Kosec

Kosec

Neal Shusterman

„Zabiješ!
Prvé prikázanie spoločenstva koscov"

 Vo svete bez možnosti dobrovoľnej smrti, sú jej jedinými darcami kosci. Ľudia, ktorých iní vnímajú, ako niečo nadpozemské, keďže majú moc nad ľudskými životmi. Do učňovstva Ctihodného kosca Faradaya boli vybraní Citra a Rowan, dvaja tínedžeri, ktorých to aj napriek ich prvotnej nevôli úplne pohltí a pomaly sa stávajú svedkami intríg, ktoré v spoločenstve koscov vládnu. A aby toho nebolo málo, na konci učňovstva bude musieť víťaz porazeného skosiť. Ktorý z našich dvoch hrdinov si vyslúži postavenie Ctihodného kosca?


„A ak po tomto živote existuje ešte nejaký večný svet, aký osud čaká toho, kto druhým berie život?"

O takej fantázii akú má autor, ja môžem len snívať. Rada by som mu nazrela do hlavy, čo všetko tam má. S takou predstavivosťou sa v živote určite nenudil.
Naozaj perfektne premyslené dielo. Postupný vývin postáv, zmena ich charakterov bola takmer nepostrehnuteľná. Sranda, ako sa človek vplyvom udalostí dokáže zmeniť...
Zamilovala som sa do denníkov koscov. Hlavne do denníka C.K. Curie, ktorá všetko úplne presne vystihla.


Tesne za začiatkom bolo také menšie hluché miesto, kde sa nič extra nedialo a musela som sa trošku premáhať. Ale aký spád to naberie potom! Moji milí, toto už bolo iné kafe.
Kapitoly sa čítali samé a strany som len tak prevracala. Krásne dielo, ktoré rozpúta vašu predstavivosť, bude vás nútiť dať všetko bokom a čítať.
A ten koniec!! Och, potrebujem druhú časť!!! 


Úryvok z knihy:
„V tejto veci požadujem riadnu rozpravu a hlasovanie!" žiadal Faraday, ale už zazneli tri údery a Xenokrates ho ignoroval.
„Ako Vrchný kosec využívam svoju právomoc na doplnenie dodatku vo veci učňovstva Rowana Damischa a Citry Terranovovej. Nech zvíťazí ktorýkoľvek z nich, okamžite po prevzatí prsteňa bude jeho úlohou skosiť porazeného." 

Potom silným buchnutím kladivka odročil konkláve a spečatil ich osud.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.