Julie Caplin vás po Kodani vezme na prehliadku Brooklynom

 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada


Pohodlne sa usaďte na svojom obľúbenom gauči a užite si neopakovateľné chvíle pohody pri voňavej kávičke a chutnom koláčiku. Pekáreň v Brooklyne vás unesie na dobrodružný výlet do mesta, ktoré nikdy nespí. Nechajte sa strhnúť romantikou a príbehom plným voňavej kávy.

Spomínate si ešte na Sophie, gastronovinárku, z ktorej sa stala Katina vynikajúca priateľka? Vo voľnom pokračovaní série Romantické úteky je to práve Sophie, ktorá sa vydáva na dobrodružnú cestu do New Yorku.
Ubytuje sa nad maličkou pekárňou sympatickej Belly, ktorá pečie tie najúžasnejšie koláčiky a torty v celom Brooklyne. Sophie sa u nej cíti ako doma a ani sa nenazdá a všetok svoj voľný čas trávi v jej pekárni, kde Belle pomáha s pečením dobrôt. Veľmi rýchlo sa spriatelí aj s jej mimoriadne šarmantným, obletovaným a úplne neodolateľným bratrancom Toddom, ktorý má len jednu chybu – odmieta akýkoľvek vážny vzťah. Lenže ten nehľadá ani láskou sklamaná Sophie, a tak ich priateľstvu zdanlivo nič nestojí v ceste. Sophie postupne zisťuje, že lásku netreba naháňať. Nájde si nás totiž často práve vtedy, keď ju prestaneme hľadať. 

Po Kaviarni v Kodani (recenzia tu) sa presúvame do New Yorku a jeho konkrétnej časti zvanej Brooklyn.
Autorka doň poslala Sophie, ktorá doslova utiekla zo vzťahu a v dôsledku toho i z krajiny, čím sa potvrdzuje názov série - Romantické úteky.
Zatiaľčo Kaviareň v Kodani bola pre mňa priemerná, ale ocenila som vsadenie príbehu práve do Dánska, čo bola príjemná zmena oproti neustále sa opakujúcemu Anglicku či USA, Pekáreň v Brooklyne mi toho ponúkla určite viac, aj keď sa dej odohrával v mainstreamovom New Yorku.


Sophie, hlavná hrdinka, bola na začiatku veľmi naivná, čo nie  každej čitateľke sadne. Priateľa neustále ospravedlňovala, dôvody jeho neprítomnosti priam hltala a nad všetkým si len povzdychla a šla ďalej.
Bála som sa, ako to bude pokračovať, ale prvá zmena k lepšiemu prišla, keď sa rozhodla spáliť za sebou všetky mosty a odísť do New Yorku.
Napriek chvíľkovému strachu, či to nebude nejaká husička, ktorá mužovi ďobe z ruky, jej postava bola sympatická, milá, plná energie a detskej naivity, ktorú postupne strácala.
Popravde, sadla mi oveľa viac než Kate z predchádzajúcej časti. Mnohé povahové črty mala rovnaké ako ja, čo mi imponovalo a rýchlo som si ju obľúbila.
Tiež sa mi veľmi páčil Todd, ktorý bol ako výzorovo tak i povahovo môj typ. Autorka ho vytvorila ako typického lámača ženských sŕdc, ktorých v knihách tak milujeme. So Sophie tvorili vynikajúcu dvojicu, s ktorou som sa nenudila.
Vzťah Sophie a Todda sa mi tiež páčil viac než ten, ktorý bol v Kodani. Obaja sa snažili vymaniť z tieňa svojich rodín, čo ich zbližovalo a dokázali sa pochopiť.
Zároveň som sa dočkala viacerých erotických scén, ktoré boli napísané veľmi pekne, takže som bola spokojná. 




Dej sa odohráva prevažne v Brooklyne, ale autorka ma zaviedla i na Manhattan či Long Island. Opisy boli autentické, výstižné a Caplin zachytila ruch, tempo i anonymitu človeka vo veľkomeste.
Pekáreň pod bytom Sophie na mňa pôsobila veľmi príjemne a keď sme už pri tých opisoch, tak som bola naozaj veľmi rada, že sa v nich autorka nevyžívala až tak ako v predošlej knihe, keďže menej je niekedy viac.
Kniha vo mne vyvolala lásku, radosť, chuť objavovať a skúšať nové veci. Čítala sa rýchlo, štýl autorky bol ľahký a nenútený, takže to pre mňa bolo oddychové čítanie.
Jediné, čo sa mi nepáčilo, bol koniec. Nechcem veľa prezrádzať, ale poviem aspoň toľko, že sa mohol trochu viac rozviť či napísať nejak inak, proste neuponáhľať. 


Pekáreň v Brooklyne je skvelá voľba na jarné dni, keď si chcete len vyložiť nohy a vychutnať si atmosféru veľkomesta s trochou lásky, priateľstva a chutných koláčikov.


2 komentáre:

  1. Tak o tejto knihe som už počula aj keď ešte som ju nečítala, ale rada by som sa do toho niekedy pustila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite odporúčam! Takto na jar je ako stvorená :)

      Odstrániť

Používa službu Blogger.