Annabelle

Annabelle

Lina Bengtsdotter

   
Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu Grada

 Každé malé mesto má svoje skryté tajomstvá.

Vo švédskom mestečku Gullspång zmizlo dievča. Nie však hocijaké. Bola to Annabelle. Krásna, mladá a nevšedná. Čo sa jej stalo? Ublížil jej niekto? Máme sa báť? Tieto otázky sprevádzajú obyvateľov mesta. Na pomoc sú povolaní vyšetrovatelia zo Štokholmu Charlie Lagerová a jej kolega Anders. Vyšetrovanie otvára staré rany, vracia nás do minulosti, ktorá otriasla Charlieným životom a núti nás zamyslieť sa nad našimi vlastnými činmi. 

Možno viete, možno nie, ale detektívky som nikdy nečítala, pretože som romantická duša a jednoducho povedané, nudili ma. Keď mi prišla ponuka zrecenzovať Annabelle, trošku som zaváhala, keďže krimi naozaj nie je moja šálka kávy. Kniha sa mi nakoniec dostala pod ruky a čuduj sa svete, ostala som milo prekvapená! 


 Od knihy tohto žánru som automaticky očakávala veľa tajomstiev, ktoré ma budú nútiť čítať ďalej. Želanie sa mi splnilo a od začiatku som nezisťovala len to, aký bol osud zmiznutej Annabelle, ale nazerala som aj do minulosti vyšetrovateľky Charlie, čo mi pomohlo vytvoriť si k jej postave silnejší vzťah. Taktiež musím vyzdvihnúť, že napriek svojím problémom bola Charlie silná a emancipovaná žena, ktorá sa dokázala popasovať s odmietaním mužského kolektívu v práci či  s temnou minulosťou a bola schopná vrátiť sa na miesto, kde vzniklo mnoho rán. 

Začiatok knihy bol trošku mätúci, keďže sa striedal pohľad Charlie a flasbacky z dňa, kedy zmizla Annabelle. Na môj vkus sa naraz vyskytlo v deji veľa ľudí a chvíľku mi trvalo, kým som sa v postavách zorientovala. Flashbacky však boli vítaným spestrením a dokázala som si vytvoriť ucelenejší obraz o tom, čo sa Annabelle stalo.

„Silnel v ňom pocit, akoby už nikto nehľadal živé dievča."

Keď som už mala v osobách jasno, začala som hneď hľadať vinníka. Avšak, keď som už bola o jednom presvedčená, ďalší prišiel na scénu, čo sa mi páčilo, keďže ma to vždy nútilo premýšľať, kto mohol ublížiť tomu dievčaťu. Autorka nikoho nevyzdvihovala viac či menej, a preto boli všetci na rovnakej pozícii a to takej, že nikto z nich sa mi nezdal ako vrah.

V polovici knihy ma však na istú chvíľu prestala zaujímať Annabelle a celá moja pozornosť sa presmerovala na Charlie, ktorej minulosť sa viac a viac odkrývala a na povrch sa dostávali nové skutočnosti. Momenty z jej detstva mi autorka podávala postupne a prehlbovala tak moju zvedavosť, ktorá zakaždým o kúsok vzrástla. Viete si predstaviť, aké utrpenie to bolo pre takého zvedavého človeka, akým som ja? Detektívky ma nebavili asi preto, že som koniec chcela poznať hneď na začiatku...

Za polovicou knihy sa dej začal oveľa viac zamotávať tajomstvami, ktoré som sa dozvedela. Minulosť sa až nebezpečne krížila s prítomnosťou a gradácii napomohli aj krátke úryvky z Vtedy a tam, ktoré zachytávali priateľstvo dvoch dievčat Rose a Alice. Najprv som im nerozumela, ale na konci sa všetko objasnilo a vtedy sa mi potvrdilo, že Annabelle je naozaj psychologický triler, ktorý sa mi slušne pohral s hlavou a vryl sa mi do pamäte. 


Napriek tomu, že takémuto žánru neholdujem, ma kniha príjemne odpútala od reality a vtiahla do deja. Síce nepriniesla množstvo akcie či napätia, ale za to mi pekne zamotala rozum a darilo sa jej to celkom slušne, za čo asi môžem vďačiť tomu, že autorka vyučuje psychológiu.
Toto bol Linin debut a bol naozaj skvelý, keďže si získal aj mňa, človeka, ktorý by po detektívke dobrovoľne nikdy nesiahol. Takže som naozaj zvedavá, ako bude v písaní pokračovať, ale jedno viem isto a to, že našliapnuté to má celkom slušne.

 

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.