Keď je to naozaj: Prijali by ste prácu, ktorej náplňou by bolo randenie so svetoznámym spevákom?

Za knihu ďakujem kníhkupectvu bux.sk

Za bežných okolností by sa cesty Oakleyho a Vaughn nikdy neskrížili. Oakley nie je obyčajný smrteľník. Tento slávny popový spevák sa môže pochváliť cenami Grammy, miliónmi fanúšičiek a povesťou šarmantného rebela. Problémovej hviezde sa však časom začne rozpadať rodinný život, s jeho hudobnou kariérou to ide dolu kopcom a bulvárne plátky si len mädlia ruky pri jeho škandalóznych výčinoch. Oakley potrebuje svetu ukázať, že konečne dospel. Nuž a kto by mu s tým pomohol lepšie ako Vaugh, čašníčka na čiastočný úväzok, ktorá musí prispievať do rodinného rozpočtu, aby sa uživili? Obyčajnejšie dievča by ste nenaši.

Vaughn prijme ponuku, aby predstierala, že je Oakleyho frajerka, a pokúsi sa zmeniť jeho imidž výtržníka na seriózneho hudobníka. Pre peniaze, za ktoré si jej bratia môžu dovoliť štúdium na vysokej škole, pretrpí aj divoké hollywoodske večierky, aj fiktívne správy na sociálnych sieťach. Zaumieni si, že oklame novinárov i fanúšikov. Skrátka, obetuje sa pre dobro veci. Lenže časom začne klamať aj seba. Veď ona by sa predsa nezamilovala do nafúkaného kreténa, čo sa nevie zmestiť do kože!

V dnešnej dobe sociálnych sietí je ťažké udržať si anonymitu a to platí dvakrát pre slávnych ľudí. Mnohí si vďaka nim budujú kariéru, iní sú na nich aktívni čo najmenej a chcú si zachovať čo najviac súkromia.
Téme slávy, vzťahu s celebritou a života na výslní sa venovala Erin Watt známa vďaka sérii Royalovci, ktorá si na Slovensku našla množstvo fanúšičiek. V skutočnosti sa pod týmto pseudonymom skrývajú dve autorky a to Elle Kennedy a Jen Frederick.
Elle je v týchto končinách dobre známa najmä vďaka sériám Off Campus a Briar U.
Oplatí sa siahnuť aj po tomto knižnom počine?


Od tejto knihy som čakala, že to bude hlavne oddychovka, ktorou si skrátim prichádzajúce teplé dni. Veľmi dobrý dojem na mňa spravil fakt, že postavy mi boli od začiatku sympatické.
Vaugh (akože vôbec netuším, ako by som to vyslovila :D ) si ma celkom rýchlo získala. Našla som v nej pár čŕt, ktoré sme mali spoločné a to napríklad vôľu obetovať sa pre blaho iných často aj na úkor nás samých. Rýchlo som v nej našla príjemnú povahu, ktorú si zachovala po celý čas.
Autorkám taktiež slúži ku cti, že z Vaugh nespravili totálnu netýkavku pri prvom stretnutí s Oakleym, pretože poväčšine to v knihách s podobnou témou býva (hlavná hrdinka buď netuší, kto daný mladík je alebo presviedča samu seba, že jej to je úplne ukradnuté). Síce nevykročili správnou nohou, ale jeho prítomnosť s Vaugh zatočila, lebo veď taká celebrita sa nevidí každý deň.
Oakley bol na začiatku chrapúň a pár strán mi trvalo, kým som si k nemu našla cestu, ale rovnako ako Vaugh, postupne si získal i mňa. 


„Hlavne nezabúdaj, že nie všetci ťa budú mať radi. Fanúšikovia to berú tak, že Oak im patrí, preto ignoruj všetky nepríjemné reakcie a sústreď sa iba na tie povzbudzujúce. Nezabúdaj, že - bez ohľadu na to, čo napíšu - všetci chcú byť na tvojom mieste!"


Dej plynul postupne, vždy sa v ňom niečo dialo. Tu autorky uplatnili vzorec "enemies to lovers", čo dodalo príbehu potrebnú vášeň, aj keď trvalo možno trošku dlhšie, kým sa to medzi Oakleym a Vaugh posunulo.
Veľmi ma toto ich vzájomné spoznávanie a oťukávanie bavilo. Veľmi dôležitú úlohu v tom zohral aj Vaughin priateľ, ktorý tiež vedel zamiešať karty a tým pre mňa čítanie bolo ešte atraktívnejšie.
Tiež došlo na typické momenty, kedy chceli autorky vygradovať situáciu, ale zároveň ma ešte udržať v očakávaní. Sú to scény takmer bozkov, keď postavy od posunu vpred delia len sekundy a milimetre, no ako naschvál ich niečo vyruší. Takéto situácie vnímam kladne, keďže ma autorky naťahovali a nútili čítať ďalej.


Ústrednou témou knihy bola sláva. Či už z pohľadu obyčajného človeka alebo toho, ktorý tú slávu aj žije.
Páčilo sa mi, ako sa ukázalo na klady aj zápory, ktoré so sebou tento svet prináša. Ako vás chce každý vlastniť, všetko o vás vedieť, ovládať a využívať. Ťažko sa po takýchto skúsenostiach niekomu dôveruje, čo Erin Watt pekne ukázala na vzťahu hlavných postáv, ale aj na vzťahu Oakleyho s jeho rodičmi.
V podstate kniha nesie malé morálne posolstvo - aj slávni ľudia sú len bytosti z mäsa a kostí, ktoré chcú žiť svoj život. Niektorí zvládajú oči verejnosti lepšie, niektorí horšie, ale všetci potrebujú svoje súkromie.


Štýl písania bol skoro totožný s tým, na aký som pri Elle Kennedy zvyknutá, takže sa mi dostalo svižného tempa, vtipných momentov, vášne, ale aj vážnejších tém.
Keď je to naozaj je príjemná oddychová vec na leto a odporúčam ju najmä mladým slečnám, ktoré sa takto na počkanie vedia do nejakého speváka platonicky zaľúbiť. Vďaka Vaugh by to trošku prežili na vlastnej koži a verím, že by z príbehu boli nadšené.
Ja som bola prinajmenšom spokojná a pekný hoci patetický koniec bol skvelou bodkou celého príbehu.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.