RECENZIA: Zákon príťažlivosti

Zákon príťažlivosti

Katarína Kuniková

   

 Láska prichádza, keď ju najmenej čakáme...

Ona je sama v cudzom meste a sníva svoj veľký sen. On je vo svojom meste a rozhodne nie je sám. Majú spoločný balkón, každý jednu mačku a z duše sa neznášajú. Každé ich stretnutie je ako zrážka planét, iskry lietajú na všetky strany. Do poslednej chvíle nebudete vedieť, ako to dopadne, a nepustíte knihu z rúk, kým sa to nedozviete. 


V prvom rade by som sa chcela poďakovať autorke, ktorá mi knihu poslala. Veľmi ma potešilo, že si ma vybrala a milo ma prekvapil aj darček v podobe čokolády. Takže naozaj veľmi pekne ďakujem ♥.
V druhom rade chcem pochváliť obálku. Neviem, či ju má na svedomí vydavateľstvo alebo autorka, no je nádherná. Dokáže upútať pozornosť, je detailná a dokonalo vystihuje vnútro knihy. Naozaj sa na ňu neviem vynadívať, keďže tá látka na obálke vo mne evokuje súlad dokonalosti a akejsi čistoty a jemnosti. 


Celkom ma prekvapil začiatok knihy. Celý dej je písaný v tretej osobe a nejako som si na začiatku nevedela predstaviť, ako dokáže autorka opísať niektoré pocity či situácie. Obávala som sa, že sa nebudem vedieť do príbehu vžiť, že to celý čas budem vnímať len akoby som bola nejaký pozorovateľ. No autorka ma celkom prekvapila a čítanie v tretej osobe mi nakoniec vôbec neprekážalo. Dokonca som mala pocit, že vďaka tomu sa mi kniha číta rýchlejšie.
Od začiatku sa kniha čítala rýchlo a ľahko. Neboli v nej žiadne zdĺhavé opisy či hluché miesta. Príbeh pekne napredoval, vždy sa niečo dialo a ako čitateľ som sa vôbec nenudila. Páčila sa mi plynulosť deja. Bolo to, akoby som nahliadla do jednej životnej etapy hlavných hrdinov. Tým nechcem povedať, že sa mi príbeh po prečítaní v hlave nerozvíjal ďalej, len sa mi páčilo, že to malo začiatok a ucelený koniec.
Tiež mi učarovalo mesto, do ktorého bol príbeh vsadený. Vďaka opisom som si ho dobre vedela predstaviť a pôsobilo na mňa veľmi príjemne.


Veľmi na mňa zapôsobil humor, ktorý autorka vsadila do deja a tak ma po celý čas čítania sprevádzal. Hlášky neboli trápne ani otrepané a krásne vychádzali z daných situácií. Jednoducho boli prirodzené a celú knihu spravili výnimočnejšou, pretože také to doťahovanie mám veľmi rada a je to asi najvtipnejšia kniha (hoci by to málokto čakal), čo som doteraz čítala. 

Týmto vtipným momentom napomohli veľmi sympatické postavy. Obaja si prešli neľahkým obdobím a každý to riešil po svojom. Kým ona sa snažila vypracovať, on si len užíval a väčšina veci mu bolo ukradnutých. Myslím, že práve táto ich odlišnosť bolo to, čo ich nakoniec spojilo.
Imponovalo mi, že to neboli dokonalé postavy. Hlavne on si zo svojej minulosti niesol niečo, čo intenzívne ovplyvňovalo jeho prítomnosť a nevedel sa s tým vysporiadať. Páčilo sa mi, že ona to proti nemu nezneužila a dokázala ho brať ako seberovného. 


Mnohí knihu pripisovali k 50 odtieňov. Nemôžem tieto dve knihy porovnávať, keďže 50 odtieňov som nečítala, no zhruba viem o čo v knihe ide, takže predsa len sa menšiemu porovnávaniu nevyhnem.
Pri názve 50 odtieňov si hneď vybavím erotiku a šteklivé scény. Neviem, v akej miere sa v knihe nachádzajú, no verím tomu, že pár by sa ich našlo a teda poriadne rozvitých. No v Zákone príťažlivosti som sa k tomu nejako nedostala. Medzi postavami bolo neskutočné erotické napätie, cítila som to iskrenie a emóciu, ktorá počas celého deja gradovala, ale požadovaný "bum" neprišiel. Alebo teda prišiel, no nie v takom rozsahu, aký som očakávala.
Takže erotické scény ma sklamali, keďže ich bolo málo a boli slabo opísané a nerozvité. V tomto smere som určite čakala viac. 


Taktiež sa nemôžem ubrániť pocitu, že niektoré detaily mi pripomínali Placebo. Možno to je len tým, že Placebo je moja srdcovka a všetky podobnosti si s ním hneď spájam.
Neboli to nejaké veľké spoločné črty, naozaj by sa dali prehliadnuť, no musela som to spomenúť, pretože mne to celkom udrelo do očí. Avšak, určite autorku neobviňujem z kopírovania, keďže je vysoko pravdepodobné, že to bola len náhoda. 


Kniha bola ozaj skvelá. Nenudila ma, rozosmiala ma, dokonca som sa zaľúbila do hlavného hrdinu. Len škoda tej erotiky, ktorej som čakala viac, no aj bez "tých" scén to bolo skvelé.
Musím sa priznať, že čo sa týka slovenských autorov, som trošku skeptická, hlavne keď čítam ich prvotiny, no zakaždým sa mi len dokazuje, že aj my máme kvalitných spisovateľov a Katka Kuniková sa môže radiť medzi nich.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.