Čím horšie, tým lepšie

Čím horšie, tým lepšie

Nora Aden 

 

Introvertná Jana sa snaží byť celý život neviditeľná a nevyčnievať z radu. Rodičia jej veľa voľnosti nedoprajú, a preto si kráti čas vymýšľaním príbehov. V istej chvíli pošle svoje dielo vydavateľstvu, ktoré sa rozhodne knihu vydať. Jana musí prekonať svoj strach a dokopať sa k tomu, aby do toho vôbec šla, no keď sa z knihy stane bestseller, ide ju poraziť. Jediné, čo ju drží nad vodou je to, že na obálke nefiguruje jej meno ale pseudonym Boris Silný. Všetko sa však začne zvrhávať, keď jej knihu odkúpi zahraničný knižný gigant. 

Podarí sa Jane udržať svoju identitu v tajnosti?


 Autorka čitateľa do deja vtrhla strmhlav, keďže som mala pocit, ako by som sa ocitla v strede knihy a to som bola na prvej strane. Nie je to zlé, keďže všetko sa neskôr vysvetlí a nemám rada nudné začiatky, ale toto bolo na mňa trochu príliš. Proste začiatok bol nejaký zbrklý. Taký hŕŕ.

Keďže hlavnou hrdinkou je Jana, nesmelá autorka bestselleru, tak sa pochopiteľne dalo veľa priestoru zákulisiu vydania knihy. Od počiatkov, ktoré sa začínali podpísaním zmluvy, až po krst, besedy a turné. Toto nazretie do sveta začínajúceho spisovateľa bolo veľmi zaujímavé a autorku za tento ťah veľmi chválim. 

Čo by to bolo za knihu, ak by sa v nej nevyskytlo aspoň trochu lásky, no nie? Takže sa samozrejme dostala k slovu aj v tejto knihe. Vnímala som ju len ako také spestrenie deja, aby vôbec bolo o čom písať, pretože bez Sama by Jana celé turné  presedela na hotelovej izbe. 


Myslím že som ešte nečítala knihu, ktorej príbeh by sa odohral v toľkých rôznych štátoch. S touto knihou som sedela doma, ale zároveň som obedovala v Paríži, či tancovala v klube v Poľsku. Toto cestovanie taktiež pomáhalo k napredovaniu deja. Chvíľkami sa mi zdalo, akoby som čítala cestovateľský blog. 

Záver knihy sa mi páčil, pretože bol taký, aký  som si ho želala, takže k nemu nemám čo dodať. 
Dobrodružná jednohubka- takto by som túto knihu označila. Ničím ma neprekvapila, no ani nesklamala. Síce nič veľké nečakajte, ale ak si chcete prečítať milú knihu, ktorá sa odohráva na zaujímavých miestach, určite siahnite po tejto. 

Úryvok z knihy na zadnej strane obalu:
 „Haló?“ ozve sa ustráchane.
„Dobrý deň, tu je Jarmila Valková z vydavateľstva Book Office, mohla by som hovoriť s pánom Borisom Silným?“ vyhŕkol ženský hlas tak rýchlo, že vyslovené slová jej nedávali žiadny význam a otázka zostala visieť vo vzduchu nezodpovedaná. „Haló, počujeme sa?“
„A-áno, dobrý deň.“
Žena to skúsila znova a tentoraz pomalšie. „Tu je vydavateľstvo Book Office. Volám ohľadom rukopisu pána Silného.“
Janu obliala horúčava ešte viac ako pri prijímaní hovoru. Rukopis pána Silného…
„Ehm… Totižto…,“ konečne zo seba vysúkala, „práve s ním hovoríte. Ja som Boris Silný.“

Knihu si môžete kúpiť tu: noraaden/cimhorsietymlepsie
 

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.