Stratená sestra: Príbeh Meropé. Podarí sa ostatným sestrám nájsť ju a odhaliť pravdu?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran

Kto a kde je siedma záhadná sestra? Na rozdiel od šiestich predchádzajúcich kníh je v Stratenej sestre zakódovaná záhada – poznáme len mytologické meno siedmej sestry, no jej skutočná identita je nám neznáma. Nevieme, ako vyzerá a nevieme ani to, v ktorej krajine žije. Pátranie nás zavedie k dvom mladým ženám, z ktorých každá môže byť stratenou sestrou, a navštívime aj niekoľko krajín: Nový Zéland, Írsko, Kanadu, Anglicko aj Francúzsko. No čo ak stratená sestra nechce byť nájdená?

Mimoriadne úspešná séria Sedem sestier sa pomaly ale isto blíži k svojmu záveru, na ktorý sme mnohí netrpezlivo čakali. Doteraz sme mohli spoznať príbehy predošlých známych šiestich sestier, ktoré spoznali svoj pôvod a vykročili v ústrety svojej budúcnosti. Na rad sa teraz dostala posledná a neznáma Meropé, vyvolávajúca mnohé otázky, ktoré sa nedočkali odpovede.
Jej príbeh sa začína klasicky známou vetou, ktorá ma ale dokonalo zmiatla a myslím, že to bol od autorky výborný ťah.
Od začiatku sa čitateľovi najprv zdá, že sa všetko vyrieši až veľmi rýchlo. Sestrám sa podarí nájsť istú mladú ženu, ktorá zodpovedá profilu stratenej Meropé. Nebola by to však Lucinda, aby dej nezamotala. Svojej povesti neostala nič dlžná a postupne jednotlivé nitky preplieta do pavučiny, ktorú by bolo ťažké rozmotať.


Ako sa sestry hrnú do hľadania tej chýbajúcej, každá z nich dostáva priestor. Čitateľ sa týmto spôsobom dozvedá, ako dievčatá pokročili vo svojich životoch a ako sa ich osudy ďalej formujú a uzatvárajú.
K tomuto pomohol aj fakt, že každá sa nachádza inde a stratenú sestru musia naháňať doslova po celom svete.
CeCe zavedie čitateľa na Nový Zéland, Elektra do Kanady, Star do Anglicka, Ally do Francúzska a Tiggy do Írska. Myslím, že na svoje si prídu najmä milovníci cestovania, hoci niektorým destináciám sa tentoraz Lucinda venovala menej než ostatným, čo ale vyplývalo z rýchlo meniaceho sa deja. S pátraním po Meropé im pomáhajú ľudia, ktorých spoznali práve vďaka odhaľovaniu pravdy o svojom pôvode, takže čitateľ má možnosť stretnúť mnoho známych osôb z predchádzajúcich častí. 


Som však presvedčený, že napokon sa všetci musíme vrátiť tam, kde sme začali, aby sme pochopili.


V historickej línii sa Lucinda tentokrát venuje dejinám Írska a boji jeho občanov za samostatnosť. Hlavnou hrdinkou je odvážna Nuala, členka ženského dobrovoľníckeho zboru, ktorý pomáhal mužom bojujúcim za suverenitu Írska.
Jej príbeh zachytával útrapy mnohých ľudí, ktorí nesúhlasili s britskou nadvládou a opisoval ťažký a nebezpečný boj, ktorý dennodenne zvádzali.
Zo začiatku ma táto línia zaujala, keďže o Írsku a najmä jeho histórii toho veľa neviem. Nuala mi bola veľmi sympatická a krátko po začiatku línie venovanej jej sa dostala do zaujímavých situácií, kedy častokrát vsadila na klamstvo. Práve toto ma hnalo do ďalšieho čítania, keďže som chcela vedieť, ako to dopadne a či sa jej z toho podarí vymotať.
Neskôr, po istých udalostiach, ma však jej príbeh prestal zaujímať v takom rozsahu ako na začiatku. Napísané to síce bolo výborne, ale daná téma mi nebola blízka, čo bola škoda, keďže snáď po prvýkrát som pocítila jemné sklamanie.


V knihe sa vyskytuje mnoho záhadných postáv, čo je skvelý predpoklad pre ďalšie čítanie, keďže čitateľ sa chce čím skôr dozvedieť, aká je ich rola v celom príbehu. Ako to však pri tejto sérii býva, takmer všetka pravda vychádza na povrch až na konci, dokonca v tomto prípade si Lucinda nechala eso v rukáve, keďže mnoho tajomstiev neodhalila a preniesla ich do knihy o tatkovi Slanom.
Aj v tomto prípade sa kniha čítala výborne. Verím, že veľkú zásluhu má na tom aj pani prekladateľka, ktorá ponechala vznešený jazyk, ktorým Lucindina tvorba oplýva.
Napriek tomu, že istá časť Nualinho príbehu ma až tak nenadchla, nevedela som sa od čítania odpútať a dychtivo som hltala stranu za stranou. Po celý čas som bola v obrovskom napätí, aké odhalenia ma na konci čakajú. 


Na úplne uzavretie tejto neobyčajnej série o siedmich sestrách si budeme musieť počkať do roku 2023, kedy spoznáme  príbeh tatka Slaného v poslednej ôsmej časti s názvom Atlas: Príbeh tatka Slaného.
Dovtedy však máte čas na (opätovné) prečítanie celej série, pričom vám bude nesmierne ľúto, keď sa dostanete na jej koniec...


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.