Snehulienka musí zomrieť: Príbeh o malej dedine s veľkými tajomstvami

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran

Ocitáme sa v malej dedine, kde každý každého pozná a ľudia vedia o sebe všetko. Dedinčania pred mnohými rokmi obvinili mladého muža z vraždy dvoch dievčat, ktoré zmizli počas hodových osláv. Mladík bol opitý, takže si na nič nespomínal. Všetky dôkazy hovorili proti nemu a Tobias Sartorius skončil vo väzení. Po desiatich rokoch sa Tobias vracia do rodnej obce. Jeho príchod znervózni celú dedinu. Klamstvá, intrigy a ľudská bezohľadnosť zničili život nielen rodinám mŕtvych dievčat, ale aj Tobiasovým rodičom. V tomto príbehu nájdeme všetko, čo má mať dobrá detektívka: spád, napätie, majstrovskú zápletku a dedinský klan posadnutý zvrátenou nenávisťou.

Snehulienka musí zomrieť je príbeh o zmiznutých dievčatách, pričom sa jedna podobala na rozprávkovú princeznú, ich údajnom vrahovi a ľuďoch v dedine, ktorá na nikom ani pri najmenšom prešľape nenechá nitku suchú.
Kniha sa začína prepustením Tobiasa z väzenia, kde strávil posledných desať rokov za dve vraždy, ktoré nespáchal, hoci si na pravdu vôbec nespomína.
Problém nastane, keď sa po odpykanom treste vráti domov a po čase sa začne minulosť opakovať. 


Príbeh sledujeme z niekoľkých pohľadov. Hoci je kniha písaná v tretej osobe, vždy sa rozprávanie zameriava na inú postavu.
Štyria hrdinovia mali oveľa viac priestoru a boli nimi Tobias, Amelie, Pia a Oliver.
Amelie sa do dediny prisťahovala len nedávno k otcovi a snaží sa zistiť, čo sa pred rokmi naozaj udialo. Netuší, že ju to môže priviesť do veľkého nebezpečenstva.
Pia, vyšetrovateľka prípadu, zas poukázala na silu intuície, keď ako jedna z mála bola ochotná veriť tomu, že Tobias neklame, nič si nepamätá a možno zločin ani nespáchal.
A nakoniec Oliver, Piin kolega, ktorý sa popasuje s ťažkými rodinnými problémami, no zároveň usilovne pracuje na zistení pravdy.
Postavy to boli fajn, najmä Pia. Páčila sa mi jej usilovnosť a to, ako sa vedela biť za niečo, čomu verila. Zároveň bolo zaujímavé sledovať Olivera, ako sa vyrovnáva s ťažkosťami v rodine, alebo ako ho nemusí rozhodiť rozložené telo niekde v jame, no vykoľají ho jediný telefonát manželke.
Zároveň sa občas rozprávač zameral na nejakú vedľajšiu postavu, aby nám tak ponúkol nové informácie.
Miestami mi toto striedanie pohľadov prekážalo, keďže mien bolo v knihe veľa a trvalo mi, kým som sa pri danom pohľade zorientovala, že o koho vlastne ide, ale malo to svoje opodstatnenie.

 

Veľmi sa mi páčilo vyobrazenie dediny. Jej obyvatelia tvorili súdržnú komunitu, ktorá bola založená na ohováraní, intrigách, no naoko veľkej susedskej láske. Keď však šlo do tuhého a túžili dosiahnuť rovnaký cieľ, vtedy sa silné putá medzi nimi preukázali a neštítili sa ničoho.
Takúto atmosféru malého mesta, ktoré sa nachádza v údolí medzi lesmi, ja veľmi obľubujem a doslova si ju vychutnávam.
Až do samého konca som netušila, koľko ľudí v tom celom prípade bolo zapletených, ale práve to pre mňa predstavovalo obrovské plus. Pomohol tomu práve to, že dedina bola rozlohou malá a každý poznal každého. Nič sa nedalo utajiť a ak áno, tak to bolo tajomstvo až za hrob.


Napriek tomu, že sa v knihe objavovalo veľmi veľa postáv a tým pádom aj mien, čo vnímam ako jediné negatívum, keďže som sa na začiatku trošku strácala, myslím, že práve toto spolu so striedaním pohľadov a zisťovaním nových informácií malo za následok skutočnosť, že až do samého konca som netušila, ako to dopadne. Dokonca som ani nemala priestor sa nad tým zamyslieť, keďže sa stále niečo dialo.
Príbeh bol nepredvídateľný a extrémne zamotaný, no na konci všetko dalo úžasný zmysel. Toto sú atribúty, ktoré od detektívky (alebo celkovo dobrej knihy) očakávam a som nadšená, keď ich dostanem. 


Snehulienka musí zomrieť je premyslená detektívka plná rôznorodých postáv, ktoré nesú väčšie alebo menšie tajomstvá, no sú ochotné aj zabíjať, len aby sa pravda nedostala na povrch.
Za mňa to je veľmi podarený kúsok, ktorého čítanie som si veľmi užila.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.