RECENZIA: Siréna

Siréna

Tiffany Reisz


Nora Sutherlinová, hlavná hrdinka románu Siréna, je úspešná autorka erotických kníh, ktoré sú prijímané s obrovským nadšením čitateľov. Jej posledný rukopis je však iný, vážnejší a osobnejší. Nora verí, že práve tento román si získa skutočné uznanie kritiky. No všetko má v rukách prísny redaktor Zachary Easton, ktorý je ochotný spolupracovať na knihe, len ak ju Nora celú prepíše. Spolupráca so Zacharym je náročná... no najmä vzrušujúca. Hoci sa Nora Sutherlinová domnieva, že vie prekračovať hranice vlastných možností, vo svete, kde je vášňou bolesť, nie je nič jednoduché.

„Ona mu dala svoje srdce a on jej vyznačoval, kam má dať čiarku."


Táto kniha spadá pod erotický žáner, no ponúka trošku iný typ erotiky. Mnohé čitateľky sa s BDSM mohli stretnúť už vo viacerých knihách, ktoré zožali veľký úspech.
Ja osobne mám rada klasické erotické knihy bez nejakých extrémnych sexuálnych praktík, ale povedala som si, že sa cez to prenesiem a vyskúšam niečo nové.
Neviem, či to je mnou alebo knihou, no v prípade Sirény som spravila krok vedľa.

Zo začiatku bola kniha naštartovaná správnym smerom. Autorka prvé kapitoly vsadila do prostredia vydavateľstva, a tým si ma ako čitateľa naklonila na svoju stranu.
Imponovalo mi, že Nore zvolila krásne povolanie spisovateľky a tým pádom som od nej čakala najviac.
Postupne som sa zoznamovala aj s ostatnými postavami, ktoré boli veľmi svojské. Najviac excentrická bola už spomínaná hlavná hrdinka Nora, ktorú som zo začiatku mala rada. Bola tak dobre uletená a takáto povaha jej pristala. Zároveň to ju a utiahnutého a nevrlého Zacha stavalo do mnohých ošemetných situácií, ktoré ma celkom bavili.
Postupne som ich však viac spoznávala a vôbec sa ma ich povahy nedotkli. Nijako mi neprirástli k srdcu ani som si ich neobľúbila. Proste som k nim necítila skoro nič.
Medzi vedľajšie postavy sa zaradil Norin spolubývajúci Wesley a jej bývalý.
Wes bol celkom fajn. Najprv taký nevýrazný, no potom sa ukázal ako jediný, kto mal rozum. Ak sa mám priznať, jeho som z nich asi mala najradšej.
Søren, jej ex, bol veľmi zaujímavý. Najprv ma šokoval jeho vzťah k Nore, neskôr i jeho postavenie v spoločnosti. Tým, do akej pozície ho autorka zaradila, ma od čítania dosť odradila. Nebudem prezrádzať, o čo šlo, ale nepáčilo sa mi to.


Celkovo som bola, čo sa postáv týka, zmätená. Nevedela som sa zorientovať v tom, čo cítia, čo chcú, aké vlastne sú. Toto mi na celej knihe prekážalo asi najviac. Nevedela som sa s nimi zžiť a tým pádom sa mi celá kniha čítala ťažko.
Taktiež dialógy medzi nimi boli také nemastné-neslané a častokrát som nechápala, o čom sa vlastne rozprávajú. Veľa vecí bolo povedaných nepriamo a zložito. Vtedy autorka strácala moju pozornosť.

Štýl písania nebol najšťastnejší. Vôbec som dejom nebola strhnutá a ničím ma nejako extra nezaujal. Autorka sa síce snažila vytvoriť akciu, ale nevyšlo jej to. Všetko sa nieslo v monotónnom duchu. Buď momenty veľmi naťahovala, alebo striedala jeden za druhým.
Zároveň sa snažila vytvoriť okolo Zacha a jeho vzťahu z minulosti akési tajomstvo, no po jeho odhalení som vôbec neostala prekvapená.
Zápletka bola dosť slabá. Najprv to vyzeralo celkom dobre, no potom sa mi postavy vzďaľovali a ich konanie mi nedávalo zmysel.
Čo sa týka erotických scén, tie boli fajn. Áno, skoro všetky boli v štýle BDSM, ale nejako ma to nepohoršovalo. No na druhej strane, nebolo to ani nič pre mňa.

S koncom som bola veľmi spokojná. Všetko skončilo tak, ako malo a na celej knihe ma prekvapil len ten záver, pretože som čakala čosi iné. Preto som ostala prekvapená, keď som knihu dočítala.

No čo k nej ešte dodať? Asi len to, že mi vôbec nesadla a bohužiaľ, nie kvôli téme, ale kvôli autorkinmu štýlu, ktorý ma nijak neoslovil a postavám, ktoré akoby nevedeli, čo vlastne chcú.



Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.