RECENZIA: Kvet

Kvet

Elizabeth Craft a Shea Olsen

„Mala presný plán. Lenže potom stretla jeho."

Charlotte mala svoju budúcnosť premyslenú - mať čo najlepšie známky a dostať sa na Stanfordovu univerzitu. Jej starká, mama a sestra pre mužov stratili hlavu, prestali myslieť na budúcnosť a prišli o všetko. Ona takú chybu nespraví. Sľúbila si, že od jej sna ju neodvedie žiadny chlapec.
To však bolo pred Tatom.
Pretože o Charlotte sa začal zaujímať jeden z najslávnejších spevákov na svete. Ťažko sa odoláva letom súkromným lietadlom, tajným schôdzkam a pesničkám o nej a pre ňu. No je tu toho ešte veľa, čo Charlotte o ňom nevie.
No stačí, aby ju pobozkal a Charlotte ihneď zabúda na svoju budúcnosť.

A už vôbec nevie, čo vlastne chce...

Knihy podobného typu, kde je dievča z úplne bežných alebo horších pomerov a chlapec je na tom úplne opačne, sú v dnešnej dobe veľmi obľúbené. V podstate táto "váha" funguje u veľkého množstva kníh a nás baví čítať ich. A hoci mnohé často nad týmto prevraciame očami, koľkokrát sa nám také knihy páčili? Veľakrát, ak je téma dobre spracovaná. Tu však k tomu nedošlo.

Najprv začnem s negatívami. Hneď po prvých stranách čítania som zistila, že mi nevyhovuje štýl písania autoriek. Už niekoľkokrát som mala možnosť čítať knihu od viacerých autorov a stojím si za názorom, že buď musia premýšľať na spoločnej vlne a bude to dobré, alebo každý si bude chcieť vopchať do knihy to svoje až bude preplnená úplnými zbytočnosťami tak ako v tejto knihe.
Od začiatku nepotrebne veľa informácií a faktov spôsobilo, že ma začiatok akosi nebavil a bolo to celé také prirýchle a fádne. Keďže autorky dali radšej priestor tomuto, nejako pozabudli na emócie, ktoré som si v stave zúfalstva domýšľala. Nikde som totiž nenašla nejakú hlbšiu úvahu hlavnej postavy nad jej pocitmi a po celý čas čítania som sa s ňou nemohla stotožniť.

„...ich mená zvečnené do kôry úbohého stromu, aj keď spolu chodili sotva dva týždne a teraz jeden druhého nenávidia."

Kniha na mňa taktiež pôsobila veľmi chaoticky. V istých chvíľach mi už rozchádzanie a schádzanie postáv liezlo na nervy. Keď to už vyzeralo, že sa konečne ich vzťah pohne niekam ďalej, vždy sa pohádali na probléme, ktorý problémom ani nebol. Chýbala im komunikácia, pretože všetko riešili okamžitým odchodom.
Myslím, že toto správanie bolo spôsobené Charlotte, ktorá sama nevedela, čo chce. Síce mala všetko nalinajkované, ale potom jej Tate rozbil všetky jej plány a ona bola stratená. Proste z nej až sálalo „toto je môj prvý frajer a neviem, čo so sebou!". Zabudla na všetko, čo si zaumienila a to ma naštvalo najviac, pretože neznášam, keď si niekto za svojimi rozhodnutiami nestojí.
Jednoducho pre mňa nebola žiadnou skvelou postavou, pretože nemala žiadnu prednosť, ktorá by vyzdvihovala jej charakter. A to je jedna z najhorších vecí pri čítaní - ak je hlavná postava taká plytká, až vám lezie na nervy. Jednoducho v nej nebolo nič hlboké. Najprv sa mi páčila pre jej zásady, ktoré ale neskôr (ako som už písala) odmietala, takže naozaj na nej neostalo nič zaujímavé.

Keď som sa dostala k tomu, že sa hlavné postavy nehádali, tak všetko bolo zase až príliš dokonalé, príliš ružové. Autorky chceli zabodovať prostredníctvom peňazí, ktorými Tate disponoval. Spoločné chvíle so Charlotte trávili nakupovaním, návštevou salónov, večerami v luxusných reštauráciach. Nevyhla som sa ani letom súkromným lietadlom či útoku paparazzov. Týmito krokmi si asi chceli pripútať dievčatá, ktoré o takomto vzťahu snívajú. No akosi mi chýbalo niečo viac, nejaká hĺbka ich rozhovorov. Nemôžem povedať, že by som medzi nimi cítila nejakú veľkú chémiu či niečo väčšie, čo by ma pripútalo ku gauču.

Kniha bola pomerne väčšinu času monotónna a čítala som ju len z istej zotrvačnosti, pretože som chcela vedieť, čo za tajomstvo Tate skrýva. To som nakoniec aj zistila a musím povedať, že nijak extra ma neohúrilo a proste to, čo sa mu stalo, patrí k životu, ktorý viedol a hlavne k jeho práci. Takže ak čakáte nejakú super zápletku, tu ste na zlej adrese.

A teraz sa môžem presunúť k pár svetlým momentom. Ku kúpe knihy ma primäla téma. Vskutku je teraz aktuálna a na trhu veľmi populárna. No autorky ju vzali z toho kratšieho konca a spracovali ju veľmi zle.
Avšak, na začiatku bolo aj pár vtipných momentov, ktoré však túto knihu nezachránia.
A ešte vyzdvihnem Tata, ktorý bol na začiatku veľmi zlatý a páčil sa mi, no to tiež spadlo ako domček z karát.
Takže aj keď som sa snažila nájsť aspoň pár pozitív, opäť som sa dostávala k negatívam.