Krutý princ

Krutý princ 

Holly Black

„Najviac ťa nenávidím preto, lebo na teba myslím. Často. Je to nechutné a neviem s tým prestať."

 Vo Férii, ríši víl, škriatkov a iných prapodivných bytostí, žije Jude, dievča, ktorú tu priniesli ako sedemročnú po vražde jej rodičov. Zmieta sa medzi nenávisťou a obdivom k obyvateľom a nástrahám Férie. Túžba niečo dokázať v nej rastie každým dňom, keď ju podceňujú a zaobchádzajú s ňou ako s menejcennou bytosťou.
Najhorší zo všetkých je princ Cardan, najmladší syn Najvyššieho kráľa. Práve on je vždy iskrou, ktorá v Judinom živote rozpúta peklo. 

  Po nečakaných udalostiach a korunovácii, z ktorej sa stalo hotové fiasko, Jude zisťuje, že nie je taká slabá, za akú ju považovali, a že zvládne toho možno oveľa viac, než niektorí Féri. Potom už zachraňuje naozaj každého.
A akú dávku odvahy si pýta záchrana svojich nepriateľov?


Pri tejto knihe nerátajte so žiadnym extrémnym zoznamovaním. Po prológu sa hádžete strmhlav do deja, ktorý vám ani na chvíľu nedá oddýchnuť. Síce sa príbeh rýchlo rozbehne, ale začiatok bol práve kvôli tomu trošku mätúci. Avšak, ak dávate aspoň o trošku väčší pozor pri čítaní než ja, určite sa v postavách nestratíte. 

Toto je fantasy ako vyšité. Postavy nemajú typický ľudský výzor. Môžete stretnúť víly, goblinov, škriatkov a mnoho bežných či menej bežných zázračných bytostí. K tomu si pridajte mágiu, kliatby, kúzla, čarovné rastliny a môžete sa rovno ponoriť do zázračného sveta. 

Autorka sa hrá s fantáziou čitateľa a dej skrúca hociktorým smerom, až vytvorí perfektný základ pre intrigy. Štýl písania je pútavý a nenudila ma ani jediná stránka. 

Avšak, som aj trošku sklamaná. Čakala som viac romantiky. Neviem, ako vy, ale ja som sa na Cardana neskutočne tešila a dostalo sa mi ho až niekde v polovičke knihy. Ihneď som si ho obľúbila, keďže je tak zdravo (niekedy trošku viac) drzý, ale aj tak sa medzi ním a Jude nestalo toho veľa. Na druhej strane to však chápem. Mali kopec iných starostí, než riešiť práve ich vzťah, ktorý obaja vnímajú hocijako, len nie romanticky.
Dúfam, že sa v ďalšej časti dočkám viac srdcervúcich momentov. 

Koniec bol jeden veľký zhluk akcie a napätia. Čítala som so zatajeným dychom a čakala som trošku iný záver. Autorka nás pekne ťahala za nos, čo? 

Knihu hodnotím veľmi kladne, keďže mi ukázala opäť iný svet. No myslím si, že autorka nepoužila všetky esá v rukáve, a že sa máme na čo tešiť v druhej časti. 

Úryvok z knihy: 
Potom mi Cardan chytí ruku, čo mi príde ešte menej reálne. Oproti mojej pokožke má strašne teplé prsty. Do palca mi pichne špičku ihlice.
 „Au," zjajknem, odtiahnem sa od neho a poranený prst si dám do úst. Moja vlastná krv má horkú príchuť. 

„Prajem príjemnú cestu domov," povie mi. 
Locke ma vedie preč, ešte sa zastaví, vezme niečiu deku a prehodí mi ju cez plecia. Féri na nás len hľadia, keď popri nich vychádzame von z lesíka, ja sa potkýnam a on ma pridržiava. Tých pár učiteľov, ktorí tam sú, sa na mňa ani nepozrie. 
Cmúľam si poranený palec a je mi divne. Hlava sa mi stále točí, ale nie ako predtým. Niečo nie je dobre. O chvíľu neskôr si uvedomím, čo sa deje. 
V krvi mi prúdi soľ. 

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.