Riziko: Elle Kennedy prichádza s Rómeom a Júliou z hokejového prostredia!

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk

Brenna je ostré dievča, aspoň to všetci tvrdia. Nepoddáva sa strachu a názor druhých je jej ukradnutý. Drží sa však jedného pravidla. Nikdy nespí so súpermi. Ako dcéra trénera briarského hokejového tímu by sa s rivalom nezaplietla za žiadnu cenu. Žiaľ, osud vie byť krutý a Jake Connelly je presne ten prípad. Brenna ho však zúfalo potrebuje, aby jej pomohol získať vysnívanú stáž, a ten nafúkanec jej to vôbec neuľahčuje. Arogantný, otravný, aj keď výnimočne príťažlivý harvardský útočník Connelly má predstierať, že je jej frajer. A za každé falošné rande požaduje jedno skutočné. Z chodenia s Jakeom Connellym nemôže vzísť nič dobré. Otec by ju pretrhol a kamaráti zatratili, ibaže v stávke je Brennina budúcnosť. No určite sa doňho nezaľúbi. Také riziko nepodstúpi!

Elle, naša milovaná, je tu opäť s druhou časťou série Briar U. Napriek prvotným predsudkom som sa stala veľkou fanúšičkou predošlej série Off Campus a teraz sa rovnako viažem na Biar U.
Keby ste sa pýtali, čo je na tých knihách také super, odpoveď je jasná. Vysokoškolské prostredie, sympatické hrdinky, zaujímavé témy a v neposlednom rade hokejisti, hokejisti a hokejisti!
Tak už viete, prečo dať tejto autorke šancu?


Čo sa týka Rizika, začalo sa klasicky vhupnutím do deja. Autorka nikdy veľa neotáľa a vtiahne čitateľa do rozbehnutého vlaku. Nemusíte sa však báť, nič vám neunikne, aj keď ste nečítali predošlé časti. Síce na seba nadväzujú, ale minimálne.
V tomto prípade sa na výslnie dostala Brenna a Jake, ktorí boli ako takí Rómeo a Júlia, ale namiesto rodičov im v láske bránili hokejové tímy. Jeden trénoval Brennin otec a v tom druhom, konkurenčnom, bol Jake kapitánom. Zakázané ovocie ale chutí najlepšie a o tom sa presvedčili i naši hlavní hrdinovia.
Začnem Brennou, ktorá sa mi veľmi rýchlo dostala pod kožu. Bola úprimná, extrovertná a hlavne sarkastická. Jej podrezaný jazyk som doslova obdivovala a v hlave som si písala poznámky Ako si nenechať skákať po hlave podľa Brenny.
Jake... Nuž, k nemu ani niet čo dodať. Pekný, jemne arogantný, ale za to lojálny a tak milo chlapčenský. Proste sen každého násťročného dievčaťa (a určite aj tých 20+).

 

„Chémiu ťažko nájsť a ešte ťažšie je s ňou bojovať."


U Elle Kennedy je zvykom sa vždy v knihe venovať aj nejakej vážnej téme a tu hneď rozoberala až dve.
Prvou bol sexizmus. Táto nerovnosť mužov a žien je stále problémom a niečím, o čom by sa malo hovoriť. Preto ma potešilo, že do knihy zakomponovala aj tento problém a ukázala, že aj mužskú prácu môže robiť žena, ak jej to ide aspoň rovnako dobre ako jedincovi opačného pohlavia.
Druhým problémom sa stali drogy. Tie sa síce objavovali skôr sporadicky, ale zanechalo to na mne dosť citeľnú stopu a verím, že bol autorkiným zámerom vyvolať vo mne odpor k týmto látkam.
Obidve témy boli spracované veľmi dobre a najmä vierohodne. Priniesli požadovaný účinok a spravili dej oveľa zaujímavejším.


Ku knihe dodám už asi len to, že bola veľmi vtipná, oddychová a bavila ma od prvej po poslednú stranu. Nenašla som v nej jediné hluché miesto a páčilo sa mi, ako autorka stupňovala moju nedočkavosť. Pri jej knihách totiž čitateľ niekedy musí počkať na posun medzi postavami, čo sa stalo aj tu. Týmto len vybičovala moju zvedavosť a netrpezlivosť a nútila ma čítať kapitolu za kapitolou. A oplatilo sa počkať si.
Na koniec už len malá rada. Verte mi, ak poviem, že sa oplatí kúpiť si rovno aj celú predošlú sériu a predchádzajúcu časť. Neoľutujete ani euro.



Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.