Nikdy sme tu neboli: Osudy dvoch priateliek, ktoré navždy poznačili dovolenky zavŕšené vraždami. Išlo len o náhody alebo v tom bolo niečo viac?

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran

Strhujúci príbeh dvoch kamarátok, ktoré sa každoročne vydávajú spolu na dobrodružné dovolenky, spája v sebe exotiku, napätie aj fantastickú atmosféru bláznivého kolotoča udalostí. Pre tohtoročnú dovolenku si Kristen s Emily vybrali majestátne hory v Čile. Dej sa zamotáva, akonáhle Emily nájde kamarátku v hotelovej izbe s mŕtvym chlapcom, ktorý má rozbitú hlavu. A my zisťujeme, že takáto „nehoda“ nie je prvá v histórii ich priateľstva. Dynamický triler s mnohými dejovými zvratmi, nedôveryhodnými rozprávačkami a šokujúcim koncom neodložíte, kým sa nedozviete, na ktorej strane je vlastne pravda.

Viackrát som v recenziách spomínala, že mám rada trilery pre menej náročného čitateľa tohto žánru. Keďže v ňom nie som až tak zbehlá a mám z neho načítané naozaj podstatne menej v porovnaní s ostatnými žánrami, stačí mi menšia dávka napätia a psychologickej hry.
Vždy, keď začínam čítať nový triler, veľmi sa naň teším. Mám rada, keď ma autor núti myslieť si to, čo chce, aby som si myslela.
Inak tomu nebolo ani pred pár dňami, keď som sa púšťala do Nikdy sme tu neboli. Aký dojem vo mne kniha zanechala?


Príbeh sa začal naozaj dobre. Ocitla som sa v Čile spolu s hlavnými hrdinkami, ktoré si so sebou niesli temné tajomstvo z poslednej spoločnej dovolenky. Postupne som odhaľovala detaily ich životov – práca, rodina, bývanie, a neskôr aj to, ako sa spoznali. Hneď mi bolo jasné, kto je v tomto vzťahu dominantný a kto sa len podvoľuje.
Krehkejšia a citlivejšia Emily spravila z Kristen svoj idol, hoci sa stále nevedela zbaviť traumy, ktorú prežili v Afrike. Práve tam prišiel o život prvý mladý muž a v Čile ho nasledoval ďalší.
Na začiatku, kde som sa všetky tieto informácie dozvedala, sa kniha dobre rozbehla a bavila ma. Chcela som vedieť, čo sa v Afrike stalo a neskôr aj to, prečo sa história v Čile opakovala.


„Akoby zastal čas. Pokračujeme presne tam, kde sme skončili, akoby sa nič nezmenilo. Podľa toho spoznáš skutočného priateľa."


Na knihe sa mi veľmi páčila jej psychologická stránka. Tá, ktorá sa hrá s mysľou čitateľa, ale aj postáv a do samého konca človek nevie, na čom je.
Autorka tiež slušne využila schopnosť Kristen manipulovať Emily, hoci tá sa neskôr snažila spod vplyvu najlepšej kamarátky vymaniť. V tomto bode to začalo byť poriadne zaujímavé, pretože sa začali vynárať tajomstvá o Kristen, ktoré ju nevykresľovali práve v najlepšom svetle.
Aby toho nebolo málo, pribudli na zoznam ďalšie záhadné vraždy a všetky spájala jedna jediná osoba. Náhoda?
Zvedavosť ma nútila čítať ďalej. Celý čas som čakala veľké vyvrcholenie. Hoci dej neprekypoval akciou, nastalo v ňom viacero momentov, ktoré ma zarazili a to mi stačilo.


Na konci som však ostala mierne sklamaná. To, čo sa začalo ako solídny triler, ktorý vo veľkom využíva manipuláciu, sa skončilo ako zlepenina rôznych odhalení.
Otvorený koniec mi priniesol ďalšie otázky a na tie predošlé som tiež nezískala mnoho odpovedí. Po prečítaní som ostala v pomykove. Nevedela som, čo si o tom vlastne myslieť. Autorka dej zamotala tak, že posledná veta všetko otočila a mňa vyviedla z miery a v podstate vrátila na začiatok.
Na jednej strane to oceňujem, na tej druhej sa mi však predsa len žiada poznať niektoré odpovede, ktoré ostali nepovšimnuté.
Asi mi najviac prekáža to, že neviem, kto bol v tom celom naozaj ten zlý.


Avšak, knihu rozhodne nezatracujem.
Bolo to dosť dobré čítanie, počas ktorého som viackrát ohľadom niektorých osôb menila názor, pričom takúto neistotu počas deja mám rada. Len škoda toho konca, pretože mám pocit, že mi neboli podané kľúčové informácie a autorka chcela až veľmi vyvolať wow efekt, čo jej ale nevyšlo.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.