Hotel: Malebný ostrov a rodinný hotel, kde môžete stretnúť lásku na každom kroku


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri

Hotel Whitley je najluxusnejší prímorský hotel na ostrove Nantucket. Vlastní ho jedna rodina, pričom každý jej člen pôsobí na inej pozícii.

Utiahnutá Paula pracuje v administratíve ako účtovníčka. Jej pokojný život naruší nečakané rozhodnutie starého otca, ktorý ju povýši na generálnu riaditeľku. Na tejto pozícii má nahradiť svoju extrovertnú sesternicu Andreu, ktorá z toho, samozrejme, obviňuje Paulu. Andrea však čoskoro zistí, že miesto, ktoré jej vybral starý otec, jej možno otvára nové možnosti. A nielen v pracovnej oblasti.

Starý otec zároveň do hotela zavolá konzultanta Davida, ktorý má Paule pomôcť zžiť sa s novým postavením. Okrem toho má posúdiť, či sa na náročnú funkciu hodí. David síce vyrastal na Nantuckete, ale teraz býva na rušnom Manhattane. Na ostrov sa vrátil ešte z jedného dôvodu – pre vážne rodinné problémy. Po mesiacoch strávených v Paulinej prítomnosti sa mu Manhattan zdá vzdialenejší než kedykoľvek predtým. V tom istom čase sa do hotela na pár mesiacov príde ukryť filmová hviezda z Hollywoodu Bella. Spoznáva Paulinho brata, pravú ruku šéfkuchára. Ten nemá potuchy, kto je v skutočnosti pôvabná mladá žena, ktorá ho tak očarila...

 

Od knihy som čakala veľa, pretože anotácia vo mne vzbudila zvedavosť. Hotel na ostrove patriaci jednej rodine, v ktorej niektorí túžia po uznaní a čo najlepšej funkcii, iní by sa najradšej skryli a nie všetci spolu vychádzajú. Do toho prítomnosť atraktívneho muža a slávnej herečky.
Neviem prečo, ale mala som pocit, že ma čaká niečo tajomné, možno aj nejaké intrigy. Bohužiaľ, nič z toho sa nekonalo.

 

Už na začiatku som mala z príbehu zmiešané pocity. Bil sa vo mne dojem z prvých strán s mojím očakávaním. Prvé mínus, ktoré som zaregistrovala, boli chýbajúce opisy. Som čitateľ, ktorý ich nemá rád píliš zdĺhavé, ale tie zásadné ocení. Neprekážajú mi dokonca ani opisy jedným slovom, ak vystihnú podstatu. Tu ich však bolo žalostne málo. Nevedela som, ako vyzerá Paula, jej dedko a ostatní členovia rodiny. Neviem, či autorka chcela ponúknuť rozlet mojej fantázii, aby som si jednotlivých ľudí predstavila po svojom, ale ak áno, vyhlo sa to účinku. Nepotrebujem litánie, ale jemné nasmerovanie by som uvítala.

 

Odhliadnuc od opisov, čítanie to bolo celkom príjemné. Páčila sa mi atmosféra hotela. Ostrov, pláž, izolácia, milí ľudia a pohoda. Taká idylka.
Ku kladným pocitom mala prispieť aj pestrá škála vzťahov. Všetky tri postavy, ktorých pohľady som postupne spoznala, postupne niekoho stretli. Na jednej strane to je milé a romantické, na tej druhej už ale prehnané. Postáv totiž bolo v knihe veľa a nielenže som sa v nich už niekedy trošku strácala, ale žiadnej nebol venovaný väčší priestor. To ide ruka v ruke s opisom, keďže ja som si postavy nevedela predstaviť nie len čo sa výzoru týka, ale dokonca ani ich charaktery. Do istej miery to šlo, vedela by som o nich povedať niečo vo všeobecnosti, ale nevedela by som ísť do hĺbky. Zároveň som si k žiadnej z nich nevytvorila ani silnejší vzťah, keďže som v podstate žiadnu z postáv poriadne nespoznala.

 


Tiež mi chýbala akcia. Autorka sa síce snažila dej vyplniť rôzne od udalostí v hoteli až po rodinné stretnutia, ale nemalo to výraznejší účinok. Dej mi napriek tomu prišiel monotónny, jednotvárny a predvídateľný.
Pri niektorých momentoch som mala pocit, že sa opakujú, niektoré dialógy mi prišli akoby nasilu a len na natiahnutie deja.
Štýl písania bol príjemný, ale nevedela som sa zbaviť dojmu, že len pozerám film na Doma, kde každý skončí šťastný a všetko sa nakoniec vyrieši. Dokonca aj rivalita medzi dvoma postavami, ktorá na začiatku bola a mohlo sa z nej vyťažiť, ma nakoniec sklamala.

 

Najprv som si myslela, že nebudem až príliš kritická, ale s menším časovým odstupom som si uvedomila, že kniha ma nenadchla a ani nebavila.
Veľa zbytočných postáv, málo zápletiek, predvídateľný dej, monotónnosť.
Je mi ľúto, ale toto podľa mňa autorke nevyšlo.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.