Po Rozhodnutí prichádza Priznanie, ktoré vás odrovná!

Za knihu ďakujem autorke ♥

Slnečný Karibik je ideálne miesto na reštart. Najmä po tom, čo si Amanda prežila drámu so psychopatom, ktorý ohrozoval jej najlepšiu kamarátku. On je zavretý na psychiatrii a ona si konečne môže vydýchnuť. To však nie je také ľahké, pretože ju ťaží omnoho väčšie tajomstvo, o ktorom nikto ani len netuší.
Amanda nájde rozptýlenie doslova na vedľajšom ležadle v podobe takmer dokonalého muža. Ten má len jedinú chybičku krásy – nechce sa viazať. Aj on má svoje dlhy voči minulosti, ktoré potrebuje splatiť. Aj on má svoju temnú stránku, na ktorú nie je hrdý.

Je vôbec možné, aby prvé dojmy boli až také klamlivé? Aby šialenec nakoniec nebol takým zloduchom, za akého ho všetci považujú?

Minulosť sa rada pripomína a nedovolí im zabudnúť.
Môžu ich temné priznania oslobodiť a spojiť, alebo sa z nich stane neprekonateľná prekážka?
A má vôbec aspoň jeden z nich šancu na svetlú budúcnosť?

Napínavý príbeh, v ktorom nechýba dobrodružstvo, erotika, vášeň, láska a štipka trileru. Zavedie vás z Karibiku do východnej Ázie, cez Hongkong a Macao až na Taiwan.

Miška Zamari, dobre známa väčšine slovenských čitateliek (a možno aj čitateľom), vypočula prosby fanúšikov a po úspešnom románe Rozhodnutie sa na mesiac posadila za klávesnicu a napísala pre nich voľné pokračovanie.
Dokázala to za rekordných 33 dní, pričom si často odopierala spánok i iné fyziologické potreby. Kto by povedal, že za takýto krátky čas nemôže vzniknúť kniha (a dokonca skvelá kniha), hodila by som po ňom Priznanie, ktoré je dôkazom toho, že môže.
Miška už pri Rozhodnutí nastavila latku vysoko a bolo otázne, či si ju udrží alebo ju rovno preskočí a posunie vyššie.
Stalo sa tak?


Dej knihy má počiatok v Karibiku, kde sa na dovolenku vybrala hlavná postava Amanda. Potrebovala si vyčistiť hlavu a zabudnúť na hrôzu, ktorú prežila.
Neskôr sa v príbehu presunieme do Ázie. Miška, ako veľká cestovateľka, tu výborne použila svoje poznatky z ciest. Zároveň táto séria ponúka zmenu, keďže kníh, ktorých dej sa odohráva v Ázii, nie je na trhu veľa (alebo teda ja som také nečítala), takže pre mňa to bolo veľmi príjemné spestrenie. Jej knihy nikdy nie sú len o vylihovaní na pláži a opaľovaní, ale najmä o spoznávaní pamiatok, zaujímavých miest a kultúry, takže sa im nedá uprieť i menší edukačný charakter.


Páčilo sa mi, že sa Priznanie začína podobne ako predchádzajúci diel - na ležadle. Bola to príjemná nostalgia, ktorá sľubovala rovnako napínavý príbeh, aký nám bol ponúknutý v Rozhodnutí.
Prakticky to hneď medzi Amandou a cudzincom z vedľajšieho ležala začalo iskriť. Zbožňujem trefné dvojzmyselné poznámky a narážky, ktoré dokážu vytvoriť erotické napätie, rozprúdiť krv a spôsobiť horúčosť. Miška má na toto talent a so slovíčkami sa dokáže perfektne vyhrať.
Rovnako, ako vie vyvolať iskrenie medzi postavami, vie tiež využiť svoj zmysel pre humor, ktorý patrične použila a priniesla i pár vtipných momentov, kedy som sa z chuti zasmiala.
K postavám nemám čo dodať. Boli sympatické, obľúbila som si ich a do deja skvelo zapadali.

„Žiadne priznanie nezostane bez následkov."

 
Miška disponuje výborným štýlom písania. Má ho skutočne svojský, no o to viac je pre ňu charakteristický.
Píše pútavo, takže do Priznania sa bez najmenších problémov začítate. Ja som dokonca mala čitateľskú krízu, z ktorej ma Priznanie dostalo.
Ďalším pozitívom Mišky ako autorky je, že dokáže skvelo opisovať. Všetky miesta som si vedela živo predstaviť a doslova som sa tam v myšlienkach preniesla.
Keď mám však vyzdvihnúť to, čo opisuje najlepšie, tak jednoznačne erotické scény.
Medzi Amandou a hlavným mužským hrdinom bolo neskutočné sexuálne napätie, ktoré mnoho sľubovalo a môžem s čistým svedomím vyhlásiť, že Miška sa toho bravúrne chopila a ponúkla mi momenty, kedy som sa červenala a bolo mi horúco (takže Priznanie vás v zime aj zahreje!)


Ak sa pýtate, medzi aký žáner sa Priznanie radí, odpoveď by nebola jednoznačná. Je to z každého rožku trošku.
V knihe nájdete romantiku, veľa vášne, erotiky, ale aj napätia, ktoré sa  každou stranou stupňuje, takže je trošku mixnutá aj s trilerom. Napomáhajú tomu i tajomstvá, resp. priznania, ktoré sa pomaly dostávajú na povrch.
Zároveň nevadí, ak ste nečítali Rozhodnutie. Ja som sa k nemu pred Priznaním nestihla vrátiť a napriek tomu, že som ho čítala dávno, som sa vo vzťahoch postáv vôbec nestrácala.


Miška triumfálne spojila niekoľko žánrov a ponúkla príbeh, ktorý by som si vedela predstaviť aj na filmovom plátne.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.