RECENZIA: Keď nás pravda spojí

Keď nás pravda spojí

Emily D. Beňová

Za knihu ďakujem autorke ♥


Ich cesty sa rozdelili a obaja chcú začať odznova. Veria, že takto je to správne. Napokon, o nič vážne medzi nimi nešlo. Nič ich nespája. Život je však potvora a rozhodne sa znova zamiešať karty. Až krutá pravda, ktorú Collin nechcel vidieť, ho prinúti zmeniť rozhodnutie a vyhľadať Eleanor. Tentoraz si praje spojiť sily a dosiahnuť spravodlivosť. Podarí sa mu získať Eleanorinu dôveru a nastoliť spravodlivosť? Začína sa nebezpečná hra, v ktorej môžu prísť o veľa.

„Raz ju túžim nájsť, no vzápätí viem, že sa od nej musím držať čo najďalej."

Od Emily D. Beňovej som čítala predošlú časť tejto knihy Kým nás pravda nerozdelí (recenzia tu), ktorá sa mi veľmi páčila. Emily ma nechala vo vytržení, čo sa stane ďalej. Veľmi som sa na tento druhý diel tešila, keďže autorka predošlú časť ukončila dosť otvorene a ja som si nedokázala predstaviť, s čím novým môže prísť.
Emily ma však prekvapila a ponúkla mi skvelé pokračovanie!

Kniha sa od samého začiatku čítala veľmi rýchlo. Autorka má príjemný štýl písania, dej bol akčný a tým pádom neustále napredoval. Zároveň som ho vôbec nevedela predvídať, takže ma kniha bavila o to viac. Netrvalo mi dlho dostať sa späť do príbehu Eleanor a Collina, čo oceňujem, keďže nejaké zbytočné vysvetľovačky by mohli dej veľmi spomaľovať.
Vďaka týmto skutočnostiam sa strany otáčali samy a ja som knihu mala prečítanú za tri dni.
V tomto prípade však neplatí to, čo pri niektorých iných sériách. Tu nemôžete čítať knihy samostatne. Druhá, čiže táto časť veľmi nadväzuje na prvú, a preto by bolo kontraproduktívne, ak by ste čítali rovno druhý diel.


V tejto knihe bol už vzťah medzi hlavnými postavami úplne iný než v predchádzajúcej časti. Autorka upriamila moju  pozornosť na odhaľovanie tajomstiev, zisťovanie pravdy a na pocity postáv.
Práve tie ich emócie dominovali celej knihe. Oveľa viac som uvidela vnútro Eleanor a Collina. Práve kapitoly z jeho pohľadu ma veľmi bavili, pretože sa nachádzal medzi dvoma mlynskými kameňmi. Rodina a láska. Tieto dva svety sa často bijú o moc a u Collina to nebolo inak.
Musím sa priznať, niekedy mi to už trochu prekážalo. Jednak som chápala neľahkú situáciu postáv, ktorá im nedávala veľmi na výber a ak aj dala, tak žiadala priveľké obete. No na druhej strane som občas bola z ich pocitov zmätená.
Raz boli rozhodnutí navždy sa opustiť, no o chvíľu  už bolo všetko inak a vyznávali si lásku. Beriem to, ale len preto, že ja sama by som za takýchto okolností bola zmätená. No aspoň jeden z nich mohol byť viac priebojný a nesťahovať chvost pri prvom nátlaku inej strany.

Koniec ma veľmi prekvapil. Záver, ktorý si pre nás Emily pripravila, ma úplne šokoval a vôbec som takýto zvrat nečakala.
Už pri prvej časti som nevedela, čo sa môže stať v tej ďalšej a teraz to už neviem vôbec.
Autorka vie pekne vykresliť pocity postáv, vytvoriť zákerné intrigy a ukázať, ako môže človeka skaziť túžba po peniazoch a moci.
Prvá kniha sa mi páčila o čosi viac, keďže mám rada to obdobie zoznamovania a dávania sa dokopy, ale dvojka bola o to akčnejšia.
Myslím, že táto séria si zaslúži vašu pozornosť.

2 komentáre:

Používa službu Blogger.