Nové krimi z prostredia gastronómie!

 

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk

Špičkový šéfkuchár Jared Keaton je neodolateľný, charizmatický človek, ale aj psychopat. Odpykáva si doživotný trest za brutálnu vraždu svojej dcéry Elizabeth. Jej telo pri vyšetrovaní nenašli a Keatona odsúdili najmä vďaka svedectvu detektíva Washingtona Poa.
Keď sa do zapadnutej policajnej stanice dopotáca mladá žena s nezvratným dôkazom o tom, že je Elizabeth Keatonová, Poe sa ocitá v nezávideniahodnej situácii, v ktorej môže stratiť oveľa viac než len prácu. V tiesni mu pomôže jediná osoba, ktorej dôveruje – geniálna, no svojská analytička Tilly Bradshawová. Poe s ňou hľadá odpoveď na najdôležitejšiu otázku zo všetkých: ako môže byť niekto mŕtvy a zároveň nažive? Lenže Elizabeth opäť zmizne a všetky stopy zrazu vedú k nemu.

 Detektívky mám veľmi rada a na naozaj dobrú a premyslenú spleť záhad si vždy pomedzi romantiku nájdem čas. Sú pre mňa príjemným spestrením a akýmsi vytrhnutím. Keďže som od prírody zvedavý človek, tento žáner mi je neskutočne blízky a skutočne som sa v ňom ako čitateľ našla.
V čítaní detektívok som ale stále nováčik, a preto sa snažím rozširovať si obzory čo najviac. Mám za sebou niekoľko škandinávskych kúskov a M.W.Craven sa stal druhým britským autorom, ktorého detektívku som mala možnosť čítať. 


Príbeh sa začína vskutku nezvyčajne. Detektív Washington Poe je oboznámený s novinkou, že šesť rokov starý a uzavretý prípad sa opäť otvára. Elizabeth, obeť brutálnej vraždy, ktorú spáchal jej vlastný otec a hviezdny šéfkuchár v jednom, doslova vstala z mŕtvych.
Už tu dáva autor veľký priestor čitateľovi, aby mohol zapojiť fantáziu a premýšľať, ako to je vôbec možné. Na tomto je postavená celá kniha. Hľadajú sa spôsoby, ako sa mohlo docieliť oživenie mŕtveho človeka, a pritom sa maličké dieliky spájajú do veľkej skladačky.
Washington, alebo Poe ako ho mnohí volajú, sa ocitol v ošemetnej situácii. Postupom príbehu sa na neho začali vrhať tiene obvinení.
Bol veľmi komplexnou postavou. Mal všetko, čo by som od takejto osoby mohla očakávať, takže čo sa povahy týka v ničom ma nesklamal, ale ani neprekvapil. Počas čítania som sa o ňom toho veľa nedozvedela, takže sa ani nenaskytli príležitosti, aby som ho lepšie spoznala a vybudovala si k nemu silnejší vzťah.
Naopak, Tilly, na úkor sociálnych zručností neskutočne múdra analytička, bola úžasná. Mám rada nezvyčajné postavy, ktorých správanie je ale logicky vysvetlené a odôvodnené. Tilly bola skutočne jednou z nich.
Bola veľmi svojská, ale neuveriteľne geniálna a podstatná. Myslím, že bez nej by si Poe len ťažko poradil. 

 „Ako môže byť niekto mŕtvy a zároveň nažive?"



Pre mňa bolo veľkou výhodou, že som nemusela mať prečítanú predošlú časť. Áno, určite by som získala ucelenejší prehľad o vzťahoch medzi postavami a dozvedela by som sa viac i o Washingtonovi samotnom, no nebola to nevyhnutnosť. Párkrát sa objavili udalosti z predchádzajúcej knihy, ale nevyrušovalo ma to a ani to nemalo veľkú spojitosť s týmto prípadom.
Od začiatku si autor držal moju pozornosť. Ako som povedala, zápletka bola vynikajúca, takže stačilo sa držať dobre udaného rytmu.
Prvá polovica knihy bola ako podľa šablónky. Dej plynul pokojnejšie, ale určite nie nudnejšie. Spolu s hlavnou postavou som mala možnosť vstrebať šok z návratu mŕtveho dievčaťa a postupne začať hľadať odpovede na mnohé otázky.
Takto sa príbeh pomaly posúval, až v polovici knihy nastal zlom.
Poe zistil, kde hľadať a koho sa pýtať. Do vyšetrovania sa dostalo mnoho postáv, ktoré boli zdrojom informácií. Vďaka tomu sa dej poriadne rozbehol a na povrch sa dostávali nové skutočnosti, ktoré posúvali celé vyšetrovanie prípadu. 


Nakoniec sa z toho celého stala obrovská zmes zistení. Prirovnala by som ju ku klbku vlny. Stačí potiahnuť za správnu šnúrku a celé sa rozmotá. V tomto prípade tou šnúrkou bola odpoveď na kľúčovú otázku, ktorú ale neprezradím :)
Kniha sa čítala výborne. Prelúskala som sa ňou za dva dni počas víkendu. Boli to veľmi príjemne strávené chvíle. Popravde, nevedela som sa od nej odtrhnúť.
Na konci, keď dej gradoval, som cítila i dávku napätia, čo mám veľmi rada. 


Čierne leto je detektívka s nezvyčajnou zápletkou, psychopatom a s vyšetrovateľom, ktorý sa ocitne v pozícii podozrivého. Čo viac si od skvelej knihy priať?
Možno len trošku viac spoznať hlavnú postavu, inak naozaj nič...

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.