Zoznam hostí: Kniha, ktorá ma po vysokých očakávaniach sklamala

 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran

Jedného letného dňa sa opustený ostrov pri divom pobreží Írska stane dejiskom veľkolepej udalosti: najbližšia rodina, príbuzní a priatelia sa zídu, aby oslávili svadbu majiteľky časopisu Jules a atraktívneho herca Willa. Všetko je perfektne a do najmenších detailov naplánované a zdá sa, že to bude dych vyrážajúca slávnosť. Drsná príroda, tma, zradné rašeliniská a povesti o dávnych úmrtiach na ostrove naplnia však všetkých prítomných strachom a bázňou. Medzi hosťami čoraz častejšie prepuká závisť, žiarlivosť, nenávisť a dávno pochované nepriateľstvá. A krátko po tom, ako sa začne krájať svadobná torta, vonku pri močarinách objavia telo jedného z účastníkov svadby.

Strhujúci a zamotaný triler v duchu klasiky od Agathy Christie je prepracovaný do najmenších detailov a udrží čitateľa v napätí až do úplného konca. Kto neželal šťastnému páru radostnú budúcnosť? A čo je ešte dôležitejšie, prečo?

Trilery si z času na čas prečítam veľmi rada. Obľubujem napätie a tajomstvá, ktoré sa odhalia až na konci.
Zoznam hostí sľuboval napínavé čítanie v štýle Agathy Christie. Myslím, že ide konkrétne o knihu A neostal ani jeden, ktorú som čítala a páčila sa mi, takže na Zoznam hostí som sa tešila.
Bohužiaľ, moje očakávania sa nenaplnili.
Čo ma na knihe sklamalo?


Príbeh sa začal sľubne.
Autorka vybrala vhodné miesto - takmer opustený, vodou obklopený, záhadný ostrov, na ktorom sa nachádza staré sídlo a hneď pri ňom cintorín a močariská.
Tento výber schvaľujem, keďže práve miesta podobného charakteru dokážu vyvolať potrebnú dávku napätia a tajomna.
Do čítania som sa pustila s vervou, ktorú som si spočiatku držala.
Páčili sa mi krátke kapitoly, ktoré mi takmer vždy veľmi vyhovujú. Zároveň autorka striedala pohľady postáv, takže som kľúčových aktérov mohla spoznať oveľa lepšie.
Napriek tomu som však mala pocit, že niektoré postavy neboli úplne dotiahnuté. Prišli mi málo výrazné a málo odlišné, hoci také neboli. Chýbal mi hlbší rozbor ich pováh.


„Ostrov, z ktorého niet úniku. A predsa by tam každý chcel byť."


Začiatok bol pre mňa pomalší.
Autorka sa veľmi venovala opisom miesta a zbytočným scénam ako zoznamovanie. Pokiaľ by to bolo potrebné pre príbeh, nech sa páči, ale isté scény naozaj mohla vynechať.
Preto mi niektoré momenty prišli úplne zbytočné a nebavili ma.
Smerovanie k svadbe bolo veľmi pomalé.
Síce autorka zahrnula do deja aj útržky zo svadobnej noci, z ktorých som hneď zistila, že niekto z prítomných je mŕtvy, no nevedela som o koho ide a svadba bola v nedohľadne.
Takto som asi mala ostať v napätí až do konca a so zatajeným dychom očakávať, kto je ten nešťastný nebožtík a jeho vrah. Bohužiaľ, ku koncu, kedy to práveže malo gradovať, ma kniha tak nudila, že už ma ani veľmi nezaujímalo, kto koho zabil.
Našli sa aj momenty, kedy mi kniha bavila, ale trvali len krátko, čo je škoda, keďže som do príbehu vkladala obrovské nádeje.


Pre mňa bol Zoznam hostí veľmi slabým trilerom, ktorý okrem toho, že sa dej odohrával na ostrove a niekto z prítomných vraždil, nemal s Christie nič spoločné.
Málo napätia, akcie a rozťahaný dej.
Je mi ľúto, ale som sklamaná.



Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.