RECENZIA: Záhadná guvernantka (Kristi Ann Hunter)


Za knihu ďakujem vydavateľstvu i527.net
 

Keď Katherine „Kit“ FitzGilbertová pred desiatimi rokmi opustila Londýn, zaprisahala sa, že už nikdy nevkročí na žiaden ples. No keď ju povinnosti týkajúce sa uzavretia istého obchodu privedú do Londýna a ona sa ocitá v ohrození života, počas úteku narazí nielen na oslnivú plesovú sieň, ale tiež na Grahama, lorda Whartona. To, čo sa spočiatku zdalo iba ako náhodné stretnutie, sa postupne stáva oveľa vážnejším, keď sa Graham vydá po stopách priateľovej zmiznutej sestry. Je presvedčený, že Kit vie o dievčati viac, než priznáva.
Po stretnutí s lordom Whartonom si Kit po prvýkrát v živote želá, aby všetko bolo inak, no nezáleží na tom, po čom túži. Už veľmi dávno zasvätila svoj život pomoci ženám, čo utekajú pred rovnakým opovrhnutím, ktoré aj ju vyhnalo z Londýna, a tiež výchove nevinných detí. Ocitá sa tak uprostred krížovej paľby. Na jednej strane by Grahamovi veľmi rada všetko vysvetlila, no zároveň nemôže riskovať, že odhalením pravdy by ublížila tým, ktorých miluje. 

Romantické knihy milujem a z času na čas siahnem i po historickej odrode tohto žánru. Rada sa vraciam do dôb minulých, kedy sa nosila česť, mravy i spôsoby, no zhýralosť bola aj tak na každom kroku (len nie v každej knihe o tom hovoria).
Pokiaľ hľadáte historické romány, v ktorých nájdete odvážnych hrdinov, romantiku i Boha, odporúčam pozrieť si ponuku vydavateľstva i527.net, ktoré na trh prináša príbehy s týmito esenciami.
Na jeden z nich som sa nechala zlákať aj ja. Nech sa páči, moje pocity.

Dej nás zavedie do Londýna v roku 1816.
Graham, lord Wharton, v tých časoch v podstate už starý mládenec, si žil stereotypným životom, ktorý nenapĺňali večierky ani iné zábavky anglickej šľachty. Všetko sa zmenilo, keď stretol Kit, protagonistku knihy.
Kit mi bola od začiatku sympatická. Odvážna mladá dáma oddaná vyššiemu dobru a cieľu aj za cenu vlastného života či šťastia. Páčila sa mi jej nebojácnosť, ktorej bolo možno len o trochu viac než strachu, no aj tak si šla za svojím. Jej odhodlanie napraviť krivdy minulosti ma úprimne dojalo. Kiežby bolo viac takýchto ľudí, ktorí si uvedomia svoje chyby a dokážu ich prijať, požiadať o odpustenie a nakoniec odpustiť i sami sebe.
Bolo milé, ako sa toto hrdinské žieňa nebálo mocných šľachticov, ktorí jej mohli vziať naozaj veľa, ale pred Grahamom, pánom svojho srdca, jej odvaha akosi povolila. Krásny obraz toho, čo s ľuďmi dokáže láska.

Autorka zvolila zaujímavú tému, a to postavenie nemanželských detí aristokratov na začiatku 19.storočia v Anglicku.
Nápad veľmi oceňujem. Ukazuje, ako sa spoločnosť za tie roky zmenila. Dnes sa nad takýmto niečím pozastaví málokto, no vtedy to najmä pre ženu znamenalo rozsudok vydedenca spoločnosti.
V týchto prípadoch zasiahla Kit a pomohla ako matkám tak i deťom.
Musím sa priznať, že som si takéto niečo nevedela v praxi predstaviť, ale autorka si na tom dala naozaj záležať a ja som jej uverila každé slovo.
Jej štýl písania bol veľmi príjemný. Kniha sa teda výborne, ľahko a rýchlo čítala. Dej neustále plynul, no povrch sa dostávali nové skutočnosti a mňa to jednoducho bavilo. 

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com

Hlavné postavy boli skvelé. Mali zmysel pre spravodlivosť a mysleli aj na ľudí okolo seba. Ukázali, v čom tkvie podstata skutočného šťastia a pre mňa sa stali inšpiráciou, aby som bola menej sebecká a viac vnímala potreby mojich blízkych.
Kit a Graham sa k sebe veľmi hodili. Autorka zvolila jemnú, postupne gradujúcu romantickú zápletku. Pasáže, ktoré táto dvojica vypĺňala som si veľmi užívala a tešila sa na ne.
Na historických románoch mám najmä rada čistotu vzťahov. Muži ženám dvoria, tie sú z toho nadšené a lichotí im to. Vzťahu predchádzajú rozhovory a prostredníctvom nich sa spoznávajú.
Tak to bolo i v tomto prípade a napriek tomu, že to boli dvaja dospelí ľudia, na mňa pôsobili ako stredoškoláci. Taká pekná a nesmelá náklonnosť, ktorá prerastie v lásku a ani nevedia ako.

Kit so sebou od začiatku nesie ťažké bremeno v podobe činu v minulosti. Nevie sa ho zbaviť a nevie si odpustiť.
Po čase začala prehodnocovať svoj vzťah s Bohom a nechala sa ním viesť. Pominul strach i obavy a dodalo to nádej i mne, že Boh má v živote človeka naozaj podstatné miesto.
Kitino tajomstvo sa okolo nej vznášalo ako hmla počas celého príbehu a nakoniec vyplávalo na povrch. Niečo som tušila, niečo nie a aj vy sa teda nechajte prekvapiť.

Musím sa priznať, nečakala som, že by sa mi kniha mohla takto páčiť. Myslela som si, že to bude priemerný zaláskovaný román, ktorých nájdem stovky až tisíce.
V tomto prípade som sa ale mýlila, pretože v tomto príbehu šlo o viac, než len o nájdenie životného partnera. Šlo o sebaobetovanie, obnovenie vzťahu s Bohom, ale najmä o odpustenie samému sebe.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.