josie ako postava veľmi nesadla.  V druhej časti si to ale napravila a v tejto tretej som si už ani len nespomenula na to, že som ju  na začiatku nemala ktovieako v láske.
Ako som spomínala, každý jeden diel je v podstate nazretím aj do jej osobného života, pretože každý prípad nejako súvisel s jej súkromím.
V Matkinom hrobe som mohla nahliadnuť do Josinho detstva, ktoré nebolo vôbec pekné. Tieto kapitoly z minulosti vo mne vedeli vzbudiť veľa emócií. Mohla som tiež vďaka nim pochopiť Josinu povahu a jej správanie v prítomnosti.

 

Asi sa mi tento prípad nepáčil viac než ten predošlý, ale napriek tomu ho vnímam ako kvalitný. Čítanie ma veľmi bavilo, bolo to rýchle, ale atmosféru malého mestečka s jeho tajomstvami autorka vykreslila výborne.
Zároveň je veľkou výhodou tejto série možnosť nečítať jej knihy zaradom. Síce by ste možno prišli o nejaký menší moment prekvapenia, ale o nič, čo by pokazilo dojem z príbehu.
Celkovo sa mi nie len kniha, ale aj celá séria naozaj vryli pod kožu a s blížiacou sa jeseňou ju o to viac odporúčam.



Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.