Tak trochu môj: Obyčajné dievča a svetoznámy spevák. Môže ich láska prekonať nástrahy šoubiznisu?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress

Môže vo svete šoubiznisu vydržať aj taký krehký cit, ako je láska?

Patrím medzi tých, ktorým život plynie bez nečakaných výkyvov, a hoci nie je odrazom mojich snov, nesťažujem sa. Vďaka práci v hoteli dokážem bratovi zaplatiť školné na univerzite, i keď som sa preto vzdala vlastných študijných plánov a povestných vysokoškolských večierkov. Namiesto toho sa po práci vraciam do prázdneho bytu, kde si dni občas krátim pečením.

Všetko sa zmení, keď mi do života vpadne on. Hayden Stark, jeden z piatich členov známej chlapčenskej kapely. Bohatý, slávny a nesmierne príťažlivý. Celý svet mu leží pri nohách. Naše stretnutie v šere hotelovej izby bol vlastne omyl. Ale čo ak sa omyly stávajú preto, aby sme zistili, čo nám skutočne chýba?

Z iskierky sa rozhorí oheň, a hoci sa tomu bránim, Hayden si ma postupne získava. City k nemu ma pohlcujú intenzitou, akú som doteraz nepoznala. Lenže neúprosný svet šoubiznisu nepraje našej láske a s Haydenom čelíme mnohým prekážkam. Dokážem nájsť silu aj vtedy, keď osud kruto zasiahne a ja musím každý deň bojovať za to, aby zostal aspoň tak trochu môj?

Tak trochu môj je debut slovenskej autorky Barbory Astor, ktorý zožal veľký úspech ešte na platforme Wattpad. Odvtedy uplynulo dosť času a príbeh sa dočkal aj knižnej verzie.
Veľmi som sa na knihu tešila, keďže Harryho Stylesa, ktorý bol predlohou pre postavu Haydena, mám ako speváka rada a bola som zvedavá, akú povahu mu nadelí autorka. Zároveň ma zaujímalo, ako vykreslí svet šoubiznisu a vzťah s niekým slávnym.
Slasti i strasti nažívania s verejne známou osobou autorka opisovala prostredníctvom Rebecy. Tá si napriek svojmu mladému veku prešla neľahkou životnou etapou a snažila sa uživiť seba i brata. Jedného dňa sa v hoteli, kde pracuje, zjaví Hayden a vecí naberú nečakaný a najmä rýchly spád.


Naozaj rýchly.
Becky a Hayden sa zhodou okolností stretli, preskočila medzi nimi iskra a už to šlo...
Tento začiatok knihy sa niesol v znamení in medias res, čo mám rada. Žiadne zbytočné naťahovanie, opisovanie a uvádzanie do deja. Prvá kapitola bola svižná, zmyselná a navnadila ma na ďalšie čítanie. Potom však prišli nasledujúce kapitoly a tie ma až tak nenadchli.
Kniha nabrala rýchle tempo, ktoré sa stále zvyšovalo. Všetko bolo uponáhľané, rezké (ale nie v pozitívnom význame slova) a to bolo práve na škodu.
Keďže príbeh postupoval takto rýchlo, nemala som šancu vytvoriť si k postavám hlbší vzťah a nechápala som, ako si oni dvaja mohli ten vzťah vytvoriť medzi sebou v priebehu pár dní. Veľmi mi to prekážalo, pretože mám rada prvotné vzájomné oťukávanie medzi hlavnými hrdinami, kedy si k nim viem vytvoriť citové puto.


Ako príbeh pokračoval, môj vzťah k postavám sa neprehĺbil.
Becky bola síce milá, usilovná a úprimná, no zároveň mi na nej niečo prekážalo. Mala som z nej dojem, že Haydenovi na všetko prikývne a všetko, čo on navrhne, sa jej zdá ako dobrý nápad.
Tiež sa mi na nej nepáčilo, ako sa oháňala tým, že miluje Haydena, hoci ju vedel z miery vyviesť aj niekto iný.
Hayden bol na začiatku fajn. Potom to s ním šlo dole vodou. Čakala som, že z neho budem hotová, ale nestalo sa. Autorka z jeho postavy mohla veľmi vyťažiť, ale namiesto toho bol do istého momentu až príliš skvelý. Taký nereálny.
Nad vzťahom Becky a Haydena doteraz krútim hlavou. Snažila som sa na to pozrieť aj s odstupom času, z iných uhlov, ale nepomohlo. Mňa si proste nezískali.


Druhá polovica knihy bola oproti tej prvej lepšia. Príbeh sa úplne otočil, čo ma celkom prekvapilo. Dokonca mi aj viac zapôsobila na emócie, keďže sa striedali pekné momenty s tými ťažkými. Chcela som vedieť, čo bude ďalej a ako sa príbeh hlavných postáv skončí. Snažila som sa predvídať, čo bolo úspešné a koniec pre mňa teda nebol žiadnym prekvapením.
Tiež som dúfala, že sa dozviem viac o tom, aké to je byť na výslní, v žiarach reflektorov a pred objektívmi fotoaparátov. Žiaľ, z tohto tu toho bolo málo, čo ma mierne sklamalo.
Kniha sa ale čítala rýchlo a veľmi dobre. Autorka vie písať pekne a má talent, ktorý, pevne verím, ešte viac ukáže v nasledujúcich častiach série, ktorým dám šancu aj napriek tomu, že táto prvá časť mi až tak nesadla.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.