Baja Dolce + žiadna cenzúra = Habibi


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Venupress

Vitajte v klube LocalX.
Čaká vás strhujúca a šokujúca prehliadka podsvetím.
Pozor. Vstup je možný iba na vlastné riziko.

***

Harry žije dvojitý život. Cez deň zastáva váženú funkciu redaktora v rodinnom vydavateľstve, v noci je manažérom pochybného nočného klubu. Habibi, ako ho prezývajú v podniku nerestí, balansuje na tenkej hrane zákona a morálky.

Čo sa stane, keď sa jeho dva úplne odlišné svety prepoja vďaka spolupráci s mladou a ambicióznou Cassie? Zmení sa počiatočná iskra medzi nimi na spaľujúci oheň?

Vášnivá a temná romanca Habibi vám strhne ružové okuliare a odhalí skutočný svet bez pozlátky.

Autorka Baja Dolce debutovala úspešnou romanticko-erotickou trilógiou Placebo a po nej vás previedla príbehom troch generácií v románe Horkosladké esencie. 

Baja Dolce má ako autorka mnohé tváre. Alebo ich skôr majú jej knihy.
Od romantického Placeba, ktoré si získalo srdcia mnohých čitateliek, cez čarovné Horkosladké esencie, až k  temnému Habibimu.
Jej tvorba je rôznorodá a na chuť si príde naozaj každá milovníčka ženských románov - či už tých nežnejších, alebo viac nabitých erotikou.
Habibi, piata Bajina kniha, ponúka nový pohľad na okolitý svet a skladá čitateľovi ružové okuliare.

Baja prišla prišla na trh so skvelým, neokukaným a neotrepaným námetom.
Témy, ktorým sa v knihe venuje, sú poväčšine tabu a niečím, o čom sa v slušnej spoločnosti nehovorí.
Kasína, verejné domy, drogy, alkohol, žiadne morálne zábrany a veľa ďalšieho.
Cez toto všetko ma sprevádzali hlavné postavy Habibi a Cassie.
Niektorí by si pomysleli, že ide o ďalší príbeh, kde bad boy zvedie na zlé chodníčky slušné a nevinné dievča. Tu jej však chce ukázať, akí sú ľudia v skutočnosti a čím by sa rozhodne nemala stať.

Harryho, alebo Habibiho, som si veľmi rýchlo obľúbila.
Osobne by som s ním do vzťahu nešla, ale ako brata či kamaráta by som ho brala hneď.
Získal si ma svojou úprimnosťou, priamosťou, sebareflexiou.
Nikdy sa na nič nehral, hovoril, čo si myslí, pretože ho názor iných nezaujímal a vedel o svojich hriechoch až priveľmi dobre.
Napriek tomu, že sa pohyboval v pochybných kruhoch, si zachoval svoju hodnotu. Páčil sa mi jeho intelekt, ktorý sa mi stal veľmi blízkym.
Baja vytvorila vskutku zaujímavú osobu, ktorú by som na ulici najskôr so strachom v očiach obišla, no keby som ho spoznala, nedala by som naňho dopustiť.
Mne Harry povahovo neskutočne sadol a kapitoly z jeho pohľadu ma veľmi bavili.
Čo sa týka Cassie, tá bola fajn.
K nej som si nejaké silnejšie puto ale nevytvorila.
Jej povaha mi nejako neulahodila a bola mi sem-tam proti srsti. Toto je však vec názoru, takže kniha v mojich očiach určite kvôli tomu neklesne. 

„Ukážem ti svet bez cenzúry."


Baja má skvelý štýl písania, čo každou ďalšou knihou len potvrdzuje.
Okrem toho, že v Habibim rozoberala vážne spoločenské problémy, pred ktorými zatvárame oči a myslíme si, že sa nás netýkajú, zvolila aj vhodný spisovateľský jazyk.
Veci pomenovala priamym menom, nekládla si servítku pred ústa a nebála sa ani vulgarizmov, čo si vyžaduje veľkú odvahu. Sú knihy, kde slová podobného typu nemusím, ale tu sa priam pýtali. Postavy a prostredie, v ktorom sa nachádzali, tak Baja vykreslila uveriteľne a dala príbehu reálny rozmer.
Opisy neboli dlhé, ba priam boli úplne postačujúce. Dej tak dlho nestál na jednom mieste a vždy sa niečo dialo.

Na prvú erotickú scénu som si musela spolu s postavami počkať, ale rovnako ako to burcovalo ich dvoch, to postupne gradovalo aj vo mne. Toto naťahovanie a oddiaľovanie sa mi veľmi páčilo a nútilo pracovať fantáziu. Baja vyčkala na správny moment a oplatilo sa.
Pre mňa bola erotická stránka knihy výborná. Správne načasovanie, skvelé opisy a spestrovanie aktu rôznymi erotickými pomôckami určite pošteklia fantáziu nejednej čitateľky.

Ku koncu som zistila, že Harry nie je jediný, ktorý má tajomstvá, a že jedno obrovské ťaží aj Cassie.
Baja ho postupne odhaľovala, naznačovala a na konci mu dodala presné kontúry. Takýto zvrat som naozaj nečakala a veľmi ma prekvapil.
V závere sa však toho dialo viac a napätie výborne gradovalo. Užívala som si každú stranu tohto netypického príbehu.

S knihou som bola veľmi spokojná. Baja v nej dodržala všetko, čo sľúbila v anotácii a priniesla tak na trh niečo nové a iné.
Mne trošku prekážalo, že abstinovala typická a mne blízka romantika, ale od Habibiho povahy som nič iné ani čakať nemohla.

Toto je kniha, ktorú buď budete milovať, alebo ju nadobro zavrhnete...Tak čo, idete do toho?

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.