Inak normálni

Inak normálni

Tammy Robinson
„Bez zlomeného srdca niet pravej lásky."
 Maddie by bola obyčajné dievča, ak by na ňu doma nečakala sestra Bee, ktorá je autistka. Život s Bee je ťažký, ale Maddie robí všetko pre to, aby bola jej sestra šťastná. Kúpe ju, pripravuje jej jedlo, chodí s ňou na hodiny jazdectva. Na jednej takejto hodine spozná Alberta, chlapca, ktorý žije s pocitom, že sklamal svojho otca. Pri Maddie zistí, aké to je mať skutočnú rodinu. 

„Želám si, aby som každú noc mohol stráviť tak ako teraz, s dievčaťom, ktoré milujem."

 Mám pocit, že v (skoro) každej YA knihe sa vyskutuje choroba, smrť, homosexualita. Preto sa snažím hľadať knihy, ktoré sa týmto témam vyhýbajú alebo ich pojmú z reálneho hľadiska. Inak normálni som si vybrala práve preto. Hlavná hrdinka má sestru autistku a je to, myslím si, zaujímavé, ak nechceme čítať o rakovine, schizofrénii a rôznych iných častých či menej častých ochoreniach. A už len to, že autizmom netrpí hlavná postava, ako to pri iných dielach býva, ma presvedčilo, aby som si túto knihu kúpila. 

  Námet na knihu bol veľmi dobrý a postavy v nej boli zaujímavé. Dej mal rýchly priebeh a ani som sa nenazdala, už bol koniec.
Páčila sa mi viera hlavných postáv v lepšiu budúcnosť. Ich odhodlanie zmeniť svoj život, ktorý im ich rodina či život nalinajkovali dopredu.
 

Autorka poukázala na vzťahy v rodinách veľmi pekným a trefným spôsobom. Maddie, ktorá žila s mamou a autistickou sestrou Bee, mala aj napriek ťažkej životnej sociálnej situácii doma výborné vzťahy. Albert naopak. Možno býval v normálnom dome s oboma rodičmi, ktorí mali prácu, ale aj tak čakal na deň úniku. Na zamyslenie, však?

Knihu hodnotím kladne, aj napriek koncu, ktorý mi naozaj zlomil srdce. Keď som tú časť čítala, vynechalo jeden úder. Nežartujem. 


Môj skromný názor je, že možno primárnym cieľom knihy nebolo dať dokopy Maddie a Alberta, ale poukázať na to, aký ťažký a obmedzujúci život majú tí, ktorí sa starajú o ľudí, ktorí potrebujú 24 hodinovú opateru. Koľko toho musia obetovať a čoho všetkého sa musia vzdať. Ale prečo inak by to robili, ak nie kvôli láske?


Používa službu Blogger.