Noc, keď zmizla: Opustila by Tallulah svojho synčeka, ak by nemusela? A čo ak jej nedali na výber?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran

V roku 2017 sa stratí mladá 19-ročná mamička, ktorú aj s partnerom pozvali na party bohatí spolužiaci. Z večierka sa viac domov nevrátila. Jej zúfalá matka zalarmuje políciu, tá však podozrieva oboch tínedžerov, že jednoducho ušli pred náročnou zodpovednosťou za dieťa. Matka tejto verzii neverí a neprestáva pátrať po svojej dcére, dokonca požiada o pomoc miestneho detektíva. Do prípadu sa nakoniec zahryzne autorka detektívok, ktorá v zmiznutí páru nachádza zaujímavú zápletku.

Od autorky som čítala Rodina v podkroví (recenzia tu), a preto som sa rozhodla siahnuť aj po jej ďalšom knižnom počine. Noc, keď zmizla bola veľkým prekvapením vo viacerých smeroch. Už len samotná hlavná hrdinka predstavovala v dnešných časoch málokedy videný obraz násťročnej matky, ktorá sa o svoje dieťa plnohodnotne stará a miluje ho nadovšetko na svete. A práve táto láska bola hlavnou príčinou toho, čo sa stalo neskôr.

 

Samotnému zmiznutiu mladého páru však predchádzali mnohé iné udalosti. Tie som sa dozvedala buď prostredníctvom Sophie, mladej autorky detektívnych románov, ktorá nasledovala svojho priateľa a kvôli jeho novej práci sa s ním presťahovala na vidiek, alebo cez kapitoly, ktoré sa vracali do minulosti a postupne odhaľovali to, čo bolo pred Sophie ešte skryté.

 

Kniha, ako som už spomenula na začiatku, niesla v sebe mnoho prekvapení.
Nemôžem vymenovať všetko, čo ma nečakane nadchlo, aby som neprezradila veľa, ale niektoré autorkine kroky musím aj teraz oceniť. Na začiatku som totiž čakal úplne iný vývin udalostí a nie taký prešpekulovaný dej, aký Lisa Jewell vymyslela. Keď sa na príbeh pozriem spätne, uvedomujem si, že začal úplne niekde inde a s inou atmosférou, než sa skončil. Počas čítania v ňom nastal poriadny obrat.



Sklamaná som trochu z faktu, že autorka nedala viac priestoru detailom, ktoré do deja zakomponovala. Mohla viac rozviť vzťah medzi Sophie a iným mužom, keďže by to podľa môjho názoru čítanie zatraktívnilo. Taktiež sa mohla viac pohrať s tým, ako niekto využil Sophine knihy a riadil sa pri ukrývaní dôkazov podľa nich.
V konečnom dôsledku som rada, že vyššie uvedené veci využila aspoň čiastočne, ale neprekážalo by mi, ak by im venovala pár riadkov naviac.

 

Samotná detektívna zápletka bola skvelá. Knihu som začala čítať s istými očakávaniami a predpokladmi, ktoré mi však autorka vyvrátila. Trochu mi prekážalo, že väčšina veľkých odhalení prišla na rad až na konci, na druhej strane však pre mňa bola pravda o to šokujúcejšia.
Autorka ma totiž nechávala v istej domnienke, ktorú pomaly vyvracala a na konci po nej už nebolo ani stopy. Proste celý môj predpoklad prestavala od základov.


Noc, keď zmizla je veľmi vydarená kniha, kde sa detektívka prelína s trilerom a kde si na konci uvedomíte, že autorka vás zaviedla niekde úplne inde. 
A bude sa vám to páčiť ;)


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.